slon píše: Kto nepochopil pointu tak este skusim explicitne - vyskumanie pouzitelnych baterii je co sa tyka narocnosti na vyskum absolutne neporovnatelne s napriklad vyskumanim prevodovky, airbagov, klimy a inych sucasti auta. Ludia na tom makaju uz tak 150 rokov a zatial je dobre riesenie v nedohladne. Aj ked je vyskum exponencialny a nie linearny, odbit problem elektromobilov tym ze treba uz "len baterky" je uplne mimo.
Dnes v podstate nijako rozumne neviem skladovat energiu a ludia tu pisu ze staci uz LEN vyriesit tento problem aby sme jazdili na elektrinu. Well guess what, staci nam vymysliet uz LEN warpovy pohon aby sme mohli cestovat do inych galaxii!

Na které baterii která je využívána v elektromobilech se pracuje 150 roků?
Trochu historie:
http://www.battex.info/hermeticke-akumu ... y/historie
Velký pokrok přinesl až 4. Mezinárodní seminář o nabíjecích bateriích, konaný v Deerfield Beach na Floridě v březnu 1990, kde zástupci firmy SONY představili novou technologii, která využívala jako aktivní materiál pro zápornou elektrodu směsi grafitu (uhlíku) obohaceného lithiem a polyolefinů. Možnost elektrochemického vložení iontů Li+ do grafitu (interkalace) byl znám již od roku 1975, ale toto bylo první praktické využití.
V lednu roku 1991 se již objevuje první komerční aplikace s Li-Ion technologií – mobilní telefon SONY „Handyphone HP–211“, který přinesl okamžitý úspěch. O rok později v září, přichází na trh první videokamera od SONY s Li-Ionovým akumulátorem.
Japonští výrobci akumulátorů využili zkušeností firmy SONY a získali tím velký náskok ve výrobě Li-Ionových akumulátorů a přišli s vlastními verzemi válcových a prizmatických akumulátorů. Ve skutečnosti dominují světové produkci. V roce 1997 se vyrobilo 193 miliónů Li-Ionových článků. Z toho bylo 98 % vyrobeno na území Japonska v osmi továrnách. Produkce Li-Ionových akumulátorů v této zemi je větší než produkce NiCd a NiMH akumulátorů.
LiFePO4 objevil John Goodenough z výzkumné skupiny na Texaské univerzitě v roce 1996 jako vhodný katodový materiál pro dobíjecí lithiové baterie. Brzy vzbudil zájem trhu vzhledem k nízké výrobní ceně, netoxicitě, dostupnosti železa, vynikající tepelné stabilitě, bezpečnostním vlastnostem, dobrému elektrochemickému výkonu a vysoké specifické kapacitě (170 mAh/g).
Za to spalovací motory udělaly za tu dobu obrovský pokrok:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/rea ... d-90-lety/