charger píše:Ok, tak jinak.
Až to vychytají = až nabídnou opravdu tu nejlepší možnou technologii co se baterií a jejich nabíjení týče.....
Ale oni ji přece nabízejí. Možná jsou za astronomické ceny k dispozici ještě o píď lepší technologie, ale nic co by bylo řádově lepší. Jenže právě řádové zlepšení parametrů (hlavně dojezd a rychlost nabíjení) je to co elektromobily nezbytně potřebují k masovému rozšíření.
jinak zajímavé čtení, na praktické poznatky z dojezdu jsem taky zvědavý
ještě poznámka - výrobci a následně i naivní novináři se rozplývají nad točivými momenty kterými disponují motory v elektromobilech. Málokdo se ale na to podívá střízlivě - záleží přece taky na pracovních otáčkách elektromotoru. Například hodnota 280 Nm u Leafu znamená, že max.výkon 80 kW dosahuje už při 2730 ot, takže při srovnání s parametry spalovacího motoru by se jednalo o vysoveně nízkootáčkový stroj (byť se může taky točit mnohem více, výkon už s otáčkami ale dál neroste a jeho síla pochopitelně klesá). A další prvek který mění pohled na věc je zpravidla pouze jednostupňový převod elektromobilu ve srovnání s mnohastupňovou převodovkou se širokým rozsahem, která na nižší stupně mocně násobí sílu spalovacího motoru přenesenou na kola.
Tím nijak nezpochybňuji fakt, že elektromotor má příznivou charakteristiku a elektromobilem nakonec dokáže taky zahýbat velmi přesvědčivě