Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28494
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

U nás mezi vesnicema velmi častý problém. Dokonce i v ulicích, které nejsou moc osvětlené. Fakt nechápu, zda je takový problém, koupit si za dvacku reflexní pásku na rukáv a zvětšit tak vzdálenost, na kterou jsem vidět z desítek metrů, na stovky 8-x
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-tma ... .seznam.cz
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 3014
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

Tak hlavně, že TY s tím problém nemáš. Že třeba 99% ostatních s tím problém má,
Tak hlavně že dneska auta po tmě nejezdí - mimochodem už 2x jsem potkal PČR s ioniqem, co jel po tmě na denní svícení. Proč asi - nejspíš je zvyklej z embéčka na automatiku.
Kdyby všechna auta měla vypínač 0/denní/obrys/potkávačky, byl by klid
Chápeš to?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28494
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

...myslíš si ty...
Já tedy nejvíc nesvítících potkávám právě v autech, které AUTO ještě nemají nebo pak právě vozy korejské výroby.
Nicméně tvá argumentace je stupidní, jako obvykle. Řidič je povinen a odpovědný. Sedne do auta a pokud jej nezná, má se s ním před jízdou seznámit. Alespoň tak to dělám já. Ale holt, jsou i jiní chytráci asi.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 3014
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

Já tedy nejvíc nesvítících potkávám právě v autech, které AUTO ještě nemají nebo pak právě vozy korejské výroby.
Však jo.
Ale právě - protože jsou lidi zvyklý prostě už na automat nebo dokonce si myslí, že ho to prostě má. A ono to vpředu přece svítí, takže pohoda a jedem.

Ono teda taky hodně dělá to, že podsvícený budíky svítí hned po nastartování (pokud nemá displej, tam jiná cesta není). Kdyby měl za volantem tmu, tak by ho to trklo hned.
Další věc je, že odpadla kontrolka tlumených světel (tvl proč?). Takže já jedu, mám automat - a vůbec nevím, čím se auto rozhodlo svítit.
Hlavně že mám neustále svítící kontrolku obrysovek, který nijak vypnout nejdou
Řidič je povinen a odpovědný.
A co asi říkám celou dobu...? Proč teda nemůžu auto prostě zhasnout a ovládat si to sám prostě vypínačem? Aha
Chápeš to?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28494
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

protože jsi dement....jako většina řidičů, co má stejné pocity, jako ty.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
PepaSFI
Mistr volantu
Příspěvky: 500
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od PepaSFI »

to je jednoduchý, je to prostě obecný trend. Věci co se mají tvářit jakože hrozně moc pomáhají, všichni je tam chtějí a některé, kvůli nastaveným vokolostojíčnostem, tam vlastně buď musí být nebo skoro musí. Dokud se svítilo aby se vidělo, řidič prostě, když měl pocit že je to potřeba, teď nechme stranou že každý to měl jinak, našel kde to má ten čudlík, cvak a svítíme. Když zavedli denní svícení, řidič musel rozsvítit vždy a furt a tak celkem logicky, někdo začal řešit, že by se to mohlo zapínat samo. A teď co je lepší- musím to furt zapínat a zapomenu někdy rozsvítit anebo zhasnout, nebo se to zapne samo a někdy to svítí zbytečně. Když to jsou extra denní světla tak ať si to svítí ale u aut co svítí svýma hlavníma, taky mi připadá zbytečný plýtvání palivem a materiálem, páč ty žárovny nebo výbojky nejsou nesmrtelný, aby třeba ta sklápěčka na stavbě musela furt svítit. Vyřešit by to samozřejmě šlo, můžou tam být obě funkce. FIAT to umí už asi od původní 500, kdy ještě nikoho nějaký denní svícení ani nenapadlo. Prostě to jde zapínat a vypínat vypínačem anebo ho prostě nechat zapnutý a ono to funguje samo.
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 3014
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

Řešil jsem to přímo s Volvem a jde to - ale pouze tak, že se to zhasne samo při zatažený ručce. Přes vypínač manuálně prostě nee...
Takže při nějaký koloně se to bude rozsvěcet a zhasínat? Tak to děkuju, nechci :-D

Nevím, prostě fakt tohle nechápu.. To je třeba tohle, pak ta story s vyšlápnutou spojkou pravou nohou a rozjetí, u autoholdu v OA nesmyslný svícení brzdovek.. Prostě samá "úžasná" automatika bez možnosti vypnutí, co leckdy způsobí úplně kontraproduktvní opak

Prostě mám rád klasiku - ted chci svítit, tak svit. Ted chci jet, tak jeď. Očekávám, že v budoucnu budu muset mít povolení auta, abych mohl otočit volantem
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2220
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

Autohold není ruční brzda. Je to stejné, jako bys stál na brzdě. Nechceš se rozhodovat i o tom, kdy ti budou svítit brzdová světla? Není to zbytečné, když brzdíš jen maličko? Nebo když na brzdě stojíš více než 2s a evidentně se nehýbeš?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 3014
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

Tak autohold bych použil právě třeba z důvodu, abych nesvítil brzdovejma světlama do xichtu tomu za mnou. Takhle mi to přijde jako totálně zbytečná funkce - taková druhá ručka. A uniká mi vlastně mezi tím rozdíl, kromě těch brzdovek
Chápeš to?
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1789
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od abgx1 »

To je este fajn. Mal by si si vyskusat nejake nove auto. Ja si teraz uzivam spominanu toyotu proace city...

-Po kazdom starte sa ti zapne start stop ktory motor zhasne este pred zastavenim, takze ak sa trebars chces zaradit do medzery na kruhaci tak len skocis na plyn a... nic, motor off. Vidime sa za 2sekundy ked zase nabehne.
-Po kazdom starte sa zapne front assist ktory pipa a cervenym svieti BRZDETE aj v uplne nekoliznych situaciach.
-Po kazdom starte sa zapne lane assist ktory ti celkom nevyberavo a uplne nepredvidavo taha za volant.

Tieto funkcie vies vypnut len na dotykovom displeji ktory seka aj pri zmene hlasitosti a po starte je niekolko desiatok sekund nepouzitelny.

Bonus: Pri kazdom rychlejsom zoslapnuti brzdy to na celkom dlhu chvilu pusti vystrazne. Pri rychlej jazde snad pred kazdou zakrutou. Inak "len" niekolko krat do tyzdna. Zbadas trebars radar za zakrutou, pribrzdis o 30kmh a este 3-4sekundy to robi diskohratky ktore nevies nijak vypnut.

Bonus 2: Po starte auto odmieta pustit vyhrievane sedacky. Vraj je to bezne, kvoli vysokej spotrebe el. energie. a inteligentnym dobijanim vybitej baterke.


Po tomto ti nejake svetla pridu ako uplna malichernost :D Pri VW sa to aspon dalo vsetko odstrelit random 15€ diagnostikou. Na tohto francuzskeho japonca som este nenasiel nikoho kto by mu vedel dohovorit.
Odpovědět