Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
Co to je? To je ten takzvaný EURO-cyklus?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
„Jak automobilky měří spotřebu, kterou pak udávají v prospektech.
Měření probíhá v laboratoři při teplotě 20-30°C. Auto je připoutané na testovací stolici a
test probíhá na čerstvě nastartovaném (tedy nezahřátém) motoru. Městský cyklus sestává
ze čtyř opakujících se schémat, ve kterých se auto vždy třikrát rozjede (na 15, 30 a 50 km/h) a
zastaví. Celkem takto urazí 4 km. Mimoměstský režim následuje vzápětí po městském. Přibližně
polovinu času jede vůz plynulou rychlostí, jinak brzdní, nebo zrychluje. Maximální rychlost
je 120 km/h, průměrná 63 km/h a auto ujede 7 km. Nejdůležitější ovšem je, že veškeré zrychlování
se děje velmi zvolna plynule – tak, jak to v běžném provozu není z důvodu jeho plynulosti možné.
Na oficiálních stránkách o normovaném měření se výslovně uvádí, že testy slouží výhradně ke vzájemnému
porovnání jednotlivých vozů a nemohou se shodovat s výsledky dosaženými v reálném provozu. Z dlouholeté
zkušenosti se stovkami nejrůznějších aut mohu odpovědně prohlásit, že při běžné jízdě (a teď opravdu
nemyslím testování, které je přirozeně „energeticky náročnější“) je kombinovaná spotřeba zhruba o jeden
litr vyšší, než udává výrobce.”
Měření probíhá v laboratoři při teplotě 20-30°C. Auto je připoutané na testovací stolici a
test probíhá na čerstvě nastartovaném (tedy nezahřátém) motoru. Městský cyklus sestává
ze čtyř opakujících se schémat, ve kterých se auto vždy třikrát rozjede (na 15, 30 a 50 km/h) a
zastaví. Celkem takto urazí 4 km. Mimoměstský režim následuje vzápětí po městském. Přibližně
polovinu času jede vůz plynulou rychlostí, jinak brzdní, nebo zrychluje. Maximální rychlost
je 120 km/h, průměrná 63 km/h a auto ujede 7 km. Nejdůležitější ovšem je, že veškeré zrychlování
se děje velmi zvolna plynule – tak, jak to v běžném provozu není z důvodu jeho plynulosti možné.
Na oficiálních stránkách o normovaném měření se výslovně uvádí, že testy slouží výhradně ke vzájemnému
porovnání jednotlivých vozů a nemohou se shodovat s výsledky dosaženými v reálném provozu. Z dlouholeté
zkušenosti se stovkami nejrůznějších aut mohu odpovědně prohlásit, že při běžné jízdě (a teď opravdu
nemyslím testování, které je přirozeně „energeticky náročnější“) je kombinovaná spotřeba zhruba o jeden
litr vyšší, než udává výrobce.”
Re: Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
aha, takže krome jiných zvěrstev se do metodiky vůbec nepromítá odpor vzduchu....Čičo píše:„Jak automobilky měří spotřebu, kterou pak udávají v prospektech.
Měření probíhá v laboratoři při teplotě 20-30°C. Auto je připoutané na testovací stolici a
test probíhá na čerstvě nastartovaném (tedy nezahřátém) motoru. Městský cyklus sestává
ze čtyř opakujících se schémat, ve kterých se auto vždy třikrát rozjede (na 15, 30 a 50 km/h) a
zastaví. Celkem takto urazí 4 km. Mimoměstský režim následuje vzápětí po městském. Přibližně
polovinu času jede vůz plynulou rychlostí, jinak brzdní, nebo zrychluje. Maximální rychlost
je 120 km/h, průměrná 63 km/h a auto ujede 7 km. Nejdůležitější ovšem je, že veškeré zrychlování
se děje velmi zvolna plynule – tak, jak to v běžném provozu není z důvodu jeho plynulosti možné.
Na oficiálních stránkách o normovaném měření se výslovně uvádí, že testy slouží výhradně ke vzájemnému
porovnání jednotlivých vozů a nemohou se shodovat s výsledky dosaženými v reálném provozu. Z dlouholeté
zkušenosti se stovkami nejrůznějších aut mohu odpovědně prohlásit, že při běžné jízdě (a teď opravdu
nemyslím testování, které je přirozeně „energeticky náročnější“) je kombinovaná spotřeba zhruba o jeden
litr vyšší, než udává výrobce.”
Vivat Brusel!
Díky za vysvětlivku, neznal sem až tak do detailů.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
Metodika městského cyklu nahrává stop&start systémům a nabitým hybridům. Proto jsou výsledky tolik utržené od reality. Nikdo z autoprůmyslu proti tomu nebude bojovat, protože z toho vychází tolik důležité hodnoty CO2 a ty musí být formálně ukrutně nízko. S měřením, které by odpovídalo realitě, by nastal velký problém.
A jako bonus, pokud účtujete náhrady za použití soukromého auta, tak kalkulujete s spotřebou kombinovanou dle TP a je jedno, jestli jezdíte jenom město a dálnice. Takže kombinovaná dle TP je 7, město dle TP 10, ale reálně jezdíte za 11.
A jako bonus, pokud účtujete náhrady za použití soukromého auta, tak kalkulujete s spotřebou kombinovanou dle TP a je jedno, jestli jezdíte jenom město a dálnice. Takže kombinovaná dle TP je 7, město dle TP 10, ale reálně jezdíte za 11.
Re: Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
To by nebylo to nejhorší. Automobilky hlavně upravují auta k tomu, aby byla co nejúspěšnější v tomhle testu, což pak v praxi znamená třeba "divné" zpřevodování....
A také rozdíly ve reálné spotřebě "komplikují" účtování cestovních náhrad....
A také rozdíly ve reálné spotřebě "komplikují" účtování cestovních náhrad....
MG - radost až na kost.
Re: Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
Není to kravina? Jestli s tímhle cyklem jsou takový krásný čísla, tak by současný auta po dálnici jezdila tak za 2 litry na sto.pavproch píše:
Co to je? To je ten takzvaný EURO-cyklus?
Re: Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
šak to číčo nahoře vysvětluje...
pomalá plynulá zrychlení
pomalá plynulá zrychlení
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
hmmm, tak to pak yo. káždopááádně, pokud se výsledek z tejdlenc normy píše do techničáku, pak by tím šel vyfakovat finančák při pokusu o zdanění nadspotřeby/použití soukr káru pro firemní účely.Na oficiálních stránkách o normovaném měření se výslovně uvádí, že testy slouží výhradně ke vzájemnému
porovnání jednotlivých vozů a nemohou se shodovat s výsledky dosaženými v reálném provozu.
poenta je: tyhle úřední sračky jsou špatně na tolika úrovních, že by se jeden dostal do depresej
Re: Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
se divím, že se ešče divíš v tomdle EUbanánistánu...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 241
- Registrován: sob 12 led 13:37
Re: Metodika měření spotřeby NEFZ? - wtf?
bude hůř,připravte se. Co bylo kdysi scifi,to se stane realitou.Stačí pohledět na 10 let starý scififilm