vícerychlostní x vícestupňová převodovka

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Pyro
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: pon 23 říj 00:16

vícerychlostní x vícestupňová převodovka

Příspěvek od Pyro »

Zdravím,
potřeboval bych poradit jaký je rozdíl mezi vícerychlostní X vícestupňovou převodovkou. Byl jsem upozorněn na to abych si našel rozdíly a nějak se mi to nedaří.
Děkuji za pomoc
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5428
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: vícerychlostní x vícestupňová převodovka

Příspěvek od Stepan »

a kdopa tě na to upozornil?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Pyro
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: pon 23 říj 00:16

Re: vícerychlostní x vícestupňová převodovka

Příspěvek od Pyro »

Vedoucí mé bakalářské práce. Říkal něco v tom smyslu že jednorychlostní = fixní převod, ale už nevím co jedno/více stupňová.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: vícerychlostní x vícestupňová převodovka

Příspěvek od ctrl_j »

Asi se dokazu naladit na jeho vlny…
fixni (staly) prevod = jednorychlostni
promenny (staly) prevod = vicerychlostni
a potom ty samotne „kvalty“ se oznacuji jako stupne.

7°DSG DQ381 by tedy byla dvourychlostni sedmistupnova automaticka prevodovka.
(tady to mas i konkretne: I-3,40 II-2,75 III-1,77 IV-0,93 V-0,71 VI-0,76 VII-0,64 Z-2,90; staly prevod 4,17/3,13)
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Pyro
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: pon 23 říj 00:16

Re: vícerychlostní x vícestupňová převodovka

Příspěvek od Pyro »

Jo jasný, díky to pomohlo abych mu porozuměl.
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: vícerychlostní x vícestupňová převodovka

Příspěvek od _sulcik_ »

ctrl_j píše:Asi se dokazu naladit na jeho vlny…
fixni (staly) prevod = jednorychlostni
promenny (staly) prevod = vicerychlostni
a potom ty samotne „kvalty“ se oznacuji jako stupne.

7°DSG DQ381 by tedy byla dvourychlostni sedmistupnova automaticka prevodovka.
(tady to mas i konkretne: I-3,40 II-2,75 III-1,77 IV-0,93 V-0,71 VI-0,76 VII-0,64 Z-2,90; staly prevod 4,17/3,13)
Stálý převod nemá s převodovkou nic společného, to že je u předokolek rozvodovka ve stejné skříni je jen výhoda toho řešení.
I když myslet to tak mohl... Ještě by mohl myslet převodovky u kamionů, ale tam se to zase nazývá víceskupinové.
Nechci tvrdit že je to nesmysl a kdyžtak se rád nechám poučit, ale podle mého názoru vícerychlostní nic neznamená.
Jinak pro psaní bakalářky doporučuju "Převodová ústrojí motorových vozidel" od Vlka, to je, aspoň co já vím, nejuznávanější literatura v tomhle oboru.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Pyro
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: pon 23 říj 00:16

Re: vícerychlostní x vícestupňová převodovka

Příspěvek od Pyro »

Jedná se o převodovky pro elektromobily. Takže pro kamióny nemyslel, ale děkuji po té literatuře se podívám.
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: vícerychlostní x vícestupňová převodovka

Příspěvek od _sulcik_ »

Tam jde o princip těch kamionových převodovek, tam jsou prostě dvě převodovky za sebou, ale pokud se bavíme o elektromobilech, tak to nebude ono, protože víceskupinový převodovky maj za úkol hlavně zvýšit počet RS, to u elektroauta nevyužiješ. Ale s elektroautama ti nepomůžu, tam jsem se nikdy moc o převodovky nezajímal, nějak jsem předpokládal, že tam nic jinýho než planetová řada nemá smysl :D
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Odpovědět