Fiat a vše kolem nich

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.
Odpovědět
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od jerry »

Ať se vše podaří. Já pandu po skoro 13 letech dobré služby prodal do dobrých rukou. Přece jen 4 auta už by bylo moc. Ale slzu v oku jsem zamáčkl ;)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16306
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Chjo no, neska si pindica zase cvrnkla wolej do sání (skrz odvětrání klikovky, dělá to docela často - řádově raz za 2-3 tis km), spadla do nouzáku, přestala jet a rozsfícená palubka.

Už sem to tu psal (myslím), stačí zastavit, zhasnout, nastartovat a sice palubka sfítí a jede trošinku "hrbolatě", ale jede s normálním výkonem. Fčíl to doma opravím: sundat sání, fšecko pořádně otřít od woleje, klapu sání přestříkat odmašťovačem, smontovat z5, nastartovat a kuntrolka zhasne. Doufám, už sem to takle nacvičoval snad 20x.

Akoráth ňa to séře - při posledním servisu sem do pindice nedal Millers 5w-40 ale schválně Seleniu 2k 10w-40 (ie. přesně podle manuálu Fiat) a asi tři tisíce km to dalo pokoj, sem si už myslel, že sem (skoro) zvítězil... a prd, velebnosti.... :ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16306
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Jo, jaxem tu (opakovaně a mnohokráte) bečel nad poťouchlou kuntrolkou "spálená žároffka", tak se zdá být vyřešeno. Ale nevím přesně jaká / kerá, sem se zapoměl servisáka (druhého) Michala zeptat - po posledním servisu mi jen náhodně mezi řečí řekl: "sem vyměnil i žároffku" (přitom všechny sfítily, jaxem tu mockrát psal), ale klep-klep-klep na dřwo, už asi skoro 4 tis km je klid. Kéžby nafurt.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 448
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od PepaSFI »

předpokládám že tam máš klasiku motor 1,2 FIRE. Nějak nevím proč a jak by se tam ten olej dostal. Napadá mě snad jediná věc. Když sundáš kryt hlavy, tak v něm je takový plech který právě brání tomu aby se olej rozstříkaný na vačce nedostával do odvětrání a aby při vyndání zátky necákal ven. Ten plech je tam jen zamáčknutý, zachycený takovýma zoubkama. Je možné že je nějak mimo správnou pozici a ten olej tam může nacákat. Taky se může stát, hlavně v chladnu, že se v tom odvětrání udělá takový chrchel, bělavá hmota z oleje a zkondenzované vody, který si tam sedí jak flusanec na zdi a může vlítnout do toho sání a zasvinit to.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16306
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Náhoda je wool.

Minulou neděli při mytí aj. obsluze domácích přibližovadel sem zjistil, že pindica má rozbitou parabolu na jedné mlhovce - kura to musela být ale neuvěřitelně přesná trefa ne kamínkem, ale rovnou šutrem, bo to (tvrzené - asi) sklo je snad 5 nebo 6 mm tlusté a mlhovka má průměr esli 5cm. A protože byly obě mlhovky už před ránou krapet "osleplé" (oloupaná světloodrazová vrstva zevnitř světla po 13-letech parkování venku a celoročního používání), tak obě nové. Z auto Kelly nebo odkuto Michal bere díly. Ale sfítí teda dost, uvidíme, jak dlouho jim to vydrží.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16306
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Otázka na vK a ostatní "špagetožrouty":

Pindica (motor 1,2i 8V 44kW, kódové ozn. typu 169) bude brzo mít nalítáno 150tis km, o vše (*) se na ní poctivě starám, servisuju, měním. Chci si ji nechat nafurt (k daily použití okolo komína).
(*) Kromě motoru, tam se doposud dělaly jen oleje aj. náplně a spotřebák (sfíčky ap.) podle doporučení fiat a nalítaných km. Ten motor pořád ale jde pěkně, pravidelně, bez pazvuků, myslím, že tam těch 60 kobyl pořád je, jen jsou už cítit lehké záchvěvy v tahu mezi 1500 a 4000 otáček, jinak nic.

A fčíl ta otázka: 150kkm = je to už na (pořádnou = opravdovou) GO motoru? Přeci jen je to čtyřválcová "malorážka" a 150 není málo km, ale zase je to "robustní" FIRE ..... ale jak píšu, chci ji nafurt....

Udělat už nebo ještě je čas?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
blah
Pan Řidič
Příspěvky: 210
Registrován: stř 25 črc 13:11

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od blah »

Prevetivni GO u pavprocha....what could possibly go wrong :)) =))
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
Příspěvky: 1136
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od vonkreuz »

Nehas co tě nepálí. Nehrabej do toho.
Nejsou ty záchvěvy spíše odcházejícím ložiskem, silentblokam, hardyspojkou nebo podobným spotřebákem okolo kardanu?
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16306
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Kuju. Nebudu teda (prozatím) do toho hrabat.

Záchvěv je blbé slovo. Prostě, když pod plným plynem zrychluju od 1500 do 4000 otáček, tak tam cítím asi dvě (velmi mírné, skoro neznatelné) fluktuace v tahu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5571
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Snowman000 »

Nehrab do toho urcite...moja ma 176tisic a fakt by si jej to nehadal. Pozri si na mobile.de max nalietane a hned sa ukludnis ;)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Odpovědět