Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16360
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Potvrzuju, 30 na 50 je pro mě ideální "hill climbing machine" :ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jarka »

Kámoš má něco takovýho podobnýho co jsem psal: RB rám, 27,5" kola, pevná karbonová vidle a bezdušáky a když jsem to zkoušel tak to jelo hodně příjemně - jak komfort, tak odpich (strašně příjemně to kolo odvaluje - hrozně lehce) a přitom to vyjede z mýho silničního pohledu nesmysl (ale nejsem žádný offroaďák - takže to je jen pohled laika). Odtud taky moje motivace. Už dlouho o 29 uvažuju a když jsem jel včera s mladým do lesa na mý starý 26 na drapáku s pevnou vidlí tak jsem vyjel všechno co jsem si umanul (nejlehčí převod je 2m a ten jsem skoro nepoužil - bo jsem z toho už málem spadnul jak to jelo pomalu :) ). To co píšete 30-50 je délka převodu 1,4m a to si fakt neumím představit (ale asi je to jen mýma nulovýma zkušenostma).

Jsem měl představu 29 od RB - s pevnou vidlí, jen mi do toho hodili vidle, že už nemají rámy a v červnu budou mít už nástupce s 1x12 a to nepotřebuju, to jsou pro mě zbytečně dobrý sady. Fitness už mám vyladěno k obrazu svému - do toho se mi už sahat nechce, s tím jsem na silnici a silničkách v jizerkách strašně spokojenej - to je taková silnice s širokýma gumama (38mm) a rovnýma řiditkama co snese rychlou jízdu i na né úplně ideální silnici a díky gumám je to na silnici pohodlný - ne z pohledu geo. Ta 29 by byla na lesní cesty a pro manželku ;) - asi ne jak to máte vy - tedy hill-climb přímo v lese.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3969
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od HondaMan »

Ad 30-50: Má oblíbená cesta začíná 2 km stoupáním, kde v několika úsecích nesmíš zastavit, protože se z důvodu zvedajícího se předního kola už nerozjedeš :-)

Máš dost specifické požadavky. Co si nechat svařit ocelový rám na míru. Např. od SingleBe?
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2550
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Na netu jsou ruzny kalkulacky prevodu
http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jarka »

HondaMan píše:Máš dost specifické požadavky. Co si nechat svařit ocelový rám na míru. Např. od SingleBe?
Tak na tohle jsem zvyklý :) - no uvidím, budu ještě chvilku dumat a nějak to dopadne.

Vroom: tohle si rád počítám sám - jak můžu z něčeho udělat tabulku - nedejbože graf, tak je to jak odměna :) .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16360
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Kuju za (nepřímý) podnět z tohoto pokecu - už vím, čím se budu (myšlenkově a následně i prakticky) zaobírat, až vyčerpám možnosti úprav na bramborovi2, a to snižování hmotnosti bajka.... už jen ta kazeta 11-50z NX Eagle = 616 gr (podle webu, nevážil sem) zatímco XX Eagle 11-50z = 362gr. Aspoň nebudu mít čas dumat nad koronou.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jarka »

pp: tímhle jsem už prošel na tom fitness, ale jen tak decentně. Nejvíc jsem poznal lehký pláště s dušema - 230g na každým gumě z toho udělalo úplně jiný kolo. Těch 300g na kazetě je brutál.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3969
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od HondaMan »

Jen je potřeba říct, že XX kazeta stojí o 6-7 litrů více. Celá sada o 20. Rozdíl zdaleka nebude tak velký jako u plášťů o litr dražších. Reálně to nepoznáš.
2.9T RWD
jerry
Letec
Příspěvky: 3345
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jerry »

Ano, nejvíc jsou poznat lehké ráfky a pláště, hlavně při časté akceleraci. I lehčené dráty jsou dobré, ale ty tak do 80 kg hmotnosti jezdce, pak už často praskají. U hodně lehkých plášťů je třeba počítat s častějšími defekty. Vždy něco za něco.

EDIT: Superlehké ráfky zaplétal svého času Hnoj z Bikefora. Mně zapletl ráfky WTB + lehčené dráty Ritchey WCS + náby Shimano XT. Hmotnostně stejné sady stály 3x tolik. A jezdím na nich dodnes.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jarka »

A za mě ještě náhrada odpružené vidle za pevnou karbonovou - ale to jen pro nás výletníky (nebo masochisty :) ), co nepotřebujeme pružit.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět