Zdravím všechny,
plánuji koupit BMW e91 , ale vůbec nevím jestli má cenu koupit něco s Xdrive nebo nej RWD. Co jsem se tak dočetl na netu, tak s kvalitními pneu jde se zadokolkou na sněhu vyjet mnohé, ale xdrive ji ukáže vejfuk a bez větších problémů si kopec doslova slupne. A co jízda na suchu, jsou tam nějaké větší rozdíly? Co byste koupili vy?
Tak u mna by Xdrive prichadzalo do uvahy len pokial by som zil niekde v horach a mal tam sneh polroka a vedel, ze posipac sa na to obcas vyprdne Za vsetkych ostatnych okolnosti RWD...sam mam E46 a v zime nebol nikdy problem, chce to dobre gumy, trochu rozmyslu v hlave a nezastat v ten najblbsi moment Takze aktualne by som v 99,99% situacii so sebou vozil zbytocnu bagaz...tot moja situacia a moje potreby...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Ja prostě nevím, kdybych nejezdil lyžovat 2x měsíčně do česka a 1-2x za sezonu do alp tak bych na xdrive asi kašlal, ale občas se vyskytne fakt kalamitka a se zadohrabem nevím jestli bych se chytal... No asi počkám až napadne trošku víc sněhu a zajdu si někam do velkýho bazaru kde budou mít xdrive i RWD a vyzkouším si to, protože rozhodnout se podle netu, kde si každý "hájí svoje" je fakt hrůza. Ale přidávejte názory dál, budu všem vděčný...
já sem kombinace toho, co píše snehulienka i Stepi: bydlím na/v horách a furt někam jezdím na lyže (v sezoně 50 až 80 dní na lyžích...), takže za mně jedině X-drive.... btw, brambor je už moje 4 auto se čtyřkolkou, předchozí byly ale předohraby předělané na 4hraby (oftáky, předek/zadek na suchu 100/0 u H1 až 90/10 u H4), zatímco brambor je zadohrab předělaný na čtyřhrab (40/60)
a díky rozdělení Mk a taky benevolentnímu ESP je s tím na kluzkém větší sranda než s oftákou....
v létě na suchu to má (narozdíl od RWD) téměř neutrální vlastnosti, čili se s tím dá jezdit (imho) čistější stopa než s RWD, ale i přes chybějící přetáčivost je to stále radost s tím jezdit... "sheer driving pleasure"...
takže zamně jedině X-drive
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Za me jedine RWD pokud nebydlis nekde v krkonosich nebo nejsi divnej jako pavproch
za rok najezdim pres 80 k km a musim jezdit za jakyhokoli pocasi. Samozrejme kdyz je hodne snehu nabidne ti RWD mnohem vice komfortu pri rozjizdeni, ale kdyz uz se rozjedes je rozdil minimalni. Mam doma jak RWD(550, Z4M) tak 4x4 (Passat 4 motion) a opravdu bych v RWD nevidel problem. Ale taky zalezi co od auta chces a jak te bavi ridit Jak uz psal snehulak, hodne udelaji pneu. Hlavne jejich stari a vzorek.. ja i s 255 resp. 245 poslednich 5 let nikde nezapadl.
Na lyze chodim aj ja a zatial nebol problem. Tym netvrdim, ze by mi nebolo s AWD lepsie, prida to urcitej bezstarostnosti no nestoji mi to za to, zatial som vysiel vsade bez retazi...
To PP: AWD je na suchu narozdiel od RWD neutralne? A ako sa teda RWD sprava? Neutralnejsie auto som este nezazil
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Pavproch: sakra 50-80 dní na lyžích to by se mi taky líbilo . Já jsem rád, když dám za sezonu 25...
Bond007: řídit mě baví opravdu hodně, ale na 2 auta aby jedno byla čistá víkendovka nemám tak hledám nějaký kompromis co mě odveze kam chci i s bágáží a zároveň při tom pobaví...
Musim si to prostě zkusit na sněhu a pak se rozhodnout.
Stepi píše:Pavproch: sakra 50-80 dní na lyžích to by se mi taky líbilo . Já jsem rád, když dám za sezonu 25...
Bond007: řídit mě baví opravdu hodně, ale na 2 auta aby jedno byla čistá víkendovka nemám tak hledám nějaký kompromis co mě odveze kam chci i s bágáží a zároveň při tom pobaví...
Musim si to prostě zkusit na sněhu a pak se rozhodnout.
no ono je otazka co v bazaru zjistis, buh vi v jakym stavu budou pneu, ktery jsou v tomhle rozhodujici. Ona ctyrkolka se na snehu rozjede i na semislicku...ale nezabrzdi a nezatoci
rikam to asi uz ponekolikate, ale loni v zime jsem se jel projet v M na 19" zimnich na jednucelkem technickou trat okolo brna a jediny co bylo schopny byt rychlejsi nez ja byli 3 imprezy ktery tam jeli ze stejnyho duvodu co ja a pred kazdou zatacku si to rozhodili ruckou a ja plynem (hodne udela samosvor) ... rozdil rychlosti byl minimalni...se standardni ctyrkolkou si tohle moc neuzijes