Pneu koutek

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Pneu koutek

Příspěvek od ExFun »

Conti a měkký? Žiju v domnění a pamatuju naopak tvrdší. Měkký měly Pirelli.
Vždycky jde o konkrétní model, ale já už jako první volbu šahám po Good Year. Real-life dlouhodobě se mi jejich víc modelů osvědčilo nejvíc. Dost pneu nadchne jako nové, ale jak se ojedou, je to s nimi boj. Nebo se chovají skvěle, až na 1 vlastnost/povrch. Třeba nové zimní Nokian D3 byly úplně supr, ale po pak tisících se vlastnosti zhoršily a začaly hlučet. Od nova si pak nerozuměly s jedním povrchem na D1
Taky mi přijde, že GY jsou dost pocitově konzistentní nejen dlouhodobě, ale i napříč portfoliem a všemi parametry. Takový pracanti o kterých člověk po celou dobu životnosti ani neví.
Back to basics.
Příčina -> následek
honziss
Letec
Příspěvky: 3453
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Pneu koutek

Příspěvek od honziss »

Soucasny letni i zimni contiky maj bocnice spis mekky. Zrasil jsem takhle sadu ts860, kdyz jsem je pred cestou pres nemecko neprifouknul a sjel stredy za 500km asi o 3 mm. Na letnich sportcontactech 6 se to zas projevuje horsi citelnosti. Na druhou stranu, mekci bocnice = obecne lepsi grip na vode.

Ja ted ladil zimaky na supre, puvodni setup 255/40/18 dokola byl vy vyssich rychlostech na dalnicich nestabilni, protoze vzadu byla gumy vic natazena na rafku (+1") a tim padem nizsi. Vpredu byly bocnice ukazkove kolmo. Tak jsem na predky dal 235, 255 posetrim dozadu (kde jsem po pulce zimy na pulce dezenu) a razem je to o parnik lepsi B-)

Obcas mi prijde, ze vyrobce predepise kombinaci rozmeru, aniz by na tom vubec nekdo jel nebo to videl [-(
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneu koutek

Příspěvek od jarka »

Většina Contíků patří aspoň posledních cca 10 let mezi lehčí gumy v daným rozměru, takže nejde moc čekat nějak tuhou bočnici.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Pneu koutek

Příspěvek od jerry »

Několik posledních nákupů zimních i letních skončilo po průzkumu trhu nakonec vždy u GY. A spokojenost.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Pneu koutek

Příspěvek od ExFun »

jarka píše:Většina Contíků patří aspoň posledních cca 10 let mezi lehčí gumy v daným rozměru, takže nejde moc čekat nějak tuhou bočnici.
OK, já měl poslední Contíky CSC2. Takže od té doby zřejmě změnili pojetí. Moje chyba.
Back to basics.
Příčina -> následek
Volfik
Autoškolák
Příspěvky: 65
Registrován: úte 13 lis 11:47

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Volfik »

Máte někdo přímé srovnání mezi Continental SportContact 6 a Michellin Pilot Sport 4S? Mám na autě ty Michellinky na léto a jsou po všem stránkách skvělé, ty Contíky jsem zatím nejezdil, ale podle testů mají být podobné, na vodě snad i lepší, ale trošku se obávám že ten precizní handling Michellingů na suchu nenabídnou.

V březnu budu muset něco objednat, současné jsou sjeté. Opět Michellin? :)
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16307
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Pneu koutek

Příspěvek od pavproch »

Nevím jak PS4S, ale PS4(bez S) jsou asi nejlepší gumy na hlubokou vodu, co sem kdy na autě měl. Právě proto na jaře budu sundávat (sotva zajeté) PSS (už někoklikrát mě na hlubové vodě překvapily, což je u daily car dost problém, na suchu jsou ale 1++) a dám tam právě ty PS4.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Volfik
Autoškolák
Příspěvky: 65
Registrován: úte 13 lis 11:47

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Volfik »

No je to test od testu https://www.testpneumatik.eu/continental-sportcontact-6 ... já jsem s těmi 4S ve 20" velmi spokojený, asi nebudu experimentovat, a vezmu je zase :)

A jinak ten zimní Bridgestone vyhrává co může: https://www.testpneumatik.eu/bridgestone-blizzak-lm-005 - většinu zimy je u nás sucho, já je měnil z TS860, a jsou jasně lepší, ale nejenom na tom suchu, ale i sněhu. Doporučuji :)
honziss
Letec
Příspěvky: 3453
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Pneu koutek

Příspěvek od honziss »

Ja dal zimni Pilot Alpine 5. Na snehu zadna hitparada, ale sucho a mokro i pri vyssich rychlostech davaj hodne dobre.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Stoupa
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: sob 30 led 13:29
Bydliště: u dvou komínů

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Stoupa »

[quote="honziss"]
Na druhou stranu, mekci bocnice = obecne lepsi grip na vode.

Pardon, ale toto bylo objeveno kým? Grip na vodě = hloubka a tvar dezénu pro odvod ze styčné plochy, běhounová směs obsahující vhodné přísady pro adhezi na mokru (paradoxně nejvyšší adhezi má butylkaučuk, ale ten je do běhounu nevhodný).

"Měkčí" bočnice ovlivňují valivý odpor, jízdní komfort a handling. Totéž ovlivníme čarováním s tlakem v pneumatikách. Moderní konstrukce kordů umožňují použít nižší tlak při zachování pevnosti a nosnosti - zjednodušeně řečeno.
If the world were perfect, it wouldn’t be.
Odpovědět