Jsi si jisty ze i pri akcni jizde za za zhorsenych podminek kdy ti kazdy prerazeni skube autem a motor se pere s prevodovkou?911T píše:Spomalit tazko. Manual uz z podstaty nemoze rychlostou radenia konkurovat dnesnym automatom.

Jsi si jisty ze i pri akcni jizde za za zhorsenych podminek kdy ti kazdy prerazeni skube autem a motor se pere s prevodovkou?911T píše:Spomalit tazko. Manual uz z podstaty nemoze rychlostou radenia konkurovat dnesnym automatom.
Type-R 248 HP, omezovač v 9000, odlehčeno a dováženo na 1120kg (cca 1200 s řidičem):jarka píše:Každopádně pro tu poslední specifikaci se to trefilo poměrně přesně. Reálně má nový majitel naměřeno 10Hz loggerem 22s (0-200), ale to nemá na letišti, takže bych se spíš klonil k tvýmu času. On ještě naměřil 0-100 za 6s, což akorát dělá ten rozdíl cca 1s. Tady by bylo ještě zajímavý zkusit vrátit v GT4 původní diff 5,086 a rozložení stupňů ponechat. A sledovat pak vliv na čas 0-200 (podle mě se to pohorší). Taky by to nejlíp odpovídalo původnímu dotazu vlivu zkrácení stálého převodu na dynamiku n/a auta. Prosím tě a není náhodou v GT4 mx-5 nb? Pokud jo, tak by mě zajímal vliv zkrácení stálýho převodu u 6st. převodovky z 3,91 na 4,223 (víš jak to je - podáš prst)
Asi jsem to spatne pochopil, myslel jsem, ze jde o rychlost obecne, ne jen tupy zrychlovani v primceKDB píše:Škubání (pominu-li technický stav a špatné nastavení převodovky) je veskrze zapříčiněno špatnou obsluhou pravou nohou....
A navíc jsme se tady bavili o příkladu čistého zrychlení - tam žádné škubání nenastane, ne o proplétání se vlásenkami..
Pro skutečnou jízdu to podle mě má o něco větší význam než čistě pro zrychlení. Velkým zkrácením třeba omezíš řazení na 1°, což už samo o sobě bude plus u většiny sériových převodovek, kde je otřesný propad otáček po řazení dvojky.jarka píše:Zpět k tématu: pokud je zkracování zbytečný, tak proč to všechny n-kový auta v rally využívají (s tím, že zachovávají rozložení převodů)?
Ano, na 1° při nejvyšším krouťáku. Kupodivu ne při výkonu. Ale kdybys použil lehčí zpřevodování a ve stejné rychlosti byl v otáčkách max. výkonu, jelo by to ještě líp. A zase i u toho lehčího zpřevodování by to jelo ještě líp v pásmu max. krouťáku atd. Je to takové nekonečné honění za stínem, které můžeš zremizovat jen s CVT převodovkou, která bude držet otáčky max. výkonu při každé rychlosti jízdyjarka píše:Zeptal bych se spíš na jaký převod bude mít auto nejlepší zrychlení (když nebudu uvažovat prokluz kol)? Logicky mi vyplyne, že nejlíp (a bohužel po nejkratší dobu) zrychluje auto na 1.převodový stupeň.
jarka píše:S rostoucím převodem pak klesá i schopnost akcelerace. A tedy zcela podobně, pokud zkrátíš stálý převod zlepšíš i zrychlení (a samo snížíš Vmax).
Přemýšlím jak smysluplně převést do grafické podoby sílu na kolech v závislosti na rychlosti a zpřevodování, něco snad vymyslím. Každopádně u Mazdy nastalo citelné a opakovaně změřitelné zlepšení po zkrácení, jelikož dala 200 km/h ještě před nárazem do svodideljarka píše:Super - moc díky. Jen to stále dle simulace vypadá, že stálý převod je alespoň v simulátoru úplně šumák... Nechápu a zkusím si někde pohledat po netu. Jinak, ale ty hodnoty zrychlení pro upravené ctr odpovídají až překvapivě dobře...