Golf IV 1.4 16V

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Kamil211
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: úte 26 úno 20:27

Golf IV 1.4 16V

Příspěvek od Kamil211 »

Zdravím :D .
Pred nedávnom som si kúpil Golf IV 1.4 16V r.v. 2003 a po nejakej dobe sa začali ukazovať prvé problémy, nie je to nič vážne no rád by som sa ich zbavil.
Ešte malá vložka - všetky poistky som skontroloval a žiadna nebola prepálená (áno viem že niekedy nemusí byť prepálená a niečo nepôjde),
- olej a olejový filter vymenený
- vzduchové filtre vymenené
- nové sviečky na ceste (diagnostika ukázala že 4 valec vynecháva občas, aj keď som to zatiaľ nepocítil)

1. Voľna rýchlostná páka
- číslo páky by malo byť J0711025C
- veľká vôľa hlavne do strán (vľavo a vpravo)
- zisťoval som si nejaké informácie ohľadom toho a myslím že by pomohla výmena tesnení, no pri tomto type neviem kde ich hľadať, pretože pri väčšine hneď vidno pružinu, v ktorej sú tesnenia atď.

2. Nefunkčné vyhrievanie zadného a šoférovho okna
- na to zadné som sa už pokúšal pozerať no neviem kde môže byť chyba, pozeral som poistky, káble čo vedú k oknu aj tie vodivé pásiky na okne
- buď to bude spínač alebo možno ešte zle uzemnenie
- taktiež nefunguje to šoférove spätné zrkadlo ale je trochu prasknuté a aj elektrické ovládanie nefunguje na 100% takže usudzujem že chyba bude asi tam

3. Auto má centrál ale má aj diaľkové ?
- keď som auto kúpil tak som dostal iba jeden kľúč (obyčajný so svetlom) a napadlo ma že auto by teoreticky mohlo mať aj diaľkové tak som si dokúpil druhý kľuč a pokúsil sa ho spárovať
- Proces spárovanie: a) hlavný kľuč do zapaľovania do ON polohy ale neštartoval som
b) vybral som zámok zo šoférovych dverí a skúšal pretočiť najprv doprava potom doľava na 10 sekúnd keďže takto by ste sa mali dostať do programovacieho modu no nič, žiadne zatrúbenie ani nič aj keď som viac krát stlačil odomknutie a zamknutie na kľúči
- tak ma napadlo buď auto nemá modul na diaľkové alebo je nefunkčný, ako to zistiť kde by som ho našiel keby že tam je

4. Zle nastavené svetla
- menil som žiarovky (H1 aj H7) pretože strašne zle svietili a jedna H7 nefungovala
- po výmene to bolo lepšie no svetlá sú zle nastavene a nepodarilo sa mi ich nijako nastaviť, aj keď som ich nastavoval manuálne tak veľmi sa nehýbali, hlavne šoférova strana
- taktiež motorček na nastavenie svetiel na šoférovej strane nefunguje
- rozmýšľal som či si ich mam dať ísť nastaviť do servisu alebo ich neviem nastaviť len kvôli nefunkčnému motorčeku

5. Zopár "malých" chýb
- ventilátor topenia vydáva divné zvuky hlavne na 1. rýchlosti
- keď brzdím tak občas auto ako keby vibruje, myslím že len treba vymeniť brzdy ale ešte som nemal čas sa na to pozrieť tak že či to môže byť aj niečo iné
- neviem či je to normálne alebo je to nejaká chyba ale keď mám zaradenú 5ku a otáčky na 2500 tak auto nemá skoro žiaden ťah až od cca 3200

Vopred ďakujem za akúkoľvek pomoc.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Golf IV 1.4 16V

Příspěvek od jirka87 »

1) Uložení kulisy..Tam máš pružiny a taky nějakou kost tohoto typu pravděpodobně : https://bazar.automedik.cz/AMD3483946666/skoda/octavia (něco na tenhle zpúsob, najít se to dá různě, zrovna na automediku bych to asi osobně fakt nekupoval, je to nějakej pofiderní obchod)

2) Ty máš vyhřívané zadní okna za řidičem ? Neboli v druhé řadě sedadel ? Co je to za kokotinu ? Nebo jsi myslel, ne šoférového, ale prostě zadního v 5. dveřích ? Ten ovladač na zrcátka jsem kupoval teď nedávno nějakého Číňana (tuším to byla VIKA) za asi 6 Eur

3) Ne každej IV Golf měl dálku. Podle VIN ti to řeknou zadarmo u VW dealera jesti to mělo, nebo nemělo dálku. Pokud mělo, v každém lepším obchodě s klíčema ti udělají druhej, klidně vystřelovací s integrovanou dálkou. Teď mě to stálo asi 2100Kč. Takže dejme tomu 80Eur. Můžeš to ojebat Polskou sadou za cca 23Eur, ale...

4) Zajeď si na STK a nech si je seřídit na regloskopu. U nás to dělají zadarmo. I přes nefunkční el. motorek ti musí fungovat ruční nastavování. Pokud nefunguje a tebe to štve, zajeď si na vrakáč pro druhé světlo.

5) To je v zimě normální. Pokud ti to vadí, vyndej motorek, na osu toho ventilátoru stříkni trochu měděné vazelíny ve spreji, nebo tam zkrátka dej nějakou vazelínu (hlavně ne kýbl proboha..trošičku) a vrať to zpět. Bude tam asi i trocha listí a bordela

- máš zkroucené brzdy. Pokud je kotouč v super stavu, ale lehce zkroucenej, šlo by uvažovat o stočení na soustruhu. Pokud ne, vyměň kotouče i s deskama. investice nula nula prd a zároveň teda rozhýbej třmeny (alespoň vyčistit a namazat vodítka) a vymeň brzd. kapalinu. Opět investice nula nula nic, ovšem prevence velmi dobrá. A neudělat to, když už máš ten třmen de facto dole je hrozná kravina.

- chyba to není. Ten motor není žádnej silák, je to normální stav

Svíčky bych nedával Denso. Mám s nima špatnou zkušenost jak na motorkách, tak na autech. NGK, BRISK + kup aditivum VIF do benzínu abys na tom jednom válci mohl případně vyloučit chybu vstřiku, ale spíše se obávám, že ti odchází cívka. Na těchto motorech to bylo celkem běžné.
Kamil211
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: úte 26 úno 20:27

Re: Golf IV 1.4 16V

Příspěvek od Kamil211 »

Ďakujem za odpovede, konečne mi niekto odpovedal, písal som aj na iné fórum a tam nikto nič.
2. Myslel som vyhrievanie zadného okna na kufri, to kde sú tie pásiky
A sviečky som si objednal NGK aj teraz sú tam take a aditivim mám tiež pripravené.

Ešte raz vďaka hneď jak budem mať čas a peniaze tak sa pustím do opráv, hlavne tie przdy a riadiacu páku
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Golf IV 1.4 16V

Příspěvek od jirka87 »

Brzdy zkus "rozjezdit". Někdy to háže když s tím jezdil někdo jen kolem města a moc nebrzdil. Tak je to takový na prd, orezlý a kope to. Neplatí to samozřejmě pro případ, kdy brzdíš z 80 na 50 a snaží se tě ten volant vyhodit oknem... Trošku ty brzdy zahřej a pak to zkus zašlápnout ze 120 do zastavení. Tak jako tak ti kopou, takže tam nic neposereš.

K té výměně brzd...a brzdovky...Kup si i "odrezovač"..."liquid wrench" nebo tak něco. Odvzdušňováky na brzdách budou asi hodně zatuhlé.

Odvzdušňovák povolovat nejlépe takto (po zdárném povolení každopádně vyměň za nový..u nás stojí asi 5-8kč/ks) pokud si chceš být téměř 100% jistý, že na tom 20letém autě neutrhneš odvzdušňovák :

1) Nastříkat odrezovačem..tekutým klíčem..zkrátka nějakým uvolňovačem a nechat to působit hoďku..opakovat třeba 3 dny po sobě - mezitím normálně jezdit, neřešit.
2) Po sundání kola už se záměrem s tím něco dělat poťukovat z vrchu lehce opakovaně kladívkem (ten odvzdušňovák)
3) Nahřát ten třmen horkovzduškou
4) Opatrně povolovat...Asi se to stejně trhne, ale to ve smyslu, že to půjde nic nic a najednou škub a máš to povolený, doufej že ne utržený. Zarvanej odvzdušňovák je oser, nicméně pokud bys byl línej to odvrtávat a řešit, tak novej třmen na to stojí u nás 1500Kč, repasovací sada do třmene s těsněníma a válečkem se dá koupit i za 240Kč

To zadní okno má na 5. dveřích vzadu u skla konektor - zkus očistit, ale moc nevěřím, že to opravíš. Pojistka, relé..kontrola. Spíš je tam ale v hajzlu asi ta výhřevná vrstva, tam stačí, když je někde ten "had" přerušenej a už to nejede. Dá se to opravit, ale ...to budu radši škrábat, než hledat kouzelníka, co mi tam nanese ten chybějící kousek toho "drátu" v okně :))

P.S Pokud to auto nemáš rezavé na 5. dveřích ještě, tak dej co nejdříve do osvětlení RZ LEDku. A pokud zatím nemáš rezavé přední blatníky úplně dolu u prahů, co nejdříve sundej vnitřní nadkolí obou předních kol a vyškrábej bordel zpoza tohoto místa, vystříkej to wapkou a nech to pořádně vyschnout. Vymazej to nějakým Tlumexem a pak to nadkolí namontuj zpět + nejlépe pokud nemáš, tak dokup přední zástěrky...To je tak asi jediné na co tohle auto trpí,jinak je to nezmar.
Kamil211
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: úte 26 úno 20:27

Re: Golf IV 1.4 16V

Příspěvek od Kamil211 »

Tak znovu vďaka za odpovede aj za manuál :D
- Na aute už mam niečo vyše 2000km najazdené tak som čakal že to brzdy už robiť nebudú ale popravde tak prudko som ešte nebrzdil, lebo veľmi nie je kde ale pokúsim sa to vyskúšať
- To zadne okno som kontroloval aj multimetrom a mal som nejakých 13-14V, len niekde som čítal že len na jednej strane by malo byť napätie a ja som mal na oboch tých konektoroch 13-14V aj na všetkých tých pásikoch. Takže neviem či tam má byť väčšie napätie alebo čo
- Hrdzu som si zatiaľ všimol len na zadnom blatníku teda nad zadným kolesom ale aj vpredu sa už začína objavovať takže to tam určite vyčistím a hrdze sa čím skôr zbavím

Ešte raz vďaka za rady, myslím že je lepšie sa opýtať a poopravovať si to sám ako platiť za drahý servis (bývam v Nemecku)
Odpovědět