
Rozdielne pneu na napravach
Re: Rozdielne pneu na napravach
s tím (ne)brzděním mě to docela překvapuje. Zatížení náprav by se při couvání přece nemělo moc změnit, protože motor zůstává pořád na svém místě a na tak kluzkém povrchu by se ani nemělo moc projevit odlišné dynamické zatížení 

Re: Rozdielne pneu na napravach
ale v tu chvili se auto s ABS neotoci, to ho do te otocky musis poslat. je pravda, ze s sebou dokaze hezky hazet sem a tam a mit ruzne tendence, ale staci jen zakladni prace s volantem a jede se furt rovne. je to tak 2 mesice, co jsem na podobnem kurzu byl a zkousel a nevidel jsem jedine auto, ktere by slo do hodin. a to tam byly slusne lamy.jarka píše:ad. otočka: rozjezd na cca 80kmh, pak maximální brzdy kdy je jedna strana auta na mokrým asfaltu a druhá na mokrý kluzný ploše. Je to dobrý na to, aby si člověk zkusil že když se auto přetočí o 180° tak defacto přestane brzdit, protože přední kola na kterých je normálně cca 70% brzdný síly jsou najednou vzadu, což v kombinaci s ABS udělá své. Pak se má brzdit vším i ručkou.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Rozdielne pneu na napravach
Jo přetočilo se i moje auto se zapnutým ABS - mohla za to poměrně vysoká rychlost a velký rozdíl v adhezí těch dvou povrchů (ABS cvakalo jak o život, ale nedalo to). A volantem sme nic nedělali, pouze kola rovně a maximální brzdy.
A při tom přetočení o 180° to bylo opravdu znat, že to přestalo brzdit míň - to už bylo auto jen na mokrým asfaltu. Tady je to vidět zvenčí, cca. od 2 minuty.
A při tom přetočení o 180° to bylo opravdu znat, že to přestalo brzdit míň - to už bylo auto jen na mokrým asfaltu. Tady je to vidět zvenčí, cca. od 2 minuty.
Naposledy upravil(a) jarka dne úte 24 led 19:53, celkem upraveno 1 x.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). 

Re: Rozdielne pneu na napravach
takovy byl pokyn?jarka píše:.... kola rovně a maximální brzdy...
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Rozdielne pneu na napravach
No fakt, nic víc. Rovně kola, maximální brzdy a vyšlápnutá spojka - a točil se každej. Jak rychle jste jezdili vy?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). 

Re: Rozdielne pneu na napravach
tak na mokrém asfaltu věřím že už rozdíl v brzdách bude, to je něco jiného
Re: Rozdielne pneu na napravach
j: uz presne nevim, radil jsem 3, takze kolem 80 to mohlo byt. jak rikam, my dostali pokyn najet a brzdit. ted si uvedomuju, ze zaznel pokyn nevypinat esp, coz by vysvetlovalo, ze se ostatni netocili. ja ESP nemam a musel jsem makat volantem. ale vyrazne pretacive tendence jsem nepozoroval. proto se na to celou dobu ptam.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Rozdielne pneu na napravach
to je zajimavy, ja tu desku tak v 95% pripadu zvladl bez problemu.... ale kdyz sem pak poslouchal instrukce dalsiho instruktora, prisel jsem na aute o dve kolajarka píše:Částečně nám to vysvětlovali tak jak to popisuje krysa. Je přirozeností, že při krizovce člověk ubere plyn a tím se auto samo stabilizuje. A proto je jednodušší zvládnout nedotáčivý smyk než přetáčivý - aspoň mě to zní naprosto logicky. Když se naopak stejný řešení použije u přetáčivýho smyku, tak ho to jen umocní. Navíc se tady nebavíme o řízené přetáčivosti nebo nedotáčivosti ale o krizovce, která nestane znenadání a tam už do toho promlouvají i reakční časy a člověk může být jen o trochu pomalejší a dát kontra pozdě a přetáčivý smyk už nezvládne. Aspoň teda pro mě bylo daleko težší, když jsem zkoušelil zvládnutí smyku na smykový desce s tím, že jsem nevěděl kam mě to hodí (v tu chvíli to bylo tak 50:50 i u fwd - viz: Pachfurt).

ono zvladnuti pretacivyho smyku chce trosku treninku.... s nedotacivym se nic moc krom zpomaleni delat neda a stejne to vetsinou konci vyjetim do protismeru, nebo mimo cestu...
nic neni cernobily a neexistuje jediny spravny reseni, instruktori umi obkecat spoustu veci, ale kdzy prijde na lamani chleba, zas takovy hvezdy nejsou. Pamatuju si jak jsem se jednim ve Vysokym Myte pohadal kvuli sjetym letnim v zime. Samozrejme pri aquaplaningu jsem byl v prdeli, ale pri mokre vozovce, suche vozovce, rozjizdeni na mokre folii do kopce atd jsem mel ze vsech nejvic trakce...
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Rozdielne pneu na napravach
tak z hecu jsem na snehu zkousel i 200+, ale to pak rozhodne neni na brzdy a kontraVana píše:tak záleží jestli instruktoři preferují pouze bezpečný průjezd zatáčkou- kde se na sněhu stejně musí docela opatrnějarka píše:Na kurzech sportovní jízdy nám tlačili do hlavy, že lepší gumy musí do zadu. A to ti instruktoři nebyli žádní teoretici, ale docela střelci. Důvodem bylo právě to co píše merlin - nenadálá přetáčivost v krizovkách popř. vyšších rychlostech, se kterou se pak nedá nic moc dělat.
anebo všechno ostatní - tj trakci (FWD) a brzdění, držení stopy ve sračkách, aquaplaning apod. Já dávám přednost tomu druhému takže lepší dopředu, a to i na RWD
Jinak doufám že těch bondových 180 s brzdami a kontra nebylo na sněhu, páč já tak rychle na sněhu ještě nejel ani po rovině. Moje hrdinství končí v autě někde u 160 km/h a na motorce ještě trochu míň



BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Rozdielne pneu na napravach
Ha, tak to je záhada i pro mě. Nejspíše byla z té jízdy trochu vedle ŘJ, páč asi nepočítala že by mohl někdo couvat stopadesátikilometrovou rychlostí
Jinak na letišti bych to na sněhu asi taky klidně rozpálil víc, těch mých 160 je strop v normálním provozu
Na motorce jsem to taky zkoušel co to dá na sněhu, ale problém byl že nad cca 140 kmh už to nezrychlovalo protože zadní kolo už hrabalo a nedokázalo přeprat odpor vzduchu. Bylo to ale samozřejmě bez hrotů, s něma by nebyl žádný problém mnohem rychleji.

Jinak na letišti bych to na sněhu asi taky klidně rozpálil víc, těch mých 160 je strop v normálním provozu
Na motorce jsem to taky zkoušel co to dá na sněhu, ale problém byl že nad cca 140 kmh už to nezrychlovalo protože zadní kolo už hrabalo a nedokázalo přeprat odpor vzduchu. Bylo to ale samozřejmě bez hrotů, s něma by nebyl žádný problém mnohem rychleji.