MadJoe píše:N53 je problemove? Zrovna to zvazuju. Diky
Všude se dočteš, že je to riziko a jak je to motor na hovno a kdesi cosi. Samozřejmě jsou tam věci co se potenciálně mohou pokazit. Např. vysokotlaké palivové čerpadlo nebo vstřiky. A další je NOx kat / NOx čidlo. Tím se na forech straší a kdo umí jen číst a papouškovat, tak se toho drží.
Nicméně - HPPF byla většinou měněna už v záruce. Vstřiky - nyní je asi 11 generace, která je v pohodě. Imo čistit to nemá smysl. Jsou to piezo a ty nikdo neopraví. Takže nový za 7-8tis / ks nebo 4,5 na bazaru (nový). NOx kat stojí nový 70. Nox čidlo 13. Nicméně čidlo se dá koupit i za 7 (nové), případně se dá dát noxem a máš pořešený i nox kat. Když motor funguje tak jak má tzn. přepíná do vrstveného spalování, tak není problém se dostat na 7l/100 při 120 GPS. Při 90 to je 4,2-4,5. fungující stratified mode dokáže snížit spotřebu o 20-30%.
Jinak ještě spotřeba oleje = obecný znak BMW. Někomu to žere olej někdo nedolejvá. A je jedno zda N52 nebo 53. Jen u 52 je snažší vyměnit olejový separátor. N53 ho má integrovaný do ventilvíka, který sám o sobě stojí nový asi 10tis. Ale opět se to dá řešit v řádu asi 1500 za samotnou gumovou membránu + krytku PCV.
A pak jsou věci co jsou společné - časem zkřehnou různé vodní hadice a hadičky. To je fajn rovnou vyměnit. Ideálně kde to jde tak za kovové. Např. hadička odvzdušňování, přívod vody do bloku motoru atd.
Časté je také el.vodní čerpadlo. U modelů s hydraulickým posilovačem si to vyměníš sám na heveru. U verze s el.posilovačem na to zapomeň. Pokud teda doma nemáš zvedák aby sis povolil tyč řízení a celý posilovač posunul.. Práce pro mechanika ale tak na 3h.
Osobně bych se N53 nebál. Resp. měl nastudováno a pokud se ukáže hezký kousek s nějakou hezkou výbavou, tak proč ne. Tím, že 53 všichni haní, tak se dá sehnat za zajímavé peníze.