Mazda MX5 (Miata)

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvekod nota » úte 19 úno 21:48

V mx5 NC jsem vozil 5W30, po oturbení 5W50.. u toho atmo motoru pokud máš NC2 tak bych lil doporučené (u NC1 hlídat hladinu... jinak fakt stálo za to dát do převodovky XT-M5-QS. Hodně se zlepšilo řazení za studena
nota
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob 12 bře 19:23

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvekod Zajda » úte 19 úno 22:14

KDB píše:V manuálu musí být předepsaná výkonostní třída/norma + doporučená viskozita.... toho bych se držel.

Však už to tu psal.
API SL nebo vyšší (SM/SN - což ale neznamená automaticky lepší ochranu motoru, pletou se tam už nějaké eko ohledy)
ACEA chceš pro své použití A3, nikoliv A5 se snížnou vysokoteplotní viskozitou...

Jinak že máš v manuálu 10W40 neznamená, že nemůžeš použít 5W40, což je prostě jen olej s větším rozsahem do minusových teplot.
Naopak to bude ještě lepší v tom, že křivka řídnutí je příznivější - 5W40 olej startuje na nižší viskozitě než 10W40 ale dál řídne už míň, při 100°C se potkají. Pro letní provoz ale zanedbatelný rozdíl.

Opravdu to bude spíš o pocitech a o víře, pokud to nemáš vyzkoušené na desítkách aut.
Pokud má auto budík tlaku oleje, bude to aspoň dobré vodítko k výběru viskozity.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 953
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvekod jarka » úte 19 úno 22:51

Přesně, víra a pocity a jebu na to a měním po 10kkm. Páč takovejch mouder co je na netu o olejích, ale podložených informací minimum. Držím se základních norem v manuálu a pak kupuju levný normální značky.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
 
Příspěvky: 2234
Registrován: stř 16 úno 10:46

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvekod Zajda » úte 19 úno 23:41

Je každopádně lepší levný olej určité kvality, než papírově nejlepší olej pochybného původu :-)

Nachvíli si ukradnu vlákno a jako bývalého Hondaře se tě zeptám, jaké máš zkušenosti s kultem Castrolu 10W60 :-)
Je jasné, že v zátěži funguje, což je ověřené. Akorát to pak všem žere litry oleje mezi výměnama. Nedejbože když tam prozměnu nalijí něco normálního a žere to ještě víc, čímž se utvrdí že 10W60 je jediná volba. Skoro to vypadá, že jak se jednou vymezí vůle na takový olej, pak už nejde použít nic jiného.

Já zatím žádné praktické poznatky nemám, tak můžu jen rozjímat, co mě čeká.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 953
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvekod jarka » stř 20 úno 00:16

V ctr jsem olej neřešil, prostě Dany z typer.cz řekl 10W-60 a tím to bylo vyřešeno :) . Prošlo mu těch motorů pod rukama desítky a mohl porovnat jak co má vliv a nakonec pro K20A zvolil ten 10W-60 castrol a dál už neřešil (mrkni tu: http://typer.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=230&start=70). Jsem s tím v zimě nejezdil, ale přes léto to dostávalo sodu slušnou a motor od repase ještě dneska točí šestou sezónu. Dolíval jsem za rok tak 2-3l na cca 8tis., ale bylo v tom hodně okruhů a K20A má volnější konstrukci...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
 
Příspěvky: 2234
Registrován: stř 16 úno 10:46

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvekod jerry » ned 10 bře 09:45

Zajda píše:Jinak že máš v manuálu 10W40 neznamená, že nemůžeš použít 5W40, což je prostě jen olej s větším rozsahem do minusových teplot.
Naopak to bude ještě lepší v tom, že křivka řídnutí je příznivější - 5W40 olej startuje na nižší viskozitě než 10W40 ale dál řídne už míň, při 100°C se potkají. Pro letní provoz ale zanedbatelný rozdíl.

Díky za konzultaci. V týdnu jsem už oleje nakoupil. Nakonec to dopadlo takto:
Motor: Valvoline SynPower 5W-40 API SL ACEA A3
Převodovka: Valvoline Gear Oil 75W-90 GL4
Diferák: Valvoline Axle Oil 80W-90 GL5
Staré dobré časy automobilismu už byly, jen my byli na špatné straně železné opony
jerry
Letec
 
Příspěvky: 1640
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvekod jerry » sob 04 kvě 12:21

U klíče přestalo fungovat dálkové ovládání. Vyměnil jsem baterku a stejně nic. Nastartovat auto s tím jde. Mám klíč ještě jeden, ale stejně, nevíte v čem je problém? V tom tištěném spoji uvnitř klíče?
Staré dobré časy automobilismu už byly, jen my byli na špatné straně železné opony
jerry
Letec
 
Příspěvky: 1640
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvekod konys » pon 22 črc 09:23

Zdravím, mám dotaz na majitele MX5. Přemýšlím o zakoupení verze NB. Zajímalo by mě jak je to mezi soft topem a hard topem. Dá se na klasický softop dokoupit pevná střecha a jednoduše ji namontovat jako to má hardtop? nebo to tak funguje jen u hardtopu, který je na to upravený? Kdybych to auto neměl používat občasně i v zimě a horším počasí tak bych tohle vůbec neřešil a rovnou šel do kabria. Případně jestli jsou ještě nějaké rozdíly mezi těmito 2 verzemi? Díky za všechny odpovědi a omlouvám se za případný hloupý dotaz..
konys
Spolujezdec
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 06 srp 10:00

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvekod retron » pon 22 črc 09:58

NB, pokud vím, je vždy softtop, hardtop se na to nasadí při sklopené střeše.
retron
Letec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvekod konys » pon 22 črc 10:00

Snad nevadí odkaz. https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazd ... oFrom=list například tohle je NB a je to softop, který se dá předělat na hardtop. Šlo mi o to, jestli když koupím klasický softtop, tak jestli mohu jen dokoupit pevnou střechu a nasadit ji na to.
konys
Spolujezdec
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 06 srp 10:00

PředchozíDalší

Zpět na Auta z Asie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků