Přituhuje

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Přituhuje

Příspěvek od Honza42 »

Já tedy kruhák nepovažuji za sešn postrkem se pohybujících gentlemanů, ale za úzké místo v dopravě, kde by mělo být snahou každého z něho co nejdříve vypadnout, aby ho mohl použít zas někdo další.
Takže využívám své právo "omezit" a každé prázdné byť stísněné místo pro projetí rád zaplním. Tímto se dotyčným, kteří pojem "dát přednost" dosud nechápou neomlouvám, pouze je vyzývám k jeho nastudování. ;)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27027
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Přituhuje

Příspěvek od řidičBOB »

Ta hranice bývá ale často dosti tenká:
Nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.
Zejména tu rychlost...často nestačí pouhé ubrání plynu.
Každopádně, když tě tam někdo trefí, jde to za tebou ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
406 Coupe
Pan Řidič
Příspěvky: 239
Registrován: čtv 28 zář 21:12

Re: Přituhuje

Příspěvek od 406 Coupe »

Hele taky se vám stává, že když se chcete zařadit na hlavní z připojovacího pruhu, tak vám tam vjede ten za vámi, protože jemu přijede mezera logicky dřív? Někdy si na mně i zatroubí, abych mu tam nevjel. Já se můžu vzteky zkousnout, jednou mně to stálo už litr a odřenej nárazník, v Praze nad Muzeem, bo jsem frajerovi neuhnul. Ale na Jižní spojce nebo na dálnici a podobně to taranem řešit nejde. Samozřejmě, většinou najíždějí ještě přes plnou.

Re: Itálie
mám tam vdanou sestru a dřív tam byly kruháče bez místní úpravy, tj. s předností zprava. X-krát jsem málem ťuknul, ale Italové jsou pružný. Po několika letech to změnili na evropskej standard a já říkám sestře, která denně jezdila autem do práce, "Konečně jste dostali rozum a změnili to!" - "Hm, ani nevim" mi odpověděla. Tož tak Taloši….
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27027
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Přituhuje

Příspěvek od řidičBOB »

to se mi stává - hlavně taxikáři, co se napojují ještě přes plnou...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5470
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Přituhuje

Příspěvek od M.Z. »

Nevzpomínám si, že by se mi to někdy stalo.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Přituhuje

Příspěvek od abgx1 »

pravidelne

+ ked sa 2prudovka zbieha do pripajacieho https://www.google.sk/maps/@48.6892355, ... 312!8i6656 tak ten z laveho vacsinou vojde priamo do priebezneho cez zebru a zablokuje tych v pravom...
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 248
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Přituhuje

Příspěvek od spooon »

taktéž pravidelně, a řešení, jak to těm dementům vyvětlit, by mě taky zajímal...
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Přituhuje

Příspěvek od driver »

Na těch kruháčích si všímám, že často je konflikt tohoto druhu.
Oba stojí nebo oba přijíždějí na hranici křižovatky současně, někdy i stejnou rychlostí a na kruháči V TU CHVÍLI nic nejede.
Oba pokračují nezměněnou rychlostí na kruháč a na něm nastává kolizní situace těch dvou vozidel, protože se jejich dráhy kříží.
Samozřejmě se bere v potaz, odkud na kruháč kdo přijel, né že ten zadní argumentuje, že má na kruháči přednost, když sekundu před tím na něm nebyl, důležité je také, odkud se na křižovatku přiřítil, a né že o sekundu poději vletí do zadku toho co se připojoval o sjezd dále.

Samozřejmě se to dramatizuje, když jsou rozdílné rychlosti nebo délky vozidel atd, nedejbože delší souprava, tou projet kruháč bez omezení takřka nelze.

*-:) Na to je dobré mít třetí boční kameru x_x
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Přituhuje

Příspěvek od driver »

řidičBOB píše:Ta hranice bývá ale často dosti tenká:
Nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.
Zejména tu rychlost...často nestačí pouhé ubrání plynu.
Každopádně, když tě tam někdo trefí, jde to za tebou ;-)
Jenže tam často nikdo neví, kdo má přednost, když se oba připojí ve stejný okamžik a oba letí jak pošuci.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Přituhuje

Příspěvek od jirka87 »

Stepan píše:Pro mě je to spíš o udržování vlastní psychické pohody. Když vidím, jak nějaká nákupní taška dojíždí v pravém kamion, dávám rovnou nohu z plynu, protože jsem si téměř jistej, že mi tam vjede.
Toje třeba věc, kterou neumím pochopit. Akorát já to vídám velmi často i u velkých, zánovních aut, která jsou řízena klidně i nějakým chlapem ve sředním věku a telefon na uchu třeba ani nemá. Prostě já jedu levým předjíždím, on pravým a mezi námi nějaká mezera při nějakém rozdílu rychlostí a prostě to nevychází aby se napojil nějak gentlemansky. Takže začne brzdit 5metrů před tím kamionem.

Z toho mi plynou 2 věci - zaprvé nesleduje provoz a zadruhé je zvyklý jezdit tak, že si nenechává manipulační prostor - to lze v tomto případě vyložit i tak, že nedodržuje bezpečný odstup od vozidla před sebou. Ono se to nezdá, ale i ten kamion umí slušně brzdit, když se něco stane a VZHLEDEM K TOMU, že přes něj dopředu nevidí, tak takovou věc nelze předvídat.

Samozřejmě, mě to nemusí nijak nervovat, to se mi třeba moc nestává, že by mi takhle někdo z pravého hvízdnul 2metry před čumákem při VYŠŠÍM rozdílu rychlostí, že by mě fakt nějak dramaticky omezil, nebo i ohrozil. Ale prostě si nějak nedovedu představit čím se ten člověk ve svých myšlenkách zabývá, že jezdí takhle. Mě prostě přijde normální do toho zpěťáku koukat ikdybych jel 90 a dloooouho neměl potřebu předjíždět. Prostě už jen proto, jestli třeba nejede sanitka, která se kvůli mě nemůže vejít nebo něco..nevím, nechci tady teď z paty vyškrabovat argumenty, ale prostě přehled je podle mě potřeba mít i o tom, co se děje vzadu. Ne konstatntí, to ani nejde, ale průběžně koukat. A pokud v blízké době chci předjíždět...tak to není o čem, to je logické, že musím čumět s předstihem dozadu.

A třeba tohle je dost nebezpečnej kruháč a pár nehod už tam bylo, většina z nich ošklivá.

https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x ... 48.213%22N

Místní jsou zvyklí, že dřívě tam kruháč nebyl a ten 4 pruh byla logicky hlavní. Dnes tam kruháč je, je tam rychlost postupně z 90 přes 70 snížená na 50, ale lidi stále jezdí přes ten kruháč klidně i 90, protože v jednom směru je možné ho projet takřka bez cuknutí volantem rovně (z opačné strany to tak možná vypadá, ale tam to rozhodně nejde- prostě je postavený jakoby mimo střed vozovky). A ti co vyjíždí z té přilehlé obce se tam prostě občas rozjedou, protože prostě je to kruháč...tam není značená hlavní a vedlejší...Takže už tam bylo pár aut otočených na bok, protože hold ten co jel po té "dříve hlavní" tam byl rozparáděnej, do kruháče měl třeba ještě 25m, ale od obce tam vyjelo auto s dědkem..Než se dědek nadál, udělal s autem 2 kotrmelce a z auta nevylez, protože dostal pumu přímo na místo řidiče, takže hasiči, záchranka..tanečky.

Ve své podstatě je to zcela ideální místo pro zrušení auta, které už nemá valné hodnoty tak, aby z toho káplo něco víc, než váha železa...Nebo případně spíše zaplacení ekologické likvidace.
Odpovědět