Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28464
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od řidičBOB »

Vana: já tam vysvětlil, jak jsem to myslel ;-)
Řadu let jezdil jsem s Haldexem H2 a pak H4, nyní Torsen nebo H5 s uzávěrou zadního difu a za ten víc než půl milion najetých km jsem neměl nikdy problém s žádným pohonem... Dokud jsem se neposadil na břicho, tak jsem jel a rozjel se vždy. Což s předohrabem ne vždy dopadlo :-) Dokonce jsem před lety u Ořechu vyprošťoval z pangejtu pána v Subaru se svým Haldexovozem... Slíbil jsem mu, že video nikdy nezveřejním :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17177
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od pavproch »

potvrzuju, dokonce ani s H1nebyl (skoro) nikdy problém se rozjet či někoho vytáhnout
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

No třeba jsou ty rozdíly víc poznat právě při přímém srovnání, dvě různá auta na stejném místě ve stejné době. Byť se nakonec rozjedou obě, jistota rozjezdu nebo doba než se to podaří se můžou lišit
Na druhé straně připouštím že dost záleží i na stavu a kvalitě pneu
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od oxik »

Vana píše: předek se mezitím zahrabe (nebo uhladí pod sebou led) a následné připojení zadku už nepomůže. Ověřeno v praxi
Přesně to se nám s tou XC90 stalo, předek se prohrabal na led a zadku připojení trvalo dlouho. Nicméně nakonec jsme se tam dostali, takže bylo vyhráno. Pneu byly zajeté (asi 3000km staré) Michelin myslím Latitude Alpine.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5708
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Snowman000 »

Ja som takto raz tahal na SEATe Altea Freetrack s MT (H2) zasnezenym strmsim kopcom Feliciu aj s vozikom. Popis tahania:
ESP a ASR vypnute (pri zapnutom to zacalo hned blikat a progres veskery zadny)
Zacali hrabat predne, cca sekunda pauza, pripojil sa aj zadok a slavnostne sme sa pohli a rozbehli tak na cca 20km/h, po cca 5 sekundovom splhani sa zrazu prdel odpojila, ostali hrabat len predne, zase po nejakej sekunde a takmer pred zastavenim sa znova prdel pripojila a znovu sme nejaku rychlost nabrali. Kopec mohol mat 200m a toto pripojenie odpojenie sa opakovalo minimalne 10x, cely cas jazda na 1-ke, kedy po asi 5tom pripojeni zadku uz zacalo auto byt citit po spalenej spojke. Bol to slusny porod teda, iked uspesny #:-s
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

Haldexy 1. až 3. generace považuju za zoufalý konstruktérský paskvil. Složitost orloje a funkce dětské hračky. Nechápu jak z nich mohli být všichni tak paf

Až od čtvrté generace to začíná vypadat trochu rozumněji, byť teda jejich příznivcem dodnes nejsem a nejspíš nikdy nebudu
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od driver »

K těm paskvilům:
to je vývoj a kapitalizmus. Nemůžeš, i kdybys to měl na výkresu, vychrlit na trh něco převratného zbytečně rovnou, když můžeš 50let vylepšovat nějaký paskvil, a stejně ve své kategorii nebudeš mít konkurenci.

K těm jednotlivým systémům:
Vše se dá využít ideálně, a nebo taky ne.
Jestli to není spíše než o nesprávných autech tak trochu o nesprávném využití...
Někdy je méně více.

A k té účinnosti nebo funkci haldexu.
Je mnoho případů, kdy to mají majitelé ve špatném stavu, a pak se diví, že to nefunguje a posuzují pohon jako takový, a uniká jim, že i roční haldex může být zničen...
Paralelou jsou DSG. Nejdříve to zničí a pak se diví. :-j
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

driver: nesouhlasím, myslím že tak nesmyslně složitou a neefektivní cestou se prodíral jen Haldex a Honda. Všichni ostatní výrobci podobných systémů (např. bmw, ford, peugeot, nissan, renault atd.) vsadili rovnou na nezávislé ovládání, tedy bez vnitřní mechanické konstrukce závislé na protáčení kol. Je to výrazně jednodušší, levnější a samozřejmě i mnohem lepší funkčně

A samozřejmě tímto vytvořili Haldexu velkou konkurenci. Nenakupovali šmejd ale použili raději své, tedy pro Haldex konkurenční řešení, které bylo výrazně lepší. Myslím že se Haldex sám svou neschopností připravil o hromadu zákazníků
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28464
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od řidičBOB »

co jsem slyšel, tak lidi z Haldexu si nestěžují...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
retron
Letec
Příspěvky: 1414
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od retron »

to bych teda netvrdil, jediná 4kolka, která stála nehnutě na místě jak zdechlina byla první gen. xdrivu v X5 a stačil jí k tomu pouze mokrý ujetý sníh, podotýkám na rovině. Zadní kola prokluzovala a přední nic. To se mi nestalo ani s Oct. I 4X4, i první S3 na letních v dubnu na Šumavě zvládala sníh lépe. U první gen. haldexu jmenovitě v Golfu Variant byl spíš problém v poměrně necitlivém přiřazení zadku, což mělo tendenci auto spíš rozhodit než zklidnit. A pokud vím tak Haldex není zas taková novinka, Volvo nebo kdo s ním experimentovalo snad uz v 80. letech, vývoj to samozřejmě nabralo až když to adaptoval VW.
Odpovědět