od Zajda » pát 30 říj 11:29
Mlhovky jsou naším národním sportem a jestli chceš být správný Čech, musíš je zapnout pokaždé co projedeš kolem rybníka nebo mokřadu, nad kterým se vznáší malinký opar. Dál je musíš hlavně zapínat v kolonách, protože čím víc mlhovek najednou před sebou řidič vidí, tím je jeho jízda bezpečnější.
A teď vážně - přední mlhovky nejsou povinnou výbavou a zapínají se výhradně pro to, abys lépe viděl. Lépe s nima vidíš pokud je viditelnost opravdu skoro nulová, protože podsvěcují mlhu zespod.
V opačném případě jen oslňuješ ostatní.
Zadní mlhovka povinnou výbavou je, a zapíná se abys byl lépe vidět pro řidiče vzadu.
U nás máme v zákoně jen obecný nic neřešící blábol viz výše, takže to lidé raději pustí vždy, co kdyby náhodou.
Pokud vím, tak v Německu mají stanoveno, že se zadní mlhovka zapíná při viditelnosti pod 50m a v případě jejího použití pak platí maximální rychlost 50 km/h. To celkem polopaticky naznačuje, jak špatná viditelnost musí být, aby bylo použití mlhovky na místě.
Není nic proti ničemu když mlhovku pustíš pro jistotu. Ale s jednou zásadní podmínkou - když už tě někdo dojede a vidíš ho pěkně v zrcátku, měl bys mlhovku vypnout, jen mu s ní vypaluješ oči.
Stejně tak v koloně ve městě, tam jsem vživotě neviděl mlhu co by stála za řeč, ale uvědomělých občanů s mlhovkou spousty, proboha.
Oblíbený český přístup je také zapnout ji na dálnici ve 130 km/h v dešti.
V takové ozářené vodní tříšti už nevidí nikdo nic.
Pro zjednodušení bych se řídil německým přístupem - pokud nelze jet více než 50 km/h kvůli viditelnosti, zapnout zadní mlhovku do doby než tě dojede jiné auto. S takovýma podmínkama se setkávám v průměru tak jednou za 3 roky aktivního ježdění...
A3 1,9 TDI