Policejní kontroly a měření

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1768
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od petr_riha »

Stepan píše: pon 27 lis 18:03 A jenom s tímhle vygeneruješ obrat taky "něco pod trojku" za rok.
Tak pojďme počítat. Pod trojku obratu. Berme trojku. Zisk 90.000 Kč/rok (optimistická 3%, psali jste 2-3).

Tzn. mám stroj za 3M, lopatu za měsíční náklady kolik v (super)hrubém? 100k? Já nesu riziko, že lopata omarodí, zbourá mi stroj, který pak bude stát, smluvní pokuta za nedoručenou zakázku, ... a mám za to 7,5k čistého měsíčně (90.000/12)?

Jasně, pokud mám flotilu X aut, tak to smysl dává. Pokud těch aut je do pěti, tak to je přeci sebevražda.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3248
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od mattonecz »

Delat cokoliv s marzi 3% zni silene. Mozna tak neco virtualniho kde sou hovno naklady.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5480
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Stepan »

Proto taky HM píše, že to jde pičou ke zdi.
12-18 měsíců zpět ti z kamionu při troše štěstí zbylo klidně 40-50k měsíčně v hrubém (tzn. po leasingu, šoférovi a naftě) zbylo. Kolik si na to potřeboval dispečerů a jak velký kancly už byla tvoje válka... Je to cyklickej obor jako každej jinej.
Malej dopravce s 5 kamionama bude mít čistou rentabilitu tržeb v % paradoxně větší. Majitel bude často garážmistr, dispečer, náhradní řidič a účetní v jednom. Oproti dopravě na úrovni, kterou provozuje HM, se výrazně sníží poměr dělníků x THP, což se ve výsledovce velmi pozitivně podepíše.
Samozřejmě, nikdy to bude stejnej vejvar jako v (úspěšném) IT podnikání.

Btw, tvůj výpočet jde i "otočit". Řekneme trojka na pět let v zainvestovaných nákladech, 600k ročně odpisy. Návěs to přežije, za kamion na konci ještě něco dostaneš... Výměnou za to zanedbám úroky z prac. kapitálu protože 90 dní splatnosti. Pokud ti z toho zbyde 90k ročně, seš na 15%. Nafta / šofér je průtokáč. To není vůbec blbý... :ymparty:
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5480
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Stepan »

Mattonne: S čistou marží 3% se dělá naprosto běžně. Jste z toho IT moc nároční kluci :-) Ono to totiž vypadá děsivě, ale narozdíl od IT se velká část toho obratu tvoří jakousi "vnitřní hodnotou", kdy jenom "přeskládáváš" nakoupený náklady. Při výrobě plácnu velkých ocelových kontrukcí máš rovnou +- 50% hrubej materiál. Kterej mají všichni víceméně stejnej.
Doprava je to samý... Velká část obratu se ti vytvoří "sama". Podívejte se, s jakou čistou marží dělají ty neustále okopávaný FMCG řetězce. Vono se řekne za stovku koupit a za dvě prodat. Ale když se podívám na ty krámy a počty personálu, jedna hodina otevírací doby vyjde klidně na statisíce...

Nicméně nezapomínejme na to, že ty 3% jsou už po tom, co se vydělalo na odpisy, management (=majitel) dostal vejplatu a celej rok drandil služebníma autama. Pokud nad firmu nestojí nenažranej akcionář nebo šílenej bankovní úvěr, je i "černá nula" vlastně OK...

Nicméně z výše uvedenýho zcela logicky vyplyne, proč jsou "výrobáci" tak šíleně citlivý na jakoukoliv píčovinu typu povinných 5 týdnů dovolený, placení nemocenského pojištění a zároveň nemocenský pro lidi, zvyšování daní z nemovitostí (...). Každej podobnej relativně mini náklad se do celkový rentability zasekává dost nevybíravým stylem. Kluk si šeredně rozbil držku na kole, tak mu zaplatíš 14 dní nemocenskou a na konci roku, potom co nebyl X měsíců v práci, mu doplatíš nevybranou dovolenou... Dopíči s tím x_x
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1768
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od petr_riha »

Tak to není jen o IT. Já se motam i ve službách a jednociferna marže je proste podel. Dvojciferna začínající jedničkou mě také nezajímá.

Jasne, 3% se nemusí zdát málo, ale pak tam mas přesně toho maroda. Když mas 3 řidiče, z toho 2 marod, zavřené hranice bo covid, tak se se třema procentama můžeš jít past.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5480
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Stepan »

petr_riha píše: úte 28 lis 00:01 Jasne, 3% se nemusí zdát málo, ale pak tam mas přesně toho maroda. Když mas 3 řidiče, z toho 2 marod, zavřené hranice bo covid, tak se se třema procentama můžeš jít past.
Samozřejmě, já taky neříkám, že je to nějaký ejchuchu. Prostor pro chyby a neefektivitu v těhle oborech není. Pokud se ti stane výše popsané, tak ti zlomí vaz socialismus, protože se těch lidí nemůžeš obratem (zadarmo) zbavit a nabrat jiný.
Nicméně, znovu opakuji. Rentabilita tržeb sub 10% je ve firmách v průmyslu / stavebnictví / dopravě relativním standardem. To ovšem nic nevypovídá o tom, jak reálně je to výnosný podnikání a jak to člověk "baví" dělat.
Za 70 mega koupím, za 100 prodám, 15 dám lidem na vejplaty, 5 mega v odpisech a nakoupených nákladech. Rentabilita tržeb 10 procent.
Kilo v čistým pro mě, rentabilita tržeb klesá pod 8%.
Obří AMG SUV pro mě, rentabilita tržeb se blíží k 7%.
(...)
:)

Nakonec přece nikdy nepočítáš %, ale peníze. Na točení párků na náměstí je možná velká marže, ale na Panameru si tam asi nevytočíš. Lepší 3% ze 100 mega než 50% ze 100 tisíc.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
honziss
Letec
Příspěvky: 3473
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od honziss »

2 stepan: jojo, je to tak. Jeste jsem zaznamenal, ze obcas se nekde nakej projekt dela za nula nebo maly minus, protoze je potencial na vetsi nebo dlouhodobejsi spolupraci...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2326
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Truck Daškam »

A chybí mi tu zmínka, že když auto zaplatíš - jezdíš s ním dál a jsi v tu chvíli jinde než na 3%. Pokud se nějak zvlášt nesere teda :-D
Chápeš to?
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5480
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Stepan »

Covece to ti nevim, my ted vyhazujem dve ctyrlety sola, protoze na neplanovany servisy s cetnosti jak pavproch nemame nervy…
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1768
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od petr_riha »

Tak jasne, ze to není jen o procentu, ale i o základu. Proto jsem psal, ze s velkým parkem to jde, s 5 auty to je podel. Predtim jsi psal 2-3%, teď 10%.

Ve službách, aby to dávalo smysl, musíš pracovat se 40 procenty, na panameru to bude za dlouho (měli jsme cca 15 lidi). Odešel jsem, panamera z toho v nedohlednu, nervy s ženským kolektivem v kýblu :-D
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Odpovědět