Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Když se chcete ponořit do nitra...

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvekod xwritter » čtv 04 dub 09:01

abgx1 píše:Hlasim ze lidl nabijacka nedokaze nabit 68Ah agm baterku

Zaseklo ju na 14,0xV(nabijacka ukazuje 13,9 a 2/4paliciek) a koniec, dalej nenabije...

Nabijaci prud za cely cas(nabijane od 11,8V) nepresiahol 1amper

http://parkside.6f.sk/2017/09/25/nabija ... gd-3-8-a1/


Já mám auto s kterým jezdím max. 1 za týden, v zimě spíš za 2 týdny, je to auto pro radost. Auto je 2 roky staré (nové), toto byla moje druhá zima a začal jsem před zimou hodně řešit nabíječku, protože jsem si pořídil multimetr, kterým jsem opakovaně v létě změřil napětí na baterce pouze 12,2 V (druhý den po dojetí), jinak přímo po jízdě bylo napětí vyšší asi 12,5 V. V zimě napětí klesalo po týdenním až dvou týdenním stání třeba až na 11,80 V. Koupil jsem nabíječku z Lidlu po pročtení několika recenzí a nastavil jsem ji na nabíjení AGM baterií tzn. na vločku. Mám kapacitu 92 Ah. Čekal jsem den, dva, tři a stále nebyla nabitá. Po třech dnech nabíjení jsem naměřil pouze 12,25 až 12,3 V. Zkoušel jsem to několikrát za sebou a výsledek byl stejný, nikdy nehlásila že je baterie nabitá. Proto jsem Lidl nabíječku prodal a zkusil koupit Ctek, teď ji měli na alze za slušných 1600 Kč. Ctek za den a půl hlásil plně dobito, všech 7 programů projelo, ale když jsem měřil multimetrem, tak jsem naměřil sice lepší, ale stejně pořád docela malých 12,5 V. Zkoušel jsem to dvakrát a dvakrát stejný výsledek. Z toho usuzuju dvě věci, že moje baterie je asi už dost špatná (což nechápu) a že Ctek nabíječka je přecejen lepší. Jinak mám ještě druhé auto, které je 3 roky staré, jiné zančky a tam jsem naměřil taky malých 12,2 V, ale nevím teď jaký typ baterie tam je, je to Ford Mondeo 1,5 tdci.
xwritter
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 06 srp 20:48

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvekod HondaMan » čtv 04 dub 10:04

A nemůže být problém v multimetru?
Speeding. Bringing the World Closer Together.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 2496
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvekod xwritter » čtv 04 dub 11:01

HondaMan píše:A nemůže být problém v multimetru?


To mě nenapadlo, je nový takže ho úplně odzkoušený nemám, ale měl by to být kvalitní produkt tak jsem předpokládal že by měl být ok. Zkusím někdy porovnat s jiným až se k tomu dostanu. Mám toto.. UNI-T UT210E Multifunction AC/DC Current Mini Digital Clamp Ammeter

Edit: Ale teď si vzpomínám, že naměřené napětí mnou na multimetru, odpovídalo také hodnotě co ukazovala nabíječka Lidl takže si myslím, že měří dobře. Lidl nabíječka ukazovala totálně vybitou baterku, nula čárek, po nabíjení se za tři dny se ale nikdy nedostala přes dvě až tři čárky ze čtyřech. Třetí čárka problikávala, ale nikdy nesvítila stabilně.
xwritter
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 06 srp 20:48

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvekod abgx1 » pon 08 dub 21:12

uplne rovnake spravanie ako u mna...

skus s tym multimetrom este premerat prud ktory nabijacka pusta do baterky...

//inak hlasim ze ctek nabil aj baterku 3dni vybitu na 10,1V... trapil sa sice s 44Ah okolo 20hodin, ale nabil
Naposledy upravil abgx1 dne úte 09 dub 20:44, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
abgx1
Mistr volantu
 
Příspěvky: 551
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvekod pavproch » úte 09 dub 07:36

Chlopi, díky za připomenutí tímdle tématem, musím dát kombajn na ctek než začne sekací sezona - trowa už rostě jak zběsilá.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12442
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvekod Caster » stř 17 dub 17:46

Nízké napětí baterie měřené druhý den ráno po jízdě svědčí o dvou věcech:
1) Auto "inteligentně" nabíjí baterii pouze na 80% a ne na 100%. Je to standardní věc pro všechna novější auta.
2) Nedobíjením na 100% v autě dochází k sulfataci baterie (jejímu ničení), podstatné ztrátě kapacity a neschopnosti udržet napětí (viz nízké napětí po dobití nabíječkou CTEK).

Co s tím ?
1) Vypnout "inteligentní" nabíjení v řídící jednotce auta, tím dojde k přepnutí na "konvenční" nabíjení na 100%. U Škodovek stačí rozpojit konektor u sundy proudu na konci "-" kabelu u baterie, současně se vypne Start/Stop. U Mondea (MK4), viz obrázek, lze "Inteligentní" nabíjení vypnout v řídící jednotce BCM pomocí spec. programu a dvourychlostního HW adaptéru.
2) Koupit novou baterii


Obrázek
Caster
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned 27 led 22:44

Předchozí

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník