Fiat a vše kolem nich

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pajjoun
Mistr volantu
Příspěvky: 751
Registrován: stř 16 úno 08:50
Bydliště: Kladno

Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Pajjoun »

Jak název tématu napovídá, budeme se tu bavit o italskejch kráskách se zlobivou technikou. Obrázek
Sám jsem majitelem jednoho staršího kousku, kterej sice ničim nevyniká, ale i přesto si mě získal. A jak je u starších kousků zvykem, tak má mušky, který bych rád s podporou uživatelů, kterejch jistě bude rychle přibývat, odstraňoval a svoje poznatky zase předával dál.
TSs
Uživatelský avatar
Aštar Šeran
Řidič začátečník
Příspěvky: 138
Registrován: stř 16 úno 10:14

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Aštar Šeran »

A jaký starší kousek máš?
TSI
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pjanda »

Přidám se s trochou do mlýna :-)

Nejsem zrovna fanda italských aut, ale vzpomínám na někdejší ježdění s Afou 147 1,8 T.S. 88 kW. To auto mělo řadu much, zejména kvalitativních, ale mělo také své kouzlo - zajímavě naladěný podvozek s dvojitými lichoběžníky, ostré řízení a opravdu vynikající motor spojený s dobře odstupňovanou převodovkou. Nebylo moc důvodů koupit si to auto hlavou, ale bylo možné si jej koupit srdcem, mělo zkrátka něco do sebe, co žádné jiné nemělo.

Vytanulo mi to na mysli při ježdění se současnou Giuliettou, které byla většina této výjimečnosti vzata, nemám přitom pocit, že by byla nahrazena něčím novým, třeba vyšší kvalitou. Ostatně stejné pocity jsem měl i ze 159 a Brery. Zůstal jen výjimečný design, ale ten podle mě sám o sobě nestačí...

Proč to říkám - zajímá mě, jestli i zkušenější majitelé těchto aut mají stejný pocit.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Pajjoun
Mistr volantu
Příspěvky: 751
Registrován: stř 16 úno 08:50
Bydliště: Kladno

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Pajjoun »

Moje auto je podstatně nudnější, slabší a rodinnější, než AR 147. Navíc s typicky lehkým Fiatím řízením. Jedinej motor se tváří k ostřejší jízdě shovívavě a do otáček jde ochotně.
Je to kombíková Marea. Obrázek
TSs
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od beaumont »

pjanda: Bohužel, generace 147/156/166/GT je už v dnešních podmínkách asi neopakovatelná. Mezi ní a dnešními Alfami je podobný zlom jako mezi BMW 3er E46 a E90 nebo koneckonců mezi minulým a současným Mondeem...

Nicméně Giulietta se mi na svezení docela líbila - díky systému DNA plní ty idiotské emisní normy a přitom v režimu D má doboru odezvu na plyn. Podvozek už je ovšem poplatný době, čili spíš neochvějně stabilní a bezpečně nedotáčivý, než hravý s tendencí k mírné přetáčivosti... Alespoň zůstalo rychlé a přesné řizení, jako u starých Alf.

A 159 po FL (odlehčení) a s motorem 1.8 TBi je podle mého docela příjemné auto a snese srovnání s tou E90. Řízení je trochu moc lehké, ale jinak taky dobré a lehká přetáčivost je odstavením plynu / přibrzděním vyvolat dá.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Smrťák »

Fiat = laciná krása 8-x
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3951
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od HondaMan »

Já teda také přidám trochu do mlýna :-D
Fiat Grande Punto Sport 1.4i 16V 70kw
Najel jsem s ním od září 10tkm. (celkem něco málo přes 40) Rád bych psal o spokojenosti, jenže to bych musel bydlet na jihu Itálie. Tomu autu absolutně nesedí zima. Když pominu to, že studenému motoru se moc nechce jet, tak mi vadí především pomalost auta. Třeba blinkr začne reagovat až po 3 vteřinách :-o
Posilovač řízení má 2 stupně z nichž i ten "tvrdší" klade menší odpor než tátovo SUV pro holky a jeho zpětná vazba je dobrá maximálně při parkování u nákupního centra. To že je posilovač poruchový a oficiálně nelze opravit je již jen třešnička na dortu jeho nepovedenosti.
A poslední věc co se mi stala: Praskl a rozsypal se tapec u zadních sedaček. Nevím proč, ale na zadních sedadlech jsem seděl pouze já při koupi a jediné co se tam vozí je bunda nebo batoh s notebookem.
To mě vážně nepotěšilo.

Abych jen nepomlouval, tak se mi v autě velmi dobře sedí, ani po delší jízdě mě nebolí záda ("sportovní" sedačky) a má malou spotřebu. Při velmi klidné jízdě se dá dostat na hodnoty začínající čtyřkou. Jen s malou dávkou odříkání jde jezdit do 6 a kombinace při normálním používání bude kolem 7l/100 (Praha, okresky, dálnice).
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Aštar Šeran
Řidič začátečník
Příspěvky: 138
Registrován: stř 16 úno 10:14

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Aštar Šeran »

Ano, ten motor je stran spotřeby velmi povedený. Na kolik ses dostal nejmíň? Já mám ve Stilu rekord 4,7.
TSI
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3951
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od HondaMan »

Absolutně nejmenší spotřebu jsem nezkoušel, ale asi 2 nádrže po sobě (tj cca 1500km) jsem vyjezdil za 5,2.
Teď tam bude něco přes 6.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Aštar Šeran
Řidič začátečník
Příspěvky: 138
Registrován: stř 16 úno 10:14

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Aštar Šeran »

Nádherný čísla :-)
TSI
Odpovědět