40min jsem to psal a pak jsem to okno omylem zavřel...
Tedy. Po intoxikaci původního vlákna začínáme znovu. A po předchozích 40min už stručněji..Nejsem majitelem Dustera, neuvažuji o tom, ale ani ho nehaním. Což jaksi původní hojný přispěvovatel (dnes již chvála pánu s perma BANem) nedovedl pochopit.
Tím, že nejsem fanda Dusteru omluvte případné chyby v textu, které jsou přímo závislé na zdrojích zde uvedených, nějak normálně na ně kdyžtak upozorněte a prosím pochopte, že některé odkazy na články, nebo videa zde uvedené se mohou v budoucnu stát nefunkční.
Dacia - Rumunská automobilka "recyklující" Renaulťáckou techniku vyšla na přelomu let 2009 a 2010 na světlo bóóóží s modelem Duster. Auto bylo nabízeno v největší holotě s černými nárazníky bez klimatizace v provedení 4x2 za 249 000Kč včetně DPH. Hmotnost auta průměrně zaokrouhlíme na 1200Kg. Více níže.
V rámci zůstatkové hodnoty jsou auta značky Dacia naprosto paradoxně leaderem ojetin a jejich procentuální ztráta při prodeji je nejmenší ze všech značek.
Stránka Dacie :
https://www.dacia.cz/vozy/modelova-rada/duster.html
Nějaké ty wiki odkazy :
CZ :
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dacia_Duster
SK:
https://sk.wikipedia.org/wiki/Dacia_Duster
ENG :
https://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Duster
I.generace : 2010-2017 - benzíny i diesely, 4x2 mělo 5° převodovku, 4x4 6° převodovku. Nejoblíbenější byl motor 1.6Sce, 77Kw a 148Nm - šel objednat i v provedení LPG. Lidi si stěžují na hluk v kabině a krátkou převodovku naprosto nevhodnou pro rychlejší přesuny dálničním tempem. Diesel 1.5Dci točí při 140km/hod 3400ot/min a směle konzumuje pro mě trochu neuvěřitelných 8L nafty (zdroj :
https://www.youtube.com/watch?v=skuSR6ISRNY), 1.6Sce umí spapat klidně 10L.
Crash test první generace :
https://www.youtube.com/watch?v=VT9SIhjOeew
Kompletní výsledky zde :
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/10968 - nutno stáhnout PDF
Nějaké testy a kecy okolo :
Jeden odkaz pro dámy :
https://www.emimino.cz/diskuse/dacia-du ... sti-98549/ (abych byl hyperkorektní)
http://www.autanet.cz/autonews-test-oje ... azrak-2900
https://autobible.euro.cz/test-ojetiny- ... ne-vydrzi/
https://www.auto.cz/dacia-duster-v-test ... adla-74789
Todle je podle mě asi Leonidas :
https://www.youtube.com/watch?v=7FD4NW0wuOM (fakt hodně ho nemám rád)
II.generace : 2017 - dosud. Popravdě spíše facelift..Náznaky infotainmentu, 1.6Sce posílila na 84kw, ovšem je tak či onak vlivem emisních restrikcí nahrazována malými turbomotry 1.2 a později 1.3Tce. Nafta zůstává 1.5Dci, později snad 1.5BlueDci
Crash test druhé generace :
https://www.youtube.com/watch?v=wzQMHbI60TQ
Kompletní výsledky zde :
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/29898 - nutno stáhnout PDF
Nějaké testy a kecy okolo :
https://www.autorevue.cz/dacia-duster-i ... zdni-dojmy
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/po ... e-nemluvi/
https://www.youtube.com/watch?v=cyTFdQjWx_8
https://www.youtube.com/watch?v=TTqsPxmTDUw
Závěrem - Duster mi dával logiku jako výplň mezery na trhu v první generaci s 1.6sce 77kw a 4x4 provedení v relativní holotě, ovšem tedy komplet v barvě a s klimatizací, kdy vyšel tuším na 300tisíc korun včetně DPH. Vhodné pro lidi bydlící v místech se špatně udržovanými silnicemi v zimním období, pro nenáročné myslivečky a lidi potřebující jezdit mimo zpevněné cesty za levno a pokud možno v novém autě. Cenová politika byla u Dacie Duster I.generace postavena na bázi "nalákat" zákazníky, kvalita zpracování nebyla nic moc, ale poměr cena/výkon dobrý. V současné době, kdy za Dustera dáte klidně 450 tisíc korun a tím se dostáváte na cenovou hladinu auta jako je Suzuki Vitara apod už podle mě ztratil smysl i přes key less, infotainment apod...Duster se ze sebe nyní snaží udělat něco víc, ovšem stále má bubnové brzdy, stále recykluje techniku Renaultu a Crash testy stále nic moc. Dle mého soudu bylo lepší zůstat při zemi a nabízet lidem to, co chtějí. Levné 4x4, kde nízkou kvalitu provedení vnitřních plastů apod obhajuje velmi statečně skvělá cena.
Tak..Páček a slunce v duši.