Vladmir: Kdyz se na to podivam zcela globalne, mohou za tim stat jenom automobilky. Jsou tak silne, ze by se jakemukoli cizimu zajmu ubranily, nebo alespon branily. Ale ony se mu nebrani (zcela, bez vyjimky), dokonce (vesmes) hrde kraci stejnym smerem. BMW je zrovna krasny priklad.
Proc? Podle me je jim vhod umela technologicka zmena, ktera zajisti budouci odbyt. Porad inovovat je drahe a tim drazsi, cim vice se dokonalosti dnesni technika blizi. Zkusily to osizenim kvality/omezenou zivotnosti, ale nevedlo to tak docela k tomu, co si praly. Pokud je ale treba v Evrope aktualne okolo ctvrt miliardy aut v provozu a vim, ze na trhu nastavim takove podminky, ze se budou muset do 10 let z drive vetsiny vymenit, je to prima vyhled na zivy trh, co rikas?

Dale uz se poperou samy, ale na trzich s vysokou poptavkou se snadneji uzivi kde kdo, viz vychodni Evropa v minulych dekadach.
Na jakemsi vrcholu vyvoje byla vyrobena auta tak spolehliva a kvalitni, ze normalnimu majiteli vydrzi 10 let bez problemu, to je prece na nic... Takto vim, ze na "trhu" budou nastaveny takove podminky, ze tato jinak zcela funkcni auta budou umele draha na provoz (dane), nebo porizeni (dane, to tu prece mame i my, brzy to ma platit pro auta stara jen par let...), nebo je zkratka nebude mozne pouzivat vubec (zakaz vjezdu do center apod. na zaklade nejakych pomylenych papirovych udaju). Pak vymena bude nutna, i kdyz ji trh nechce, nebo by ji chtel jen za podminek, ktere budou investicne jeste narocnejsi (viz skutecne inovace vyse apod.).
Jedna z moznych konspiracnich teorii

Milovník starých pořádků.
Skanz3n