interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
Moderátor: řidičBOB
interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
Čau řidiči,
trochu se zajímám o ergonomii (měl jsem ve škole) a docela mě fascinuje většina iteriérů osobáků ale samozřejmě a logicky hlavně místo řidiče (ten tam většinou při používání auta sedí). Chci trochu rozproudit diskuzi na dva nepochopitelné úlety dizajnérů posledních let:
1) přístrojovka řidiče a ty, většinou v stříbrně orámovaných rourách utopený budíky, např. Mazda 3, ale i mnoho dalších. Taková zhovadilost a kýčovitej dojem. Někde v hloubce roury lovit údaje z budíků a ještě to stříbrně orámovat abys to kolo náhodou nepřehlídnul. To stříbrné orámování je asi proti únavě, odlesky tě vždy zbudí. Kdy tenhle schizoidní úlet skončí?
2) stále, pomalu se rozšiřující středové sloupky, kde čím více čudlíků tím lépe. Levá noha je v pohodě a pravá většinou nepřirozeně zkroucená, protože dementně široký sloupek jí dál nepustí. Paradoxně !! více prostoru má spolujezdec. Docela by mě zajímala statistika na problémy s pravou kyčlí a kolenem. Argumentace dosahu ovladačů na sloupku je úplně zcestná, porovnejte dobu zkroucené nohy (většinou to bude minimálně co řídíte) s dobou co se zabýváte ovladači na sloupku. Ale možná je to zase účel a z důvodu bezpečnosti se řidič nesmí při řízení cítit pohodlně aby neusnul.
To se stále omílá místo pro kolena na zadních sedadlech ... .
Díky za reakce O.W.
trochu se zajímám o ergonomii (měl jsem ve škole) a docela mě fascinuje většina iteriérů osobáků ale samozřejmě a logicky hlavně místo řidiče (ten tam většinou při používání auta sedí). Chci trochu rozproudit diskuzi na dva nepochopitelné úlety dizajnérů posledních let:
1) přístrojovka řidiče a ty, většinou v stříbrně orámovaných rourách utopený budíky, např. Mazda 3, ale i mnoho dalších. Taková zhovadilost a kýčovitej dojem. Někde v hloubce roury lovit údaje z budíků a ještě to stříbrně orámovat abys to kolo náhodou nepřehlídnul. To stříbrné orámování je asi proti únavě, odlesky tě vždy zbudí. Kdy tenhle schizoidní úlet skončí?
2) stále, pomalu se rozšiřující středové sloupky, kde čím více čudlíků tím lépe. Levá noha je v pohodě a pravá většinou nepřirozeně zkroucená, protože dementně široký sloupek jí dál nepustí. Paradoxně !! více prostoru má spolujezdec. Docela by mě zajímala statistika na problémy s pravou kyčlí a kolenem. Argumentace dosahu ovladačů na sloupku je úplně zcestná, porovnejte dobu zkroucené nohy (většinou to bude minimálně co řídíte) s dobou co se zabýváte ovladači na sloupku. Ale možná je to zase účel a z důvodu bezpečnosti se řidič nesmí při řízení cítit pohodlně aby neusnul.
To se stále omílá místo pro kolena na zadních sedadlech ... .
Díky za reakce O.W.
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 895
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
Já osobně kulaté klasické budíky orámované chromovaným kroužkem prostě miluji,je to klasika nejdál to dovedli Italové a vůbec nemám zase rád veškeré úlety mimo ala Citroen apod,teď frčí omalovánky jako v S klasse,to taky nemusím,musí tam být klasická rafička.
Co se týče středových tunelů,tam souhlasím,ale někdy je to nevyhnutelné,je tam většinou prostě převodovka u podélně uložených motorů a je tam výměník na topení ,někdy klima a jiné krámy,ale u napříč uložených motorů by to určitě šlo ,jako to šlo v minulosti a stejně to tam serrou .
Co se týče středových tunelů,tam souhlasím,ale někdy je to nevyhnutelné,je tam většinou prostě převodovka u podélně uložených motorů a je tam výměník na topení ,někdy klima a jiné krámy,ale u napříč uložených motorů by to určitě šlo ,jako to šlo v minulosti a stejně to tam serrou .
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Re: interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
S mazdou 3 souhlas, na prvni pohled to je dobry, ale kdyz jsem se svezl, tak to dopadlo nasledovne:
- kratkej sedak, nemoznost naklapeni celeho sedadla, vysoke ukotveni sedaku
- nepouzitelna loketni operka, ktera navic prekazi pri razeni
- superanatomicky tvarovanej volant, kterej ma bohuzel tak polovicni prurez nez by mel mit
- kdyz vypnete head-up displej, kterej vypada neuveritelne lacine, tak to sklicko tam zustane trcet
- budiky, na ktery kdyz posviti slunicko, tak digitalne indikovanou rychlost neodectete
Jinak pekny auto, s dobrym motorem, akorat se v nem neda sedet a tocit volantem, nechapu. Zvlastni je, ze jsem si o tom aute precetl spoustu recenzi a tyhle ergonomicky chyby nikdo nezminil. Nastesti v teto tride je z ceho vybirat, takze to chce zkouset a zkouset...
- kratkej sedak, nemoznost naklapeni celeho sedadla, vysoke ukotveni sedaku
- nepouzitelna loketni operka, ktera navic prekazi pri razeni
- superanatomicky tvarovanej volant, kterej ma bohuzel tak polovicni prurez nez by mel mit
- kdyz vypnete head-up displej, kterej vypada neuveritelne lacine, tak to sklicko tam zustane trcet
- budiky, na ktery kdyz posviti slunicko, tak digitalne indikovanou rychlost neodectete
Jinak pekny auto, s dobrym motorem, akorat se v nem neda sedet a tocit volantem, nechapu. Zvlastni je, ze jsem si o tom aute precetl spoustu recenzi a tyhle ergonomicky chyby nikdo nezminil. Nastesti v teto tride je z ceho vybirat, takze to chce zkouset a zkouset...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
U mne to zcela zásadně omezuje výběr auta. U naprosté většiny aut opravdu nemám kam dát pravé koleno a situace se s novými modely spíše zhoršuje. Třeba Focus 1 dobrý, Focus 2 zcela nepoužitelný.... Astra H perfektní, do Astry J se vůbec ani neposadím.
Zcela perverzní je umístění spínačky šikmo dolů, aby se tam noha opravdu nedala dát, kdyby se tam náhodou jinak třebas i vešla.
Keyless je přitom někde za nehorázný příplatek. Další oblíbená pomsta dlouhonohým lidem je nějaký ostrý výčnělek nebo hrana pečlivě natvarovaná přímo proti kolenu (Kia Rio a další).
U některých aut se vejdu v poloze ležícího střelce s napnutýma rukama, ale tak opravdu řídit nehodlám.
Z malých aut chválím Swift,Yaris a Fiestu.
Zcela perverzní je umístění spínačky šikmo dolů, aby se tam noha opravdu nedala dát, kdyby se tam náhodou jinak třebas i vešla.
Keyless je přitom někde za nehorázný příplatek. Další oblíbená pomsta dlouhonohým lidem je nějaký ostrý výčnělek nebo hrana pečlivě natvarovaná přímo proti kolenu (Kia Rio a další).
U některých aut se vejdu v poloze ležícího střelce s napnutýma rukama, ale tak opravdu řídit nehodlám.
Z malých aut chválím Swift,Yaris a Fiestu.
Re: interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
Je to bohuzel tak, designu a marketingu ustupuje funkcnost.
Budiky - chci klasicke, zadny promitaci platno, kde za svitu ostreho slunce blbe vidim a v noci to zas oslnuje. Radio + displej s dotykovym ovladanim - proc?, co je rychlejsiho a odvadi min pozornost nez jednoucelove tlacitko na volbu stanic, pripadne kolecko a sipky na volantu?
Bohuzel v autech uz je vsechno, tak se hledaji kokotiny aby se nekdo mohl pochlubit ze ma neco jineho a noveho, nezridka vsak se zmenou k horsimu…
Focus je dobry priklad, dvojka se jeste dala, i facelift byl jak takz ok, ale trojka a jeste s kombinaci vybavy Titanium je totalni downgrade prostornosti a ergonomii.
Budiky - chci klasicke, zadny promitaci platno, kde za svitu ostreho slunce blbe vidim a v noci to zas oslnuje. Radio + displej s dotykovym ovladanim - proc?, co je rychlejsiho a odvadi min pozornost nez jednoucelove tlacitko na volbu stanic, pripadne kolecko a sipky na volantu?
Bohuzel v autech uz je vsechno, tak se hledaji kokotiny aby se nekdo mohl pochlubit ze ma neco jineho a noveho, nezridka vsak se zmenou k horsimu…
Focus je dobry priklad, dvojka se jeste dala, i facelift byl jak takz ok, ale trojka a jeste s kombinaci vybavy Titanium je totalni downgrade prostornosti a ergonomii.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
já s láskou vzpomínám na ergonomii kokpitu e36.... e91 se jí blíží, ale středový tunel už je krapet moc mohutný..... jinak smaozřejmě klasické přístroje, rádio s tlačítkama a hlevně BEZ navi...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
No tak treba polodigitalni budiky v F20 jsou dobry, jsou videt za vsech okolnosti dobre, regulujou podsvit, menej na tmavsi barvy v noci, hezka cista grefika... Takze mam krasnej velkej panel v budikach, jenze kdyz na nem mam navigacni udaje + cteni znacek, k cemuz je to jak delany, tak to neumi zobrazit hodiny a venkovni teplotu nikde v rohu aspon....to cloveku hlava nebere :/
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27783
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
Mohutný sloupek, pokud mne nijak neomezuje, tak mi nevadí...spíš naopak - lze si tam odložit ruku a nepřetlačovat se o opěrku se spolujezdcem, odložit si tam pití, klíče, brýle, atd.
Budíky zásadně klasické! Ten digitální hnus se mi nelíbil, když už s tím přišla tuším Honda Legend ve své první generaci. dnes je to dotaženo do exemplární nechutnosti! Vypadá to jako barevné tamagoči a seká se to jako Galaxy S6 od Samsungu
Navi v autě sice mám, ale nepoužívám ji, takže je mi jedno, jak se ovládá. Používám Waze v mobilu.
Obecně nejsem na posed za volantem nijak náročný, i když jsem vcelku vzrostlý kluk Ke štěstí mi stačí hodně polohovatelná sedačka (pokud možno s pamětí, protože v každém servisu mi to rozštelují) a polohovatelný volant ve dvou osách. Bederní opěrka je samozřejmostí. Masážní sedadlo už jenom jako bonus.
Head-up displeji jsem na chuť taky nepřišel, protože zobrazuje hlavně údaj, který mne moc nezajímá - rychlost/přečtené dopravní značky. Navíc příplatek, který za to prémiové značky chtějí, mi přijde hodně nadhodnocený.
Místo vzádu mne taky moc nebere, jelikož jsem za posledních 10 let jel vzádu jenom jednou - na svou svatbu Když se dozadu vejde sedačka a do ní prcek, je to pro mne OK. Samozřejmě, že třeba takový Sharan má výhodu zadních posuvných dveří, že si tam v zimě prcek stoupne a může se komplet obléknout/vysvléknout, při relativně malém manipulačním prostoru a velmi pohodlně. Ale to už je jenom taková rozmazlenost.
Bez čeho se ale neobejdu vůbec, je kvalitní audio, kdy to příplatkové bývá velmi často podmíněno koupí navi
Budíky zásadně klasické! Ten digitální hnus se mi nelíbil, když už s tím přišla tuším Honda Legend ve své první generaci. dnes je to dotaženo do exemplární nechutnosti! Vypadá to jako barevné tamagoči a seká se to jako Galaxy S6 od Samsungu
Navi v autě sice mám, ale nepoužívám ji, takže je mi jedno, jak se ovládá. Používám Waze v mobilu.
Obecně nejsem na posed za volantem nijak náročný, i když jsem vcelku vzrostlý kluk Ke štěstí mi stačí hodně polohovatelná sedačka (pokud možno s pamětí, protože v každém servisu mi to rozštelují) a polohovatelný volant ve dvou osách. Bederní opěrka je samozřejmostí. Masážní sedadlo už jenom jako bonus.
Head-up displeji jsem na chuť taky nepřišel, protože zobrazuje hlavně údaj, který mne moc nezajímá - rychlost/přečtené dopravní značky. Navíc příplatek, který za to prémiové značky chtějí, mi přijde hodně nadhodnocený.
Místo vzádu mne taky moc nebere, jelikož jsem za posledních 10 let jel vzádu jenom jednou - na svou svatbu Když se dozadu vejde sedačka a do ní prcek, je to pro mne OK. Samozřejmě, že třeba takový Sharan má výhodu zadních posuvných dveří, že si tam v zimě prcek stoupne a může se komplet obléknout/vysvléknout, při relativně malém manipulačním prostoru a velmi pohodlně. Ale to už je jenom taková rozmazlenost.
Bez čeho se ale neobejdu vůbec, je kvalitní audio, kdy to příplatkové bývá velmi často podmíněno koupí navi
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 19 zář 10:48
Re: interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
Nejdále šli s trendem Italové, ale já preferuji tradiční kulaté budíky s chromovými kroužky; Nejsem příznivcem vnějších driftů, které zpopularizovali Citron a spol. nebo vrčící omalovánky k vidění v Mercedesu třídy S.weber píše: ↑stř 08 črc 22:05 Čau řidiči,
trochu se zajímám o ergonomii (měl jsem ve škole) a docela mě fascinuje většina iteriérů osobáků ale samozřejmě a logicky hlavně místo řidiče (ten tam většinou při používání auta sedí). Chci trochu rozproudit diskuzi na dva nepochopitelné úlety dizajnérů posledních let:
1) přístrojovka řidiče a ty, většinou v stříbrně orámovaných rourách utopený budíky, např. Mazda 3, ale i mnoho dalších. Taková zhovadilost a kýčovitej dojem. Někde v hloubce roury lovit údaje z budíků a ještě to stříbrně orámovat abys to kolo náhodou nepřehlídnul. To stříbrné orámování je asi proti únavě, odlesky tě vždy zbudí. Kdy tenhle schizoidní úlet skončí?
2) stále, pomalu se rozšiřující středové sloupky, kde čím více čudlíků tím lépe. Levá noha je v pohodě a pravá většinou nepřirozeně zkroucená, protože dementně široký sloupek jí dál nepustí. Paradoxně !! více prostoru má spolujezdec. Docela by mě zajímala statistika na problémy s pravou kyčlí a kolenem. Argumentace dosahu ovladačů na sloupku je úplně zcestná, porovnejte dobu zkroucené nohy (většinou to bude minimálně co řídíte) s dobou co se zabýváte ovladači na sloupku. Ale možná je to zase účel a z důvodu bezpečnosti se řidič nesmí při řízení cítit pohodlně aby neusnul.
To se stále omílá místo pro kolena na zadních sedadlech ... geometry dash.
Díky za reakce O.W.
S příčně uloženými motory by to fungovalo, jak to mohlo fungovat v minulosti a může to být podle serroua dodnes. Souhlasím s tím, že středové tunely jsou nežádoucí, ale někdy jsou nevyhnutelné; takové motory obvykle obsahují pouze převodovku, výměník tepla a pomocné součásti.
Naposledy upravil(a) cuhnkedrik dne stř 06 bře 02:56, celkem upraveno 2 x.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2680
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: interiér osobáku řidič - přístrojovka a středový sloupek
Já v tomhle miluju Volva (S60, S80), okolo roku 2005. V jednoduchosti je krása
Chápeš to?