Co se týče haldexu, moc se v něm nevyznám, ale na XC90 (předpokládám H3), se reálně připojí zadek až tak po celém otočení kola, zkoumal jsem to při couvání v kopci před hotelem na zledovatělém parkovišti, kde přední kola byla na ledu(z kopce) a zadní na sněhu, nemohli jsme se moc pohnout. Až po stisknutí W u páky voliče a přidání skoro plnýho se zadní kola pořádně připojila a vytáhla nás, ale poměrně zklamání, čekal jsem rychlejší zásah. To samé při cestě ke sjezdovkám, až když už jsme do kopce začli citelně zpomalovat, připojil se zadek a pomohl.. ta H5 už vypadá použitelně
Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Ten Leon vypadal docela sebejistě, zajímavé vozítko 
Co se týče haldexu, moc se v něm nevyznám, ale na XC90 (předpokládám H3), se reálně připojí zadek až tak po celém otočení kola, zkoumal jsem to při couvání v kopci před hotelem na zledovatělém parkovišti, kde přední kola byla na ledu(z kopce) a zadní na sněhu, nemohli jsme se moc pohnout. Až po stisknutí W u páky voliče a přidání skoro plnýho se zadní kola pořádně připojila a vytáhla nás, ale poměrně zklamání, čekal jsem rychlejší zásah. To samé při cestě ke sjezdovkám, až když už jsme do kopce začli citelně zpomalovat, připojil se zadek a pomohl.. ta H5 už vypadá použitelně
Co se týče haldexu, moc se v něm nevyznám, ale na XC90 (předpokládám H3), se reálně připojí zadek až tak po celém otočení kola, zkoumal jsem to při couvání v kopci před hotelem na zledovatělém parkovišti, kde přední kola byla na ledu(z kopce) a zadní na sněhu, nemohli jsme se moc pohnout. Až po stisknutí W u páky voliče a přidání skoro plnýho se zadní kola pořádně připojila a vytáhla nás, ale poměrně zklamání, čekal jsem rychlejší zásah. To samé při cestě ke sjezdovkám, až když už jsme do kopce začli citelně zpomalovat, připojil se zadek a pomohl.. ta H5 už vypadá použitelně
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Jeste jeden pekny test:https://www.youtube.com/watch?v=GYIkscASDEk
Hlavne 7:30 kdy krome haldexu gen5 ukazuji jak s nim spolupracuje XDS.
Celkem nic moc, odlehcena kola se tam toci jak vrtule i nekolik vterin, nez elektronika uzna za vhodne je pribrzdit aby taky neco zbylo na kola s trakci. Sice se z toho dostane, ale o nejake briskni reakci nemuze byt rec.
Hlavne 7:30 kdy krome haldexu gen5 ukazuji jak s nim spolupracuje XDS.
Celkem nic moc, odlehcena kola se tam toci jak vrtule i nekolik vterin, nez elektronika uzna za vhodne je pribrzdit aby taky neco zbylo na kola s trakci. Sice se z toho dostane, ale o nejake briskni reakci nemuze byt rec.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28790
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Abre: staré pravidlo říká, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Čili není asi úplně důležité, jestli mu to trvá 3 nebo 5 sekund. Důležité je, že to nakonec dá a zase tak dlouho mu to netrvá.
250kW
195kW
107kW
195kW
107kW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Tam padaji perly, to bezespojkove DSG je panecku vynalez.
Michal Karpat, redaktor Motoring píše:Uplne dokonale auto do terenu je s automatom, lebo se netrapi spojka.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Stane se.
Asi chtel rict, ze se misto jedne spojky manualu muze rozdelit zatez na dve.
Celkove si taky myslim ze vyhody automacke dvouspojky budou mimo asfalt prevazovat.
Tezko to budu rozjizdet tak, abych mohl radit pres kvalt, takze rozdeleni lichych a sudych stupnu na dve hridele a prepinani mezi nimi bude u DSG oproti manualu nesrovnatelne rychlejsi. Preruseni prenosu momentu na kola neznatelene.
Asi chtel rict, ze se misto jedne spojky manualu muze rozdelit zatez na dve.
Celkove si taky myslim ze vyhody automacke dvouspojky budou mimo asfalt prevazovat.
Tezko to budu rozjizdet tak, abych mohl radit pres kvalt, takze rozdeleni lichych a sudych stupnu na dve hridele a prepinani mezi nimi bude u DSG oproti manualu nesrovnatelne rychlejsi. Preruseni prenosu momentu na kola neznatelene.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Nesmysl... Dvojspojka pekne cuka s taky rozkyvat zapadly auto s dsg bude rychla smrt toho zazraku
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Abre: To je pekna kravina. V terenu dam jednicku a tocim od volnobehu do redline. Kdezto automat tam bude hrkat rychlosti nahoru, dolu. K nicemu.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Ok, tak nez se nam to zvrhne do klasicke onanisticke vymeny manual vs automat, a bitvu o jedinou pravdu svatou, typicke pro tahle fora, to video na me dela dojem, ze koncern primarne resi prokluz spojenim haldexu a teprve kdyz to nestaci, az nasledne pouzije XDS.
Je tam pekne videt, jak nejdriv toci na prazdno odlehcena kola na obou napravach, a teprve kdyz to nikam nevede, az po nekolika vterinach a mozna desitkach protoceni kol, zasahne XDS. Sice netusim na jakem taktu jede ridici jednotka, ale na elektroniku je to porad zoufala reakcni doba, a sladeni Haldexu se zbytkem kontroly trakce nebude uplne top.
Uz soucasna technologie umoznuje lepsi vysledek, jen to chce lip odladit.
Je tam pekne videt, jak nejdriv toci na prazdno odlehcena kola na obou napravach, a teprve kdyz to nikam nevede, az po nekolika vterinach a mozna desitkach protoceni kol, zasahne XDS. Sice netusim na jakem taktu jede ridici jednotka, ale na elektroniku je to porad zoufala reakcni doba, a sladeni Haldexu se zbytkem kontroly trakce nebude uplne top.
Uz soucasna technologie umoznuje lepsi vysledek, jen to chce lip odladit.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
To bych si dovolil důrazně nesouhlasit, důležité je vyhrát, tj. dostat se na kopec.řidičBOB píše:Abre: staré pravidlo říká, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Čili není asi úplně důležité, jestli mu to trvá 3 nebo 5 sekund. Důležité je, že to nakonec dá a zase tak dlouho mu to netrvá.
Pokud připojení zadku trvá dlouho, předek se mezitím zahrabe (nebo uhladí pod sebou led) a následné připojení zadku už nepomůže. Ověřeno v praxi.
Mimochodem před pár dny jsem byl u vyprošťovací akce kdy se haldexové auto (asi H5) pokoušelo vyprostit zapadlé FWD. Ani s ním nehlo a nakonec mělo problémy se rozjet samotné. Jako druhé nastoupilo symetrické fulltime a rozjezd proběhl docela přesvědčivě. Takže rozdíly jsou zřetelné a samotná účast jak bylo vidět moc nepomohla. Důležité je opravdu vyhrát