Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od oxik »

Ten Leon vypadal docela sebejistě, zajímavé vozítko :)

Co se týče haldexu, moc se v něm nevyznám, ale na XC90 (předpokládám H3), se reálně připojí zadek až tak po celém otočení kola, zkoumal jsem to při couvání v kopci před hotelem na zledovatělém parkovišti, kde přední kola byla na ledu(z kopce) a zadní na sněhu, nemohli jsme se moc pohnout. Až po stisknutí W u páky voliče a přidání skoro plnýho se zadní kola pořádně připojila a vytáhla nás, ale poměrně zklamání, čekal jsem rychlejší zásah. To samé při cestě ke sjezdovkám, až když už jsme do kopce začli citelně zpomalovat, připojil se zadek a pomohl.. ta H5 už vypadá použitelně
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Abre »

Jeste jeden pekny test:https://www.youtube.com/watch?v=GYIkscASDEk
Hlavne 7:30 kdy krome haldexu gen5 ukazuji jak s nim spolupracuje XDS.
Celkem nic moc, odlehcena kola se tam toci jak vrtule i nekolik vterin, nez elektronika uzna za vhodne je pribrzdit aby taky neco zbylo na kola s trakci. Sice se z toho dostane, ale o nejake briskni reakci nemuze byt rec.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28464
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od řidičBOB »

Abre: staré pravidlo říká, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Čili není asi úplně důležité, jestli mu to trvá 3 nebo 5 sekund. Důležité je, že to nakonec dá a zase tak dlouho mu to netrvá.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od ctrl_j »

Tam padaji perly, to bezespojkove DSG je panecku vynalez.
Michal Karpat, redaktor Motoring píše:Uplne dokonale auto do terenu je s automatom, lebo se netrapi spojka.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Abre »

Stane se.
Asi chtel rict, ze se misto jedne spojky manualu muze rozdelit zatez na dve.
Celkove si taky myslim ze vyhody automacke dvouspojky budou mimo asfalt prevazovat.
Tezko to budu rozjizdet tak, abych mohl radit pres kvalt, takze rozdeleni lichych a sudych stupnu na dve hridele a prepinani mezi nimi bude u DSG oproti manualu nesrovnatelne rychlejsi. Preruseni prenosu momentu na kola neznatelene.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Bond007 »

Nesmysl... Dvojspojka pekne cuka s taky rozkyvat zapadly auto s dsg bude rychla smrt toho zazraku
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od ctrl_j »

Abre: To je pekna kravina. V terenu dam jednicku a tocim od volnobehu do redline. Kdezto automat tam bude hrkat rychlosti nahoru, dolu. K nicemu.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Abre »

Ok, tak nez se nam to zvrhne do klasicke onanisticke vymeny manual vs automat, a bitvu o jedinou pravdu svatou, typicke pro tahle fora, to video na me dela dojem, ze koncern primarne resi prokluz spojenim haldexu a teprve kdyz to nestaci, az nasledne pouzije XDS.
Je tam pekne videt, jak nejdriv toci na prazdno odlehcena kola na obou napravach, a teprve kdyz to nikam nevede, az po nekolika vterinach a mozna desitkach protoceni kol, zasahne XDS. Sice netusim na jakem taktu jede ridici jednotka, ale na elektroniku je to porad zoufala reakcni doba, a sladeni Haldexu se zbytkem kontroly trakce nebude uplne top.
Uz soucasna technologie umoznuje lepsi vysledek, jen to chce lip odladit.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28464
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od řidičBOB »

...třeba vědí, proč to tak je nastavené.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

řidičBOB píše:Abre: staré pravidlo říká, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Čili není asi úplně důležité, jestli mu to trvá 3 nebo 5 sekund. Důležité je, že to nakonec dá a zase tak dlouho mu to netrvá.
To bych si dovolil důrazně nesouhlasit, důležité je vyhrát, tj. dostat se na kopec.
Pokud připojení zadku trvá dlouho, předek se mezitím zahrabe (nebo uhladí pod sebou led) a následné připojení zadku už nepomůže. Ověřeno v praxi.

Mimochodem před pár dny jsem byl u vyprošťovací akce kdy se haldexové auto (asi H5) pokoušelo vyprostit zapadlé FWD. Ani s ním nehlo a nakonec mělo problémy se rozjet samotné. Jako druhé nastoupilo symetrické fulltime a rozjezd proběhl docela přesvědčivě. Takže rozdíly jsou zřetelné a samotná účast jak bylo vidět moc nepomohla. Důležité je opravdu vyhrát
Odpovědět