Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Ten článek se jmenoval myslim "Šmejd má jméno JTS" a ted jen volně cituji "snaha o použití výkonnějšího benzínoveho motoru vedla k tomu, že na nadctvercovy spodek Opel aplikovali spíše pod čtvercovou hlavu od AR". Busso nebyli schopni překonstruovat, aby prošlo EURO normou a 1.75TBi bylo až ke konci výroby. Tenhle vršek od Alfy se vyznačuje take přímovstřikem a tedy nesplynovatelností za rozumný peníz. Navíc rozvody, respektive kladky měly problém, pokud se držel doporučený interval oleje 30 000km a po třetí výměně se začaly ozývat. U Cromy je klasické vstřikováni a i rozvody řetězem jsou životnější. Celkově co si pamatuju na ten motor mimo Alfu nejsou negativa. Protože je to GM/Opel, lze na něj snad dokupovat aftermarket kompresorový set, případně i samosvor za polovinu Q2/Quaife.
Naposledy upravil(a) vonkreuz dne pon 07 lis 18:44, celkem upraveno 2 x.
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Je to jinej motor, Alfa na to dala vlastní hlavu. Fiat má o 28 kW míň a tak o 40 kW hůř jede. Jinak motor je to dobrej a nesmrtelnej, ale jestli Cromu, tak 1.9 JTDm.
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Dik za osvetu. Ja nakonec vypustil alfu z vyberu prave kvuli nemoznosti mit normalni benzin. Tbi byly mimo rozpocet.
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Malý update:
Byl jsem se podívat do pár bazarů, kde jsem zjistil:
- že do Volva V40 si dva 190cm lidé nesednou za sebe. Ditto pro V50.
- skoro totéž platí o MG ZTT, takže předpokládám že io Roveru 75
- v Laguně je místo vzadu jakž takž ok, ale i v nejnižší poloze sedadla mi končí čelní sklo v úrovni obočí. To dělali pro hobity, ne?
- dle očekávání Passat a Mondeo jsou prostorné hafo, Mazda 6 taky což mě příjemně překvapilo
- vyzkoušet jsem chtěl, leč neměli: V70, Vectra, Signum
Pak jsem došel k závěru, že chci kombíka bo semi zdá lepší mít a nepotřebovat (kufr), než nemít a litovat... Zkombinováno s dalšími požadavky (manuál, jiný lak než stříbtný -nejhnusnější barva na auto-, vyšší level výbavy s věcma jako palubní počítač, auto klima, nejlépe s xenony) a nutnosti kvůli nájezdu zvolit benzín jsem v situaci že takřka nemůžu najít téměř žádný exemplář, natož že bych vybíral...
ˇ
Passaty jsou z 80% 1.9 TDI, 10% 2.5 TDi, zbytek je 2002 a starší a najeto 200+
Mondea jsou z 80% TDCI a z 80% stříbrné., ze zbytku je level Ghia/Titanium na prstech jedné ruky. A jediný kus s xenony, ST220, je sice fakt pěkný, ale to bych se nedoplatil na benzinu a povinném ručení...
Mazda 6 75% nafta, zbytek má 200+ najeto nebo stojí 100k
Pročež - všude to píšou, ale nikde jsem to moc neviděl vyčíslené: jak moc velká blbost je kupovat nafťák při nájedu 15k, z čehož čtvrtina je po městě? Jsou na to nějaké statistiky? Já bych samozřejmě radši benzín, ale ten český trh je tak zaplaven TDIčky apod., že pokud si chci nějak rozumně vybrat,asi z toho nemůžu diesel vyškrtnout úplně... Na přelomu tisíciletí byla asi nafta extrémně oblíbená O.o
Byl jsem se podívat do pár bazarů, kde jsem zjistil:
- že do Volva V40 si dva 190cm lidé nesednou za sebe. Ditto pro V50.
- skoro totéž platí o MG ZTT, takže předpokládám že io Roveru 75
- v Laguně je místo vzadu jakž takž ok, ale i v nejnižší poloze sedadla mi končí čelní sklo v úrovni obočí. To dělali pro hobity, ne?
- dle očekávání Passat a Mondeo jsou prostorné hafo, Mazda 6 taky což mě příjemně překvapilo
- vyzkoušet jsem chtěl, leč neměli: V70, Vectra, Signum
Pak jsem došel k závěru, že chci kombíka bo semi zdá lepší mít a nepotřebovat (kufr), než nemít a litovat... Zkombinováno s dalšími požadavky (manuál, jiný lak než stříbtný -nejhnusnější barva na auto-, vyšší level výbavy s věcma jako palubní počítač, auto klima, nejlépe s xenony) a nutnosti kvůli nájezdu zvolit benzín jsem v situaci že takřka nemůžu najít téměř žádný exemplář, natož že bych vybíral...
ˇ
Passaty jsou z 80% 1.9 TDI, 10% 2.5 TDi, zbytek je 2002 a starší a najeto 200+
Mondea jsou z 80% TDCI a z 80% stříbrné., ze zbytku je level Ghia/Titanium na prstech jedné ruky. A jediný kus s xenony, ST220, je sice fakt pěkný, ale to bych se nedoplatil na benzinu a povinném ručení...
Mazda 6 75% nafta, zbytek má 200+ najeto nebo stojí 100k
Pročež - všude to píšou, ale nikde jsem to moc neviděl vyčíslené: jak moc velká blbost je kupovat nafťák při nájedu 15k, z čehož čtvrtina je po městě? Jsou na to nějaké statistiky? Já bych samozřejmě radši benzín, ale ten český trh je tak zaplaven TDIčky apod., že pokud si chci nějak rozumně vybrat,asi z toho nemůžu diesel vyškrtnout úplně... Na přelomu tisíciletí byla asi nafta extrémně oblíbená O.o