Řadu let jezdil jsem s Haldexem H2 a pak H4, nyní Torsen nebo H5 s uzávěrou zadního difu a za ten víc než půl milion najetých km jsem neměl nikdy problém s žádným pohonem... Dokud jsem se neposadil na břicho, tak jsem jel a rozjel se vždy. Což s předohrabem ne vždy dopadlo
Audi quattro - systemy pohonu 4×4
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28790
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Vana: já tam vysvětlil, jak jsem to myslel 
Řadu let jezdil jsem s Haldexem H2 a pak H4, nyní Torsen nebo H5 s uzávěrou zadního difu a za ten víc než půl milion najetých km jsem neměl nikdy problém s žádným pohonem... Dokud jsem se neposadil na břicho, tak jsem jel a rozjel se vždy. Což s předohrabem ne vždy dopadlo
Dokonce jsem před lety u Ořechu vyprošťoval z pangejtu pána v Subaru se svým Haldexovozem... Slíbil jsem mu, že video nikdy nezveřejním 
Řadu let jezdil jsem s Haldexem H2 a pak H4, nyní Torsen nebo H5 s uzávěrou zadního difu a za ten víc než půl milion najetých km jsem neměl nikdy problém s žádným pohonem... Dokud jsem se neposadil na břicho, tak jsem jel a rozjel se vždy. Což s předohrabem ne vždy dopadlo
250kW
195kW
107kW
195kW
107kW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
potvrzuju, dokonce ani s H1nebyl (skoro) nikdy problém se rozjet či někoho vytáhnout
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
No třeba jsou ty rozdíly víc poznat právě při přímém srovnání, dvě různá auta na stejném místě ve stejné době. Byť se nakonec rozjedou obě, jistota rozjezdu nebo doba než se to podaří se můžou lišit
Na druhé straně připouštím že dost záleží i na stavu a kvalitě pneu
Na druhé straně připouštím že dost záleží i na stavu a kvalitě pneu
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Přesně to se nám s tou XC90 stalo, předek se prohrabal na led a zadku připojení trvalo dlouho. Nicméně nakonec jsme se tam dostali, takže bylo vyhráno. Pneu byly zajeté (asi 3000km staré) Michelin myslím Latitude Alpine.Vana píše: předek se mezitím zahrabe (nebo uhladí pod sebou led) a následné připojení zadku už nepomůže. Ověřeno v praxi
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5741
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Ja som takto raz tahal na SEATe Altea Freetrack s MT (H2) zasnezenym strmsim kopcom Feliciu aj s vozikom. Popis tahania:
ESP a ASR vypnute (pri zapnutom to zacalo hned blikat a progres veskery zadny)
Zacali hrabat predne, cca sekunda pauza, pripojil sa aj zadok a slavnostne sme sa pohli a rozbehli tak na cca 20km/h, po cca 5 sekundovom splhani sa zrazu prdel odpojila, ostali hrabat len predne, zase po nejakej sekunde a takmer pred zastavenim sa znova prdel pripojila a znovu sme nejaku rychlost nabrali. Kopec mohol mat 200m a toto pripojenie odpojenie sa opakovalo minimalne 10x, cely cas jazda na 1-ke, kedy po asi 5tom pripojeni zadku uz zacalo auto byt citit po spalenej spojke. Bol to slusny porod teda, iked uspesny
ESP a ASR vypnute (pri zapnutom to zacalo hned blikat a progres veskery zadny)
Zacali hrabat predne, cca sekunda pauza, pripojil sa aj zadok a slavnostne sme sa pohli a rozbehli tak na cca 20km/h, po cca 5 sekundovom splhani sa zrazu prdel odpojila, ostali hrabat len predne, zase po nejakej sekunde a takmer pred zastavenim sa znova prdel pripojila a znovu sme nejaku rychlost nabrali. Kopec mohol mat 200m a toto pripojenie odpojenie sa opakovalo minimalne 10x, cely cas jazda na 1-ke, kedy po asi 5tom pripojeni zadku uz zacalo auto byt citit po spalenej spojke. Bol to slusny porod teda, iked uspesny
Konzerva od sardiniek s LSD
7-miestne GTI
7-miestne GTI
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Haldexy 1. až 3. generace považuju za zoufalý konstruktérský paskvil. Složitost orloje a funkce dětské hračky. Nechápu jak z nich mohli být všichni tak paf
Až od čtvrté generace to začíná vypadat trochu rozumněji, byť teda jejich příznivcem dodnes nejsem a nejspíš nikdy nebudu
Až od čtvrté generace to začíná vypadat trochu rozumněji, byť teda jejich příznivcem dodnes nejsem a nejspíš nikdy nebudu
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
K těm paskvilům:
to je vývoj a kapitalizmus. Nemůžeš, i kdybys to měl na výkresu, vychrlit na trh něco převratného zbytečně rovnou, když můžeš 50let vylepšovat nějaký paskvil, a stejně ve své kategorii nebudeš mít konkurenci.
K těm jednotlivým systémům:
Vše se dá využít ideálně, a nebo taky ne.
Jestli to není spíše než o nesprávných autech tak trochu o nesprávném využití...
Někdy je méně více.
A k té účinnosti nebo funkci haldexu.
Je mnoho případů, kdy to mají majitelé ve špatném stavu, a pak se diví, že to nefunguje a posuzují pohon jako takový, a uniká jim, že i roční haldex může být zničen...
Paralelou jsou DSG. Nejdříve to zničí a pak se diví.
to je vývoj a kapitalizmus. Nemůžeš, i kdybys to měl na výkresu, vychrlit na trh něco převratného zbytečně rovnou, když můžeš 50let vylepšovat nějaký paskvil, a stejně ve své kategorii nebudeš mít konkurenci.
K těm jednotlivým systémům:
Vše se dá využít ideálně, a nebo taky ne.
Jestli to není spíše než o nesprávných autech tak trochu o nesprávném využití...
Někdy je méně více.
A k té účinnosti nebo funkci haldexu.
Je mnoho případů, kdy to mají majitelé ve špatném stavu, a pak se diví, že to nefunguje a posuzují pohon jako takový, a uniká jim, že i roční haldex může být zničen...
Paralelou jsou DSG. Nejdříve to zničí a pak se diví.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
driver: nesouhlasím, myslím že tak nesmyslně složitou a neefektivní cestou se prodíral jen Haldex a Honda. Všichni ostatní výrobci podobných systémů (např. bmw, ford, peugeot, nissan, renault atd.) vsadili rovnou na nezávislé ovládání, tedy bez vnitřní mechanické konstrukce závislé na protáčení kol. Je to výrazně jednodušší, levnější a samozřejmě i mnohem lepší funkčně
A samozřejmě tímto vytvořili Haldexu velkou konkurenci. Nenakupovali šmejd ale použili raději své, tedy pro Haldex konkurenční řešení, které bylo výrazně lepší. Myslím že se Haldex sám svou neschopností připravil o hromadu zákazníků
A samozřejmě tímto vytvořili Haldexu velkou konkurenci. Nenakupovali šmejd ale použili raději své, tedy pro Haldex konkurenční řešení, které bylo výrazně lepší. Myslím že se Haldex sám svou neschopností připravil o hromadu zákazníků
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28790
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
co jsem slyšel, tak lidi z Haldexu si nestěžují...
250kW
195kW
107kW
195kW
107kW
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
to bych teda netvrdil, jediná 4kolka, která stála nehnutě na místě jak zdechlina byla první gen. xdrivu v X5 a stačil jí k tomu pouze mokrý ujetý sníh, podotýkám na rovině. Zadní kola prokluzovala a přední nic. To se mi nestalo ani s Oct. I 4X4, i první S3 na letních v dubnu na Šumavě zvládala sníh lépe. U první gen. haldexu jmenovitě v Golfu Variant byl spíš problém v poměrně necitlivém přiřazení zadku, což mělo tendenci auto spíš rozhodit než zklidnit. A pokud vím tak Haldex není zas taková novinka, Volvo nebo kdo s ním experimentovalo snad uz v 80. letech, vývoj to samozřejmě nabralo až když to adaptoval VW.