Auto do prace 2x45km

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

Auto do prace 2x45km

Příspěvekod GVT » sob 15 zář 16:54

Dobrý den.
Prosím o radu.
Vybírám ojeté auto na cesty do práce (90km denně).
Rodinné auto mám, takže může být klidně i menší.

Požadavky jsou asi klasika. Malá spotřeba, spolehlivost a pokud možno levné náhradní díly.

Koukám i po toyotě aygo r.v. 2011.

O pohodlí mi ani tak nejde, jako o požadavky výše.

Slyšel jsem od známého, že auta s motorem o obsahu 1.0litru nejsou vhodná na delší trasy než po městě, že brzy odchází hlava a cena je ne úplňe zanedbatelná.

Děkuji za rady a tipy, které auto byste mi doporučili?
GVT
Spolujezdec
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob 15 zář 16:40

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvekod GVT » sob 15 zář 17:22

Ještě jsem zapomněl cenu. Max do 150 000.
GVT
Spolujezdec
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob 15 zář 16:40

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvekod pavproch » sob 15 zář 17:28

Podle mě je 2x45 km denně už docela dost a na to si myslím, že (opravdu) malá auta už nejsou vhodná (i když drahá jezdila 2 roky 2x50km denně našou pindicou). Podíval bych se po nějakém Golfu, Focusu, Astře apod.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 11725
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik N52 & brambor 3er N53

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvekod Zajda » sob 15 zář 20:48

Já si naopak myslím, že míří naprosto správným směrem.
Jestli cesty budou po okresce, ne po dálnici, a smíříš se s tím že nad 70 km/h už toho moc nepředjedeš, tak je litrové auto jako Aygo,C1, Citytgo nebo Up! 100x jistější volba za stejnou cenu než obligátní vylítané TDIčko.
Ještě bych se podíval z mírně větších aut po zmíněné Pandě, kterou trh celkem cenově podhodnocuje.
Můj horký tip je Swift 1,2, jelikož ta auta jsou nesmírně spolehlivá a motor s 69kW i trochu pojede (ale jen ve vysokých otáčkách samozřejmě)
Benzinová auta třídy Focus/Golf zase vzhledem k hmotnosti a čelní ploše budou aspoň o třetinu víc žrát.
GVT píše:Slyšel jsem od známého, že auta s motorem o obsahu 1.0litru nejsou vhodná na delší trasy než po městě, že brzy odchází hlava a cena je ne úplňe zanedbatelná.

Byl střízlivý, když ty bludy hlásal?
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 760
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvekod GVT » sob 15 zář 20:56

Ano přesně. Cesty budou probíhat po okrescích, lépe řečeno mezi vesnicemi, takže styl jízdy 90, 50, 90, atd., přičemž je cesta dosti zatáčkovitá.

Děkuji za odpověď. Nevím jak dotyčný moc autům rozumí, nebo někde jen slyšel a chtěl jen přinést trochu čerstvého vítru do probíhající diskuze :D.
GVT
Spolujezdec
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob 15 zář 16:40

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvekod Zajda » sob 15 zář 21:31

Dle pravidel zcela sériové motory...

Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 760
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvekod honziss » ned 16 zář 06:40

Z tech uplne malych aut bych bral neco vetsiho - treba ten swift, co bude mit 6st manual. Aygo nema vykon a ma desne dlouhou prevodovku, kdyz dojedes traktor, nepredjedes ho. Mel jsem ho 2x pujceny na dovoleny, vracaky jsem musel podrazovat az do 1cky, predjizdeni pomalejch veci to samy. Jinak dobry auto.
2x hybrid, 542k celkem
Uživatelský avatar
honziss
Letec
 
Příspěvky: 1479
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvekod greg » ned 16 zář 08:25

Presne. Tiež som mal požičané aygo pred par dňami a ta prevodovka to je snad vtip. K 70 konovemu motoru.
greg
Adept autoškoly
 
Příspěvky: 19
Registrován: pát 21 říj 18:58

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvekod Zajda » ned 16 zář 08:43

honziss píše:treba ten swift, co bude mit 6st manual
6° má jedině 1,6 Sport druhé generace, kde jsou ceny jinde. Pak až v současné generaci zase Sport 1,4 turbo.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 760
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvekod Stepan » ned 16 zář 10:39

Zajda: A ne snad? Když ten litr bude trápit denně hodinu ve 130 po dálnici, tak se časem rozloučí. Rozhodně dřív než odpovídající atmosféra 2.0 nebo i větší (než litr) turbo motor. Navíc v dálniční režimu bude pravděpodobně ten litránek žrát víc než jeho větší soupeř. Jediným důvodem pro upřednostnění malého motoru je nižší cena na vstupu nebo extrémně defenzivní styl jízdy, kde mezi kamiony ten litr svoji výhodu prodá. Jinak nevidím motivaci.

Za mě bych v dané kategorii šel tímhle směrem, aby to dojíždění do práce byla aspoň nějaká švanda:
https://www.sportovnivozy.cz/model-41-1 ... wift-sport
https://www.sportovnivozy.cz/model-10-58-ford-fiesta-st

Když se teda bavíme o tom, že se těch 45km jezdí po okreskách.

Otázka je, jestli to tazatel "ocení", když píše o jízdním stylu 50-90-50. Pokud je cílem koupit nějakou spotřební popelnici, náhradu autobusu, tak nemůžu sloužit.
Lítačka
Co je to za klauni?
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 2386
Registrován: sob 05 bře 01:27

Další

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Lachende Bestien a 6 návštevníků