Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Petr123456
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 04 čer 21:33

Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Příspěvek od Petr123456 »

Dobry den damy a panove,
shanim novy nebo ojety kombik s malym najezdem do 800 000 Kc. Asi bych preferoval automat s adaptivnim tempomatem. Vyska auta muze byt max. 1,5m kvuli zakladaci v garazi a hmotnost max. 2 t. Auto bych si chtel nechat minimalne pristich 10 let, ale spis dele-proste dokud bude jezdit. Rocne najedeme tak 8-10 tisic km, mix mesto/dalnice. Z toho duvodu jsem se rozhodl pro benzin. Kvuli zaruce bych asi radsi preferoval novy nebo rocni vuz.
Danym parametrum vyhovuji nova auta:
  • V podstate nova Mazda 6 ve vybave attraction se 121 kW.
  • Subaru Levorg (ted nove s 2l atmosferickym motorem).
  • Ford Focus Turnier 1.5 v nejvyssi mozny vybave
  • Hyundai i30 v nejvyssi vybave a motorizaci - mild hybrid
  • Kia Optima SW (jeste jsem moc nezjistoval)
Z ojetych aut:
  • Ojeta (20 tkm) Mazda 6 s 20 tkm v plne palbe Takumi Plus a 143 kW.
  • Ojety Opel Insignia v plne vybave.
  • Asi nejake BMW, ale uz s vetsim najezdem (napr. 535d xDrive Sport).
Je mi jasny, ze v tom seznamu by mohla bejt nova Oktavka, nebo jety Superb. Ty auta mi ale obecne prijdu v rozumny vybave a s lepsim motorem o dost drazsi nez konkurence. Taky se mi nelibi, ze ty auta stoji na kazdym rohu, nejsou uplne nejspolehlivejsi a automat pry taky neni uplne povedenej. Bracha ma novou sluzebni oktavku a porad se mu tam neco rozbiji.
Mazda se mi libi vizualne a nestoji uplne vsude. Jestli jsem to dobre pochopil, tak ten automat je bezudrzbovej. Libi se mi taky jejich head-up display. Vadi mi rozliseni u parkovacich kamer, ze ve vybave attraction nema el. sedadala s pameti, ten automat neni uplne sportovni. Nevi nekdo jak je to ted s korozi? Nerad bych aby mi za par let zrezla.
Subaru Levorg se mi taky libi, hlavne jejich kozeny sedadla. Posunovani sedadel je sice elektricke ale bez pameti, takze naprd. Taky nevim jestli ten novy 2l motor neni uplne krok zpatky a clovek by nemel sahnout po starsi 1.6 s trbem (ktera ma i sportovnejsi charakter). O prevodovkach lineartronic jsem moc chvaly zatim necetl, ale ani moc stiznosti na poruchovost jako v pripade DCT. Vim, ze auta typu Focus a i30 jsou o tridu niz, ale v ramci rozpoctu si muzu poridit uplne nove auto s maximalni vybavou a v pripade i30 i 5-ti letou zarukou. Akorat nevim co s tim mild hybridem. Jsem k tomu trosku skepticky-obzvlaste vzhledem k zivotsnoti baterek. Na druhou stranu ten motor ma trosku vetsi vykon a spotreba je taky dost dobra.
U ojetych aut se trosku bojim toho, ze nikdy nevim kdo s tim jezdil predemnou a jak se k tomu autu choval. To se potom muze projevit ke konci zivotnosti toho auta. U luxusnejsich aut typu BMW se bojim ceny nahradnich dilu, servisu atd.
Zapomnel jsem na neco zasadniho co bych mel do vyberu zaradit?
Dekuji za vsechny rady a nazory.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3968
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Příspěvek od HondaMan »

Pokud chceš auto minimálně na příštích 10 let, tak bych zapoměl na ojetou prémii. Baterek bych se nebál, ale dát 800 za i30 mi přijde dost mimo.

Za cca 800 můžeš mít Superb 2.0TSI Style (skladovka, nové auto za 819tKč), otázkou je, zdali bys SIII potřeboval jako kombi. Proti tomu stavíš:
FoFo s tříválcem, i30 a Kiu. Svez se s těmi auty a pokud nepoznáš rozdíl, tak si kup to co se ti bude líbit.

Mazda 6 v benzinu by mohla být fajn. Jen už dávno neplatí ta neprůstřelná spolehlivost jp aut. K Levorgu bych řekl, že se mohou vyskytovat lidé, kterým vyhovuje.
2.9T RWD
TomZ
Pan Řidič
Příspěvky: 215
Registrován: pát 16 pro 11:13

Re: Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Příspěvek od TomZ »

U Mazdy 6 bych doporucil jit do motoru 2.5. Jel jsem jednou jak s 2.0 121kw, tak obcas jezdim s 2.5 a ten rozdil mi prijde opravdu velky.
Mrkni na Sauto. Mazdu 6 v 2.5 AT s Revolution top s "nulovym" najezdem tam obcas najdes. Treba ted jeden sedan revolution top za 809 a (najeto 500km), nebo kombik s nulovym najezdem za 819. Je to trochu nad limit, ale pokud to mas na 10+let, tak bych takove navyseni neresil.
Koroze bych se dnes uz nebal, alespon u jedne z rodinne M6 z 2013 po 5 letech nebyl problem. Jedinou vyraznou vytku k tomu auto mam je kvalita laku. Je velmi tenky a citlivy na skrabance. Mame uz druhou v rodine, tak vim o cem mluvim. Osobne bych to potahnul pruhlednou folii.


O Focusu/i30 bych za tyhle penize vubec neuvazoval, ty auta jsou uplne jinde.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Příspěvek od Stepan »

Kolegovi předevčírem klekl Superb, takže jsme sháněli fofrem něco nového.
Podívej se po O3 "125 let edice". Nové auto, většinou v čupr výbavě, a z těch 800 ti ještě kilčo zbyde.
Druhou variantou je ještě Leon v kombiku, taky na něj jsou teď dobrý akce.

Každopádně Mazda, případně i Optima, jsou o třídu větší auta než Fočus a i30. Záleží kolik toho prostoru potřebuješ.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Příspěvek od DoubleSix »

Co se Mazdy a koroze týče, kolega má 2 roky Mazdu 6 a už se mu objevily místa s puchýřky a začíná se odlupovat lak. Takže tak. Asi to má Mazda stále nedoladěné. Mohou být auta, kde si jim korozní ochrana povedla, a holt špatné kusy, které zreznou dříve, než bys řekl švec.

Pokud je Petr hodně klidný řidič, mohl by mu ten dvoulitr v Levorgu stačit. Ale jinak bych do toho nešel.

Benzínových kombíků už v nabídce moc není.
Ve střední třídě bych se mrknul ještě na Peugeot 508, má HDM automat.
V nižší střední bych se díval na Seat Leon nebo Toyota Corolla 2.0 Hybrid. Možná i ten Focus.
Ondras
Autoškolák
Příspěvky: 62
Registrován: pon 02 kvě 14:27

Re: Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Příspěvek od Ondras »

Stepan píše: Podívej se po O3 "125 let edice". Nové auto, většinou v čupr výbavě, a z těch 800 ti ještě kilčo zbyde.
Tak, vyřešeno.
OIV zatím kvůli spolehlivosti nebrat, je to hell. Počkej, až to vyladí, pak to bude skvělý auto.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Příspěvek od Stepan »

btw. Levorg mi přijde jako úplně zbytečný auto. Snaží se bejt sportovně laďené kombi, podvozek asi super, nicméně nemá výkon ani "sportovní" převodovku. Pro klidného řidiče s rodinou možná OK, ale ten zase neocení ostatní výhody a bude mít maličké, stístěné auto, se spotřebou a cenovkou dvoulitrového TSI v Superbu, který na místo v kabině/kufru Levorga naprosto deklasuje a navíc bude daleko pohodlnější, jak na podvozku, tak i na jízdu díky přebytku výkonu.
:(
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27031
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Příspěvek od řidičBOB »

Ondras: dyk se tam sere jenom ten infotainment...a to je SW věc.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27031
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Příspěvek od řidičBOB »

Sup LK 2.0TSI 140kW (pokud se ta kombinace vůbec dělala/dělá). Hotovo.
Nebo rovnou tohle: full výbava + 5 let záruka: https://www.dasweltauto.cz/detail/22537 ... oda-superb
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Ondras
Autoškolák
Příspěvky: 62
Registrován: pon 02 kvě 14:27

Re: Kombik, benzin, automat do 800 000 Kc

Příspěvek od Ondras »

I pár dalších věcí z elektroniky (ze sedmi kusů, co máme, jsou špatný čtyři).
Na mym aktuálně nejde bezklíčový otevírání, zadní senzory, hlasový ovládání a blbne infotainment. Na reflashi už to bylo, tak se čeká co bude dál :) Proto říkám, zatím špatný, pak to bude super auto.
Odpovědět