Ohledně předjíždění s DSG: pokud víš, že budeš potřebovat bleskový předjetí, tak je nejlepší chvilku před manévrem přepnout převodovku z D na S a při zahájení předjíždění udělat kick-down (prošlápnout plyn až na podlahu) a držet ten plyn úplně na podlaze celou dobu, co budeš potřebovat zrychlovat. Tím převodovce vysvětlíš, že teď na chvíli nezachraňujete planetu nízkýma emisema CO2, ale potřebujete fakt rychle předjet. Díky tomu, že převodovka nechá motor vytáčet k maximu použitelných otáček a pak bleskově dá další kvalt, tak využiješ výkon. Až dopředjíždíš, hodíš D, ubereš plyn a převodovka si odřadí až úplně nahoru. Dokonce si myslím, že celkově budeš rychlejší, než s manuálem.
Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
ACC s DSG ti umožní zastavení/rozjetí. To v manuálu určitě nepůjde bezobslužně.
Ohledně předjíždění s DSG: pokud víš, že budeš potřebovat bleskový předjetí, tak je nejlepší chvilku před manévrem přepnout převodovku z D na S a při zahájení předjíždění udělat kick-down (prošlápnout plyn až na podlahu) a držet ten plyn úplně na podlaze celou dobu, co budeš potřebovat zrychlovat. Tím převodovce vysvětlíš, že teď na chvíli nezachraňujete planetu nízkýma emisema CO2, ale potřebujete fakt rychle předjet. Díky tomu, že převodovka nechá motor vytáčet k maximu použitelných otáček a pak bleskově dá další kvalt, tak využiješ výkon. Až dopředjíždíš, hodíš D, ubereš plyn a převodovka si odřadí až úplně nahoru. Dokonce si myslím, že celkově budeš rychlejší, než s manuálem.
Ohledně předjíždění s DSG: pokud víš, že budeš potřebovat bleskový předjetí, tak je nejlepší chvilku před manévrem přepnout převodovku z D na S a při zahájení předjíždění udělat kick-down (prošlápnout plyn až na podlahu) a držet ten plyn úplně na podlaze celou dobu, co budeš potřebovat zrychlovat. Tím převodovce vysvětlíš, že teď na chvíli nezachraňujete planetu nízkýma emisema CO2, ale potřebujete fakt rychle předjet. Díky tomu, že převodovka nechá motor vytáčet k maximu použitelných otáček a pak bleskově dá další kvalt, tak využiješ výkon. Až dopředjíždíš, hodíš D, ubereš plyn a převodovka si odřadí až úplně nahoru. Dokonce si myslím, že celkově budeš rychlejší, než s manuálem.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
A když každý předjíždění bude na kickdown, kolik toho DSG vydrží? Já si radši hodim páku do M a podřadím si sám, aby to nebyly takový šoky pro převodovku 
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
OFF topic poznámka tvrdohlavého zastánce fofrklacku: nemusím nikde nic přepínat, nemusím nesmyslně šlapat "pedal to metal", fklidu si tam zakvedlám jeden, dva nebo třeba i tři meziplyny (s patřičným zvukovým efektem a radostným úsměvem), předjedu tak jak potřebuju a fpoho odřadím zase nahoru....
)možná budu o fous pomalejší než nějaké déesgé, ale ten pocit, ten pocit..... k nezaplacení.... na ostatní je tu mastercard...
)možná budu o fous pomalejší než nějaké déesgé, ale ten pocit, ten pocit..... k nezaplacení.... na ostatní je tu mastercard...
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28750
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
To je vcelku známý údaj - policejní R36 na 1ks DSG cca 100-120t km.oxik píše:A když každý předjíždění bude na kickdown, kolik toho DSG vydrží?
250kW
195kW
100kW
195kW
100kW
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Prečo mám pocit, že nikto v žiadnej diskusii nerieši životnosť manuálnych prevodoviek, ale len automatov? To akože manuálna prevodovka sa nemôže pokaziť? Alebo sa takmer vôbec nekazia a nepotrebujú údržbu?
Na Picasse, kde otec jazdil 90% a najazdené má cca 150 tisíc, sa mi často nedá zaradiť jednotka alebo dvojka. Pár-krát som zažil situáciu, kedy som sa potreboval pohnúť z križovatky a nemohol som tam jednotku za ten svet zaradiť. Tak som sa rozbiehal na dvojke. Horšie bolo, keď nešla ani dvojka. Rozbehnúť/pohnúť sa na trojke nie je až tak ľahké.
Celkovo je radenie na tom Picasse také nejaké divné. Páka má veľkú vôľu a ku koncu treba zatlačiť. Neviem, či to nemôže mať na svedomí otec, keďže vždy pred križovatkou vyraďuje do neutrálu a ešte potom myká pákou do všetkých strán, akoby si bol neistý, či tam ten neutrál skutočne je. Inak, zrejme to bude zlozvyk starších vodičov z čias, kedy na Škodovkách naozaj nebolo jasné, čo je zaradené.
Nehrozí manuálu rýchle opotrebovanie v prípade zlého radenia?
Na Picasse, kde otec jazdil 90% a najazdené má cca 150 tisíc, sa mi často nedá zaradiť jednotka alebo dvojka. Pár-krát som zažil situáciu, kedy som sa potreboval pohnúť z križovatky a nemohol som tam jednotku za ten svet zaradiť. Tak som sa rozbiehal na dvojke. Horšie bolo, keď nešla ani dvojka. Rozbehnúť/pohnúť sa na trojke nie je až tak ľahké.
Celkovo je radenie na tom Picasse také nejaké divné. Páka má veľkú vôľu a ku koncu treba zatlačiť. Neviem, či to nemôže mať na svedomí otec, keďže vždy pred križovatkou vyraďuje do neutrálu a ešte potom myká pákou do všetkých strán, akoby si bol neistý, či tam ten neutrál skutočne je. Inak, zrejme to bude zlozvyk starších vodičov z čias, kedy na Škodovkách naozaj nebolo jasné, čo je zaradené.
Nehrozí manuálu rýchle opotrebovanie v prípade zlého radenia?
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Určitě to ma vliv ale přece jen bývá případná oprava značně méně nákladnou zalezitosti
Pravda vyděsí
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28750
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
U manuálu odejde, spíš než převodovka, spojka. Na našich firemních vozech v cca 200t km jde pápá.
250kW
195kW
100kW
195kW
100kW
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Tak potom sú DSG zle konštrukčne navrhnuté. Že odíde elektronika v prevodovke, ok, beriem. Vymení sa. Ale že krátko vydrží po mechanickej stránke, pritom je s ňou oveľa jemnejšie narábané na rozdiel od mechanickej, ktorá teda šetrená nie je ...
A čo sa týka servisu ... Všade sa píše, že DSG je vlastne obyčajná spojka [oprava - prevodovka] 2x, tak prečo tak zložitý a drahý servis? Alebo je to len vecou servisnej cenovej politiky VW?
A čo sa týka servisu ... Všade sa píše, že DSG je vlastne obyčajná spojka [oprava - prevodovka] 2x, tak prečo tak zložitý a drahý servis? Alebo je to len vecou servisnej cenovej politiky VW?
Naposledy upravil(a) peter.nr dne ned 17 kvě 19:22, celkem upraveno 1 x.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Kde kdo napsal, ze vydrzi kratko po mechanicke strance? Na druhou stranu automat radi casteji. Cim vic stupnu, tim hur. Osobne nechapu cokoliv nad 7°, to musi pak radit takrka porad.
DSG neni jen spojka dvakrat, jsou to vlastne dve prevodovky vedle sebe, v tom tkvi ta podstata rychleho razeni, kdy je dalsi stupen uz predrazen a jen se prepne spojka.
Ano, automat je citlivejsi na zachazeni, drazsi na udrzbu, stejne tak bude drazsi pripadny repas, nebo nahrada. A neni to veci servisni politiky, podivej se do ceniku o kolik vice platis za DSG proti MT u noveho auta.
DSG neni jen spojka dvakrat, jsou to vlastne dve prevodovky vedle sebe, v tom tkvi ta podstata rychleho razeni, kdy je dalsi stupen uz predrazen a jen se prepne spojka.
Ano, automat je citlivejsi na zachazeni, drazsi na udrzbu, stejne tak bude drazsi pripadny repas, nebo nahrada. A neni to veci servisni politiky, podivej se do ceniku o kolik vice platis za DSG proti MT u noveho auta.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28750
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
No, mám 8 stupňů a nemám pocit, že by auto řadilo pořád. Ano, snaží se udržet co nejmenší stupeň, ale na mých 90% dálnice je tam prakticky pořád osmička, protože 780Nm si snadno dovede poradit i bez podřazení.
250kW
195kW
100kW
195kW
100kW