Raďas píše:Spectral píše:Raďas: Já se obávám, že jen samotné poladění na použitelnou úroveň sežere sto tisíc (LSD 45, zbytek podvozek - a to v případě levnější volby, než je ten Birds B1). Pak podle vkusu případné další zlepšováky, jako jsou ty budíky apod. No ale krom toho je prakticky vždy nutné dát auto do kupy, protože jaksi nevyjelo včera z fabriky a málokdo si 10 let staré auto udržuje v top stavu jako já nebo třeba PJ. Takže počítej spoustu peněz za opravy a spotřebák - spojka s dvouhmoťákem, lambdy (jsou 4, každá po cca 6 tisících), někdy katy, zapalovací cívky, přetěsnění ventilového víka, brzdy, různé drobnosti... Já jsem pro dobrý pocit nechal udělat i komplet rozvody atd. Není to úplně levná sranda...
Hmm, pak se jeste naskyta otazka, jestli radeji nekoupit zanovni GT86 (libi se mi), ktera je uz z vyroby vyladena, ale zase ani zdaleka takhle dobre nejede a to nemluve o zvuku sestivalce..

V prvom rade si poloz otazku ako velmi je vybrane auto blizko tvojim predstavam. Ak je blizko (co je uplne idealne), tak je dobre trochu priplatit a kupit co najzachovalejsie. Potom ho uz staci len udrziavat v kondicii co uz nebyva taky problem. Pokial si k svojej spokojnosti auto potrebujes upravit tak kludne vyber kus co uz ma cosi za sebou. Motor zvycajne vydrzi dost (snad na par vynimiek ako je S2000

) a ostatok budes menit tak ci tak. Da sa tak usetrit dost penazi.
Ja som dva roky dozadu kupoval CAYMANa. Mal 30 000 km a menene boli akurat platnicky. Po kupe som si vymenil oleje, filtre, sviecky, brzdovku, chladiacu a kupil poriadne gumy (AD08). Jedine upravy ktore som dal robit bol quaife a na odporucanie mojho servismana kit do olejovej vane proti odliatiu oleja pri bocnom pretazeni. Na brzdach neni co riesit, urcite by sa dal este vyladit podvozok, co by auto zase posunulo trochu dalej ale.. naco menit nieco co tak dobre funguje? Dynamika mi pride taktiez dostatocna. Toto je ten idealny pripad ked si s autom spokojny prakticky tak ako ho kupis.
Nemyslim si ze by GT86 bola v comkolvek dalej ako 130i. Skor naopak.
pavproch: S tou Z4M to bola velmi dobra pripomienka. Tiez si myslim ze by ti Z4M spravila lepsiu sluzbu. Za tie peniaze co si uz nasypal do Z4 by si kupil velmi pekneho kusa a je to auto, ktoreho hodnota uz klesat nebude. To auto ma auru, ktoru E89 nikdy mat nebude. Nehovoriac o tom ze vsetko co si uz na Z4 prekopal ma Z4M v serii a na jej uroven sa prakticky nikdy nedostanes minimalne co sa dynamiky tyka. Mozno je to kusava svina ale vies ako sa hovori.. "neexistuje nezvladatelny pes, len majitel ktory psa nezvlada"

.