A) ventilek - jakýkoliv - měl jsem Mitas, Caffe latex, DT Swiss - všechno funguje. Uživatelsky nejkomfortnější DT Swiss, protože má těsnění pod utahovací objímkou, zatímco gumová podložka u Mitasu se roztrhne.
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... ilky_k723/ osobně bych koupil nějaký z iiSuper, protože mají taky to gumové těsnění a utahovat kovovou podložku na hliníkový ráfek mi jde proti srsti
B) páska - zase budou fungovat všechny , musíš vybrat správnou šířku, takže shodnou nebo += 2mm od vnitřní šířky tvého ráfku
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... asky_k729/ No tubes je klasika. Alternativa je gorilla tape. Měl a mám zelenou caffo latex, ale ta po cca. 2 letech křehne, gorilla držela bez náznaku křehnutí a je pružnější. Za mě je Gorilla Tape nejlepší řešení a navíc ji použiješ i k jiným účelům. Jen se dělá v omezených šířkách.
c) tmel - tady už jsou rozdíly - No tubes je klasika, Schwalbe je rebrandovaný No tubes s přirážkou. Dobré ohlasy má Orange seal. Zbytek z doslechu Caffe Latex, Mitas nějak fungují, Finish Line nenaplnil očekávání,
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... mely_k725/
S sebou vozit
1) nějaké knoty
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... oty_k1017/
2) pumpičku (kdybs musel dopumpovat kvůli knotům)
Bonus - já třeba do plášťů dávám míň tmelu, než se doporučuje a s sebou vozím lahvičku se 100ml čerstvého tmelu. CCa po 2 měs. tmely ztrácí účinnost (ne úplně), takže na větší díru bych přes ventilek nalil nový tmel (za 8 let jsem nikdy nemusel)
CO2 bombička moc nezabere a pokud bys nechtěl pumpovat, tak je to rychlejší, Taky by měla být schopna nahodit patku, kdybys ji vyzul.
Pokud nemáš silný kompresor, nebo kompresor se vzdušníkem, někdy nestačí dílenská pumpa a je třeba na nahození tire booster
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... cky_k1019/ Dá se udělat ghetto řešení z PETky, ale po 2 letech jsem to vzdal a koupil tu BETO nádobu.
Ano, potřít patky trochou tmelu pomůže snadnějšímu zapadnutí. Osobně jsem to nikdy nemusel použít.
Musíš se to naučit, ale včera jsem měnil pásku v ráfku (poškodil jsem ji montpákou) a sejmutí pláště, stržení pásky, odmaštění ráfku, nová páska, samozřejmě výměna ventilku, a nahození pláště zpět bylo na 20 min. komplet včetně kecání s ženou a hlídání pobíhající dcerky okolo... A to jsem dost pečlivý při lepení pásky...
Back to basics.
Příčina -> následek