Opel obecně

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
zde.
Řidič začátečník
Příspěvky: 107
Registrován: čtv 19 dub 09:31

Re: Opel obecně

Příspěvek od zde. »

Měli jsme ho před více než deseti lety v zafiře, kupovala se nová a měli jsme ji asi 4 roky a 200t km. Motor fungoval dobře, samo to nebyl žádnej trhač, ale co se týče spolehlivosti, tak se nic neřešilo ani jednou. Bylo to takový tupý, pamatuju si dlouhou prodlevu po přidání plynu, ale tacho přes 200 to s větrem do zad jelo a 90 na dvojku a 130 na trojku. Ano, měl jsem zrovna čerstvý řidičák :)
Vlastně si vzpomínám jak po jedné mojí prasojízdě začala svítit kontrolka motoru, ale ta naštěstí po chvíli sama od sebe zhasla, takže jsem neměl ani průser.
Spíš jestli nebude problém sehnat kus co má ještě něco před sebou, přeci jen už je to dlouho nový. Ale pokud ta vectra je zachovalá a jezdí pěkně, mohla by to být dobrá volba (alespoň co se týče motoru, zbytek auta netuším).

Jinak pokud je to ta 1.8 co se dává do 159, tak tam platí za líný, ale velmi nenáročný a bezproblémový motor. Vectra bude ale asi lehčí než 159, tak by to mohlo být trochu živější :)
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Opel obecně

Příspěvek od jirka87 »

zde. : Dík !

Těžko říct, kolik to má najeto. Já to ani nechci vědět. Údajně pod 200. Co jsem si díval, tak Vectra C Caravan má debilně řešené ramena přední náravy, kde není možné samostatně vyměnit svislák a solidní náhrada stojí klidně 2800Kč/ks. Kdežto normální svislák obdobného auta stejné značky je třeba za 600Kč/ks.

V zásadě teda - velké auto, motor se 103Kw nebude kdoví co, spotřebu na dlouhé trasy očekávám tak 7,5L/100.

Straší mě tam akorát :

1) to proměnlivé časování jak výfukové, tak sací vačky, kde kola sice dnes už vyjde na asi 3000Kč/Ks od TRW, ale projevovat se to dle majitelů může úplně debilně klidně jen škubáním při klidné jízdě. A to pak nevíš jestli ej to lambda, svíčky, vstřik, nebo co to je a diagnostika ti toho moc neřekne...Takže hádám lepší udělat rovnou s rozvodama.
2) Proměnlivá délka sacího potrubí řízená nějakým bazmekem (prý nějaké šoupátko ? Solenoid ? )

Rozvody to má údajně na směšných 60 000Km, ale to už já stejně nikdy neojedu, poté co je udělám.

Je to vlastně velké, tupé auto. Sedačky tařka bez bočního vedení. Délka 4,8m, což je víc, než má Sharan/Galaxy/Alhambra...Takže docela parník.

U Opelu mám ale strach z koroze a elektroinstalace, což byla dost slabá stránka těchto aut.
Uživatelský avatar
PalaS
Řidič začátečník
Příspěvky: 132
Registrován: pon 04 dub 16:44

Re: Opel obecně

Příspěvek od PalaS »

Motor Z18XE 92kW som mal v Astre H. Spotreba tesne pod 8l, ale nejazdím na spotrebu. Dlhé trasy o liter menej, kedysi Chorvátsko za 6,2. Spoľahlivosť takmer 100%, odišla váha vzduchu, zrejme kvôli oleju z bavlneného filtra. Motor XER má chúlostivejšie rozvody, ale nie je vyslovene problémový. Nie je to priamy vstrek, zakarbónovanie žiadne, viď spotreba.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Opel obecně

Příspěvek od jirka87 »

PalaS : Zní mi to dobře. Děkuji ! Tak uvidíme. Mě se ta Vectra C po FL v kombíku fakt líbí..Ale ještě jsem v tom nejel. Trochu se obávám dynamiky, ono to žádný letadlo nebude a s benzínem jsem jel včera asi po 6letech...Nic moc zážitek to nebyl ani při 150koních...Dost slabota.
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 622
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Opel obecně

Příspěvek od Kavis »

Ty kola poznas jednoduse, pri startu hlasite zarachoti. Nebo po sundani rozvodu, kdyz s nema umis rukou pootocit klidne o ctvrt otacky. Pak tam odchazeji solenoidy na vackach, nekdy je staci vyndat a sroubovakem z nich vylamat sitko (oficialni postup od gm :D ) a pak se znova pres diag podivat jak chodi. Kdyz to nepomuze, tak jeden vychazi cca 3500 bez dane. A jeste docela casto odchazeji zapalovaci moduly, original stoji snad 6000 bez dane, ale uz to umi myslim tesla za nejaky normalni peniz. Zaklad je vyhnout se lpg, ma to ventily vymezene podlozkami a jak ten plyn hori trosku jinak, tak se zaklepavaji do hlavy,klidne po 50000 tkm je to bez tlaku. Ale mam zkusenosti hlavne s tou 103 kw variantou. A je to na ty kw hrozna zdechlina.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Opel obecně

Příspěvek od jirka87 »

Kavis : Moc dík ! Víceméně jsi mi potvrdil to, co jem našel včera namátkou na youtube. Solenoidy, rozvodový kola, modul zapalování. Plus ještě snímač polohy kliky/vačky. To je snad ale nějakej obecnej neduh Oplů co se s nima táhne už roky.

Funguje s tím běžná no name diagnostika na OBDII ? Ptám se, že mluvíš o té diagnostice. Protože třeba Volvo sice pracuje pod OBDII, ale jak nemáš tu jejich Vidu, tak teda nic moc. Volvo s tím nechce mluvit :))

Kola má TRW okolo 2800Kč/ks, solenoid netuším, v CZ jsme nenašel, origo nezkoumal, Ebay je klidně za 30dolarů, zapalovací modul tuším NGK jsem našel za 2500. Palivový čerpadlo od Meyle za 1200Kč apod...Zatím to na papíře vypadá fakt dobře co se týče ceny dílů.

Jediná nevýhoda je to přední rameno - psal jsem výše. Má to DVOUHMOTU ? Nenašel jsem totiž u nikoho ten setrvačník v nabídce.

Ad výkon - chápu no...Ještě zkusím posondovat tu 2.2i, ale pro mě je na prvním místě bezproblémový provoz a todle je už přímovstřik. Nemám už chuť ladit a řešit, jako posledních skoro 20let. Ale taky nechci předjíždět se smrtí v očích, což asi budu...On ten Avensis se stejným výkonem taky nijak zázračně nejede teda..Jsem byl dost zklamanej.
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 622
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Opel obecně

Příspěvek od Kavis »

Dvouhmotu to myslim nema, ale nejsem si 100% jisty. U nas (elit) taky nabizime jen sady bez setrvaku. S nejakou noname diagnozou z toho podle me ty livedata nedostanes. Delal jsem v autorizaku chevrolet (cruze, orlando, malibu = astra, zafira, insignia) tam jsme meli primo mdi od gm. Kts a hella by to umet mely, ale s tema cinama se to moc bavit nechtelo.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Opel obecně

Příspěvek od jirka87 »

Já nějaký ten střep z Alíku stejně koupím, protože na zběžnou kontrolu paměti závad to stačí a jde mi hlavně o to, aby třeba nebyl odpojenej airbag nebo lahoda podobného charakteru. Neočekávám od toho kdoví co.

Uvidím, zítra se jdu na ten letitý parník podívat. Na cmrndání kolem baráku dobrý, NCAP 5 hvězd..snad to má ISOFIX.A 1x-2x ročně dlouhou trasu (+/-3000km) to taky dá. Frajer s tím jezdil mezi Moravou a Východním Slovenskem, tak doufám, že by to ani nemuselo nutně být zalepené karbonem. Akorát mě dost vyděsilo tohle : http://www.club-opel.com/forum-tema/kor ... ice-150588 To je i na mě coby zkušeného bojovníka s korozí fakt moc...No..uvidím, co uvidím..navíc je to pod motorovým deklem (což je děs, protože na STK to tím pádem neodhalí, když to nesmí demontovat).

Původně to měl být Avensis 2.0 108Kw, ale prostě nejsou a do Německa se fakt obtěžovat nebudu...
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Opel obecně

Příspěvek od HondaMan »

Jen si tady odložím jeden hejtík na Opel.

12/2018 jsem vyfasoval Insignii CT 2.0cdti 4x4 125 kw
cca 2 měsíce jezdila v pohodě resp. alespoň jezdila a vadila mi jen spotřeba. Při svižnější jízdě 9/100.

Po cca 2 měsících jsem jel poprvé do servisu, protože přestal fungovat infotainment (nešlo AA a BT funguje jen občas, občas se nepřipojí zato se pravidelně odpojuje). V ADOP - car a.s. Ostrava mi vysvětlili, že je to telefonem (Galaxy S7) a že AndroidAuto je nelegální software. Výsledek: Do ADOP - car už nemohu znovu přijet.
Asi po měsíci jsem jel se stejnou závadou do Auto - Novotný, Ostrava. Přičemž jsem si byl vědom, že jiný servis Opel v Ostravě už není. Zde mi vysvětlili, že "Dnešní auta jsou jako počítače. Funguje a nikdo neví proč a pak negunguje a nikdo neví proč". :(|)
Infotainment jsem přestal řešit a smířil se s faktem že Opel je sráč který občas nefunguje a nikdo neví proč.

Od 21tKm mi auto psalo hlášku abych navštívil servis. Inu zajel jsem znovu k Novotnému, kde mi po 1 dnu v servisu auto vrátili že je OK. Po nasednutí do auta ale hláška nezmizela. Šel jsem znovu za technikem, který mi řekl, že je to OK, že mám jezdit a že když teda naléhám, tak objednají nový pal. filtr.
Po 14 dnech jsem se dotazoval na stav a zjistil, že nic neobjednali, ale teda objednají. 14 dnů nic. Volám znovu a že máme tedy za týden přijet. Další den auto v servisu a výsledek stejný. Chybová hláška nezmizela, ale prý mám jezdit dál.

Následovala pravidelná serviska po 30tKm, kde se opět snažili (možná) závadu odstanit a stále se nic nestalo. Po měsíci tj v cca 35tKm další návštěva servisu, která nic nevyřešila načež jsem se dozvěděl, že se jim o mém autě už i zdá.

Ve 40tKm další návštěva (výměna brzd), znovu jsem reklamoval hlášku o servisu, ale bez výsledku. Tehdy mi řekli, že je mé auto pěkně trápí.

Ve 45tKm se auto zastavilo (Nouzový režim) a já už více než měsíc jezdím náhradními auty (Kodiaq, Scenic, Octavia a aktuálně jiná Insignie).
Každý týden urgence servisu a odpověď pořád stejná. Měníme, programujeme a pořád to nefunguje.

Aktuálně mám od Auto Novotný náhradní Insignii, najeto 14tKm, motor hrčí strašným způsobem, při každém startu musím odklikat chybové hlášky (prý to ničemu nevadí)...

Těším se na pokračování příběhu. Operák mám ještě na 3 roky a 150tKm.

Trable s LeasePlanem ve stylu "po 30tKm nemůžeme vyměnit stěrače", blbě objednaný termín do servisu... už mě nechávají vcelku chladným.

Jinak auto když funguje, tak funguje velmi slušně.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 794
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Opel obecně

Příspěvek od Shr3k »

Husté. Mně u nového auta:
- při převzetí odstávalo obložení sloupku u řidiče, opraveno u domovského MIKONA AUTO Zlín
- po ujetí 200 km vyskočila trubka od intercooleru ze sání (opraveno po cestě v Pardubicích AUTOSALON DĚDEK bez problémů, jen dodávka nového dílu trvala týden - to už jsem trochu i toho importéra vyprudil)
- minulou zimu se mi nakrabatila stříbrná fólie na pravém zadním světle (výměna TUCAR Tuklaty)

NAVI 900 IntelliLink 2.5 (mám verzi s BOSE, s OnStar modemem a potlačováním hluku) funguje s mým S7 a nelegálním Android Auto ( :D ADOP - car a.s. bude dobrý oddíl) bez problémů od začátku. Dokonce i aktuální MI 9 jede OK.
Aktuálně 27000, chybová hlášení žádná, zmíněné servisy bez problémů, ten Dědek už to ale zavřel.

Olej měním cca po 10 (druhá výměna byla Millers Oils XF LongLife LSPI 5W-30) u MIKONA AUTO Zlín, občas tomu dávám napít, takže nechci zbytečně karbonovat.
Naposledy upravil(a) Shr3k dne stř 16 říj 09:02, celkem upraveno 1 x.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Odpovědět