Prostorné cestovní auto s výkonem

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: Prostorné cestovní auto s výkonem

Příspěvek od budik »

Jenyk: moje mondeo má xenony. Jsou prostě vysvícené, auto už má 15 let...nové výbojky před cca 2 lety ničemu nepomohly. Musel bych vyměnit celé světlomety (s čištěním a repasí tělesa světlometu se nikdo babrat nechce). Jinak souhlas, to auto je povedené, ale mám dojem, že už je to tak trochu jako bych měl youngtimera. Na svezení se na 50-100 km OK, ale na delší cestu vezmu raději moderní auto.
humidor
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: úte 17 pro 16:31

Re: Prostorné cestovní auto s výkonem

Příspěvek od humidor »

Řeším podobnou věc / podobné auto. Mám III Octavii RS, benzín, manuál. Velká spokojenost. Kdyz jsem ji pred sesti lety konfiguroval, dostal jsem se i s vybavou za dalsich 100 000,- na cenu, za kterou bych dnes koupil zakladni Ovtavii IV. Tak desive sly ty ceny nahoru. Moje RS ma ale uz najeto 130 000km a ja se poohlizim po nastupci. A resim vsechny varianty, ktere zminujes, mam podobne naroky / potreby. V podstate bych chtel zase Octavii, kdyby mela motor z Golfu R, tedy 221 / 228kw, byla to ctyrkolka, byl to rychly automat a byla trochu lepe odhlucnena. Nic takoveho ale v cenove hladine kolem milionu s dani nesezenu, koukam tedy i po rocnich / dvouletych vozech. Nejdriv jsem projel Superba Sportline 206kw. Je to proste hodne velke auto. Vetsi, nez potrebuju. Taky vozim kolo, obcas jedu do Ikey - a Octavia mi vlastne rozmery vyhovuje. Sestistupnove DSG radi pekne, ale k me spokojenosti bych muse resit njk software upravu, drzi to otacky nesmyslne nizko. Razance, se kterou to jede, se ale od me 162kw Octavky prilis nelisila (vetsi vaha, vetsi rozmery) a ja chci posun. Pak jsem zkusil Passata od kolegy, Highline s totoznym motorem jako mam ja, tedy 162kw. Prekvailo me, jak premiovy pocit jsem z interiéru mel (krome neprijemne tenkeho vence volantu), ale vykonovy posun opet (logicky) nikde. Pak jsem dal testovaci jizdu se Stingerem. Zajimavy auto, ale... vlastne to ma vsechno, co bych chtel, navic skvostny 6valec, ctyrkolka, vsechno, ale... jasne, prostorove je to jinde, jde o GT, nejde o rodinny vuz. Divne uzke sedacky, tenky volant, zvlastne rozvlnena zad pri razantnim prujezdu zatacky s nerovnostmi... Vykonove by to pusun rozhodne byl, ale znovu jsem se ujistil, ze do Japonece (ok, do Korejce) uz nepujdu (pred Octavii jsem mel Hondu). Pak jsem zkusil Seat Leon Cupra ST 4motion DSG 300. Fíha. Raketa. Skvělý. Ale ten interiér, ty sedacky, ty vyplne dveri, zvuk zaklapnutí... ne, to premiove nevypada. Kdyby byl interier na urovni Passata, beru to, jede to fantasticky, cenovka zajimava, ale je zajimava prave protoze tohle vsechno. Kazdopadne, kdo resi primarne jizdu a dynamiku, nema tahle Cupra moc konkurenci (jasne, Golf R, ale cenovy odskok je docela velkej). Pak jsem projel Volvo V60 T6, spis ze zvedavosti, cenove nad moje moznosti. Motor, i pres deklarovanych 310 koni, me docela zklamal, Volvo proste nikdy nebude uplne jizdne aktivni auto - a hlavne - absence padel pod volantem (nechapu). Pak jsem zvazoval pockat si na novou Octavii RS IV, s tim, ze bych ozelel ctyrkolku. Ale nebudu daleko od pravdy, kdyz si tipnu, ze s vybavou, kterou chci, bude stat 1,3mio. A za tyhle penize do toho nepujdu, protoze to uz se muzu divat po dva / tri roky starych vozech jine kategorie (BMW 540i, Audi S7, atd.) s akceptovatelnym najezdem, ale neakceptovatelnymi naklady na provoz a servis. Takze jsem v patove situaci. Chtel bych zmenu, chtel bych posun, ale neni nic, o cem bych si rekl "jo to je vono". Dokonce me i napadlo koupit si zase trojkovy RSo, ve verzi 245, ktery by mi nabidlo (krome zminene ctyrkolky) skoro vsechno, co bych chtel (vcetne sedacek v el.), navic bych po prodeji sve Octavky doplatil jenom dve / tri kila - a mel bych rocni vuz se zarukou. Jasne, vykonovy posun prakticky zadny, ale mel bych (skoro)nové auto. Ale jezdit dalsi roky v Octavce se mi nechce, ackoliv je fajn, chtel bych neco jineho, ale neni co. Ale abych taky nejak poradil: Myslim, ze Superb po FL bude dobra volba, 200kw se da lehce optimalizovat a mas bezva silny prostorny auto.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5589
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prostorné cestovní auto s výkonem

Příspěvek od Snowman000 »

humidor píše:Pak jsem zvazoval pockat si na novou Octavii RS IV, s tim, ze bych ozelel ctyrkolku. Ale nebudu daleko od pravdy, kdyz si tipnu, ze s vybavou, kterou chci, bude stat 1,3mio. A za tyhle penize do toho nepujdu, protoze to uz se muzu divat po dva / tri roky starych vozech jine kategorie (BMW 540i, Audi S7, atd.)
Sorry ale toto je uplna blbost... Octa IV RS sa na taku cenu urcite nedostane, lebo na taku cenu sa nebude dat dostat ani s buducim Golfom R...
Skusil bych este pockat na buducu Cupru Leon ST ;)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: Prostorné cestovní auto s výkonem

Příspěvek od budik »

humidor: díky za příspěvek, vidím, že v tom nejsem sám. V podstatě jsi mi potvrdil některé věci, které jsem si myslel (viz třeba Stinger).
Ještě k Passatu/Superbu 162 kW vs. 206 kW: ty motorizace se liší nejen výkonem, ale i zpřevodováním. 162 kW má prý výrazně delší převody, i proto (a proto, že je jen FWD) je o dost úspornější. Ale u mě ten 162 kW tedy taky nepřipadá v úvahu, chci víc.
Aktuálně je to na úrovni pre FL Passat 206 kW - A4 185 kW - po FL Sup 200 kW.
Na DasWeltAuto jsem poslal, že mám zájem o jednu z těch A4, co postoval Snowman, zatím bez reakce. Obávám se, že trochu ztroskotám na vnitřním rozměru, ale chci tomu dát šanci.
Na Supa se rýsuje, že bych mohl mít zajímavou nabídku na reimport, nový 200kW L&K s další výbavou vč. nez. topení okolo 35.000 EUR bez DPH - to by asi pro ostatní ve výběru bylo těžké. Za stejný peníze 2 roky stará A4 s 20tkm vs nový Sup s lepší výbavou. Ptám se sám sebe, v čem je to auto (Sup) vlastně špatné, resp. o kolik je horší v jízdních vlastnostech než ta A4 nebo V60T6 (kterou taky úplně nevylučuji, ale ještě jsem nezkusil). Ano, Sup je obrovský, ale už jsem tak nějak přijmul, že na kompakta to s mými rozměry při nutnosti občas někoho svézt i vzadu prostě není.
S další optimalizací motoru (příp. i DSG) vlastně počítám, i proto jsou favoriti ve výběru všichni s motorem EA 888.3. Nejlépe v tomto ohledu je na tom Passat 206 kW (velké turbo, bez GPF), A4 má variantu s menším turbem a APR nabízí pouze Stage 1, Sup 200 kW má GPF a tam je k dispozici taky jenom Stage 1. Ale to jen na okraj, není cílem to přetvářet na nějakou raketu na sprinty. Při koupi nového bych do toho šel stejně až po nějaké době.
V blízké budoucnosti (cca rok)se bojím toho, že automobilkám to CO2 přestane vycházet a budou mít dvě možnosti - buď jít s cenami nahoru, anebo omezit nabídku (přinejmenším pokud jde o silnější benzíny). Proto řeším teď. Cupra Leon ST zní zajímavě, prostorově by to v nové generaci mělo být na úrovni OIV, taky varianta - ale dostupná může být třeba až koncem roku a asi za výrazně víc, než třeba teď ten Sup.
humidor
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: úte 17 pro 16:31

Re: Prostorné cestovní auto s výkonem

Příspěvek od humidor »

Nechci měnit téma diskuze, ale musím říct, že mě, coby doposud automatem nepolíbeného, ty rozdíly v rámci různých evolucí DSG dost zajímají - moje dalsi auto bude urcite automat a velmi pravdepodobne prave koncernove DSG. Kdyz jsem Octavii tehdy vybiral, manual jsem zvolil i z toho duvodu, ze, presne jak pises, 6st DSG mela ve verzi 162kw (tehdy se jina vykonova varianta jeste ani nenabizela) velmi dlouhe prevody. Manual je zprevodovany v podstate idealne (dokazal bych snad najit i "pilovy" diagram obou prevodovek), kdy u DSG jsou velmi kratke prvni tri prevodove stupne a zbytek uz je vyrazne delsi. To v praxi (vyzkouseno na dalnici s kolegou s totoznym vozem, jen ja manual a on DSG) znamena, ze manual jede na jednotlivé rychlostní stupne vyrazne lepe, je pruznejsi, rychlejsi. Od 150kmh a vys je uz rozdil znat velmi, zkratka petka a sestka jsou u manualu velmi pouzitelne, u DSG jde vic o rychlobezky. Priklad, akcelerace ve 150ti je na sesty stupen u manualu presvedciva, u DSG musim podradit na petku, abych se manualu drzel. Se 7st DSG jsem dosud nejel a rad bych si to vyzkousel. Je 7st DSG u Octavie RS (180kw) stejne (stejne nastavene) jako DSG u Superba (200kw)? A je velky rozdil mezi starym Superbem (206kw a 6st DSG) a novym (200kw a 7st DSG)? Myslim v ramci dynamiky i spotreby? Je 6st DSG u pred FL Superba takovy oldschool, ze bych mel urcite chtit Superba po FL a verzi se sedmi stupni? Diky za nazor, vim, ze jsem lehce off topic, ale prece jen to s tim trochu souvisi...
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: Prostorné cestovní auto s výkonem

Příspěvek od budik »

Ohledně Octy RS nevím, ale pokud jde o Passat a Superb (oba před FL - převodové poměry byly u Supa i Passatu snad stejné), tak co jsem zjistil, bylo zpřevodování 162/206 kW opravdu jiné. Resp. převodovky stejné, ale nejspíš s jiným stálým převodem, nebo s jinými poměry stupňů. 162kW asi koncipovali jako auto na poklidnější cestování, a 206 kW mělo mít ostřejší charakter - ale to píšu o té větší velikosti Sup/Passat, v případě Octy to mohlo být úplně jinak.
Ta nová 7°DSG je jiná i konstrukčně, měla by snášet vyšší Nm, údajně je to fakticky spíše zmenšenina DSG DQ500 (7°, např. Multivan).
V případě té 6°DSG u 206kW Supa/Passatu má být poměrně krátká, na šestku při 130kmh okolo 3tis. ot., což mi přijde dost. Nevím, kolik točí Octa RS na šestku ve stejné ryhclosti.
Od té 7°DSG bych si sliboval nižší otáčky na dálnici , tj. rychloběh dlouhá sedmička na dálnici a zbytek snad poskládaný rozumně pod tím.
Superb chci po FL spíš kvůli vylepšenému podvozku a světlům než kvůli převodovce. Pokud bych měl jít do preFL Passata, tak beru starou 6°DSG sice jako nevýhodu (už jsme četl názory, že ta převodovka je tam nejslabším článkem), ale zatím ne jako no-go. Musel bych to vyzkoušet.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27031
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Prostorné cestovní auto s výkonem

Příspěvek od řidičBOB »

Ano, nová 7DSG je fajn. Neřadí nijak divoce, když se přitlačí plyn k podlaze. Sedmička je ale stejně spíš na plynulou jízdu a pokud je potřeba zrychlit, tak podřadit na 6, která už dosti slušně táhne.
Jinak 200kW Passat po FL odladěn na 240kW/460Nm a převodovka zatím nic neříká :-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Prostorné cestovní auto s výkonem

Příspěvek od mmira »

jen kratce:

SperB 200 kW LK 2017- sice dost mekky podvozek, rozhodne se mi to libilo. ma obrovskou vyhodu v dostupnem miste. jelo to slusne, chipovat se to da ke 300 k. prevodovku si nepamatuju, nevadila a nijak zasadne neprekazela.

A4 B9 mam ted doma jako 3,0 TDI Sport Avant. mista tam je "mene" nez v Golfu, ale zalezi na uhlu pohledu. sedi se vyborne s natazenyma nohama, ovsem za 2 m dlouhanem mezi operadlem a hranou sedaku moc mista nezbude. soucasne plati, ze to ma o 4 cm delsi sedak vzadu. ja mam necelych 180 sednu si sam za sebe velmi komfortne.

kdyz bych mel volit mezi temito dvema, vzal bych Sup uz jen proto, ze za stejne penize bude vyrazne vybavenejsi.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
m.deejay
Řidič začátečník
Příspěvky: 131
Registrován: úte 14 led 21:03

Re: Prostorné cestovní auto s výkonem

Příspěvek od m.deejay »

budik píše:Jenyk: moje mondeo má xenony. Jsou prostě vysvícené, auto už má 15 let...nové výbojky před cca 2 lety ničemu nepomohly. Musel bych vyměnit celé světlomety (s čištěním a repasí tělesa světlometu se nikdo babrat nechce). Jinak souhlas, to auto je povedené, ale mám dojem, že už je to tak trochu jako bych měl youngtimera. Na svezení se na 50-100 km OK, ale na delší cestu vezmu raději moderní auto.
Ale taky to mělo dobrý podvozek a nějakou zpětnou vazbu od volantu. Dnes je to většinou do komfortna a přeposilované řízení...
Ford Mustang GT 5.0, 2018, 421 koní
Bmw X3 3.0i, 2006, 231 koní
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: Prostorné cestovní auto s výkonem

Příspěvek od budik »

Zpětná vazba od volantu souhlas, ta je u toho Mondea nepřekonatelná. Dobrý podvozek...ano, ale: a) zrovna v tomto ohledu si nemyslím, že by dnešní auta byla horší, b) ten podvozek už má něco za sebou a byť jsem po 100tkm měnil preventivně tlumiče a pár dalších věcí, tak nyní s 176tkm už to zase nebude na 100%.
Nové se bude chovat jako nové, při mém malém nájezdu možná třeba prvních 5 let?
Stejně ale přemýšlím, jak najít cestu, abych si to mondeo nechal...ale ono by pak skoro nejezdilo a to nikdy nedělá dobře.
Odpovědět