Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Mám ještě dotaz, ale než se k němu dostanu, tak vysvětlím proč se na to ptám až teď. Jelikož jsem si teda konečně koupil po strašné době sportovní vůz, tak jsem si teď říkal, že by možná nebylo od věci se podívat i na to jak se takový meziplyn dělá. Do nedávna jsem to považoval za frajeřinku, kterou se učí frajírci aby mohli machrovat a v reálném provozu je to naprosto k ničemu. Nicmémě jsem tedy prolistoval pár článků a vypadá to, že to tak úplně k ničemu není a docela se to hodí.
Ale potřeboval bych si nějak srovnat myšlenky co se mám vlastně učit, abych se neučil nějakou ptákovinu.

1) je nějaký falešný meziplyn - nebo také meziplyn pod plynem což je podle některých jen částečný a nebo cituji doslova prasácký meziplyn a to funguje tak, že když chci podřadit, tak držím spojku stále zmáčknutou, levou části pravé nohy brzdím a pravou častí brnknu do plynu - nějak střídmě abych se pokusil vyrovnat otáčky motoru a hnané hřídele. A po zařazení pustím spojku.

2) takhle by to mělo být správně - meziplyn: opět podřazuji, zmačknu spojku, zařadím neutrál, pustím spojku, znova zmačknu spojku a pravou nohou udělám to co předtím a teď jsem se do toho nějak zamotal, protože mi přijde zbyčné dvakrát vyšlapávat spojku, když se při prvním vyšlápnutí a zařazení neutrálu vlastně nic nestane.

Kdo to dělá pravidelně, mohl by mě prosím nějak vysvětlit proč se mačká ta spojka dvakrát a jestli to co tady píšu je vůbec správně. Potřebuji si to správně srovnat v hlavě, jinak se to nemá smysl učit a trápit převodovku (tu stejně asi nepotěším, až se to budu učit :D).

Ono to bude určitě děsně banální :D
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od jarka »

Začni klidně tou tvojí jedničkou a až si malinko zvykneš na to "brnkání" hranou nohy do plynu tak přejdi na tu funkčně lepší dvojku (o který ti bude ale spousta lidí tvrdit, že je zbytečná). Jestli máš trochu citu v těle tak sám poznáš (až se to malinko naučíš), že při druhým způsobu je řazení hladší i v reálném provozu. Na plných brzdách na okruhu je to pak samo další level.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Zajda »

Falešný meziplyn rozhodně není prasácký, protože je pořád lepší, než žádný meziplyn :-)

Oba způsoby eliminují nutnost srovnávat otáčky při podřazení prokluzem spojky a blokování kol tím způsbené.
Když trefíš plynem přesné otáčky pro nižší kvalt, zaprvé spojku šetříš a zadruhé ji pak můžeš pustit jak jen rychle dovedeš, nemusíš ji regulovat a pouštět opatrně. Prostě ji používáš jako vypínač, ne třecí/prokluzující prvek.

Pravý meziplyn ti umožní navíc ještě pošetřit převodovku.
Sešláplá spojka = motor odpojený od převodovky.
Zařazený neutrál a puštěná (nesešláplá) spojka = motor připojený k převodovce (vstupní hřídeli).
Otáčky plynem musíš srovnat právě v téhle fázi.
Až pak následuje druhé sešlápnutí spojky, pohyb šaltpáky do konečné polohy, finální puštění spojky.

A proč to chceš dělat? Protože tím srovnáš rychlost příslušného ozubeného kolečka pro ten který kvalt na vstupní hřídeli s jeho protikusem na výstupní hřídeli převodovky (spojené s hnanými koly).
Když to trefíš, poznáš v páce že zajela do pozice úplně bez odporu.

Bez meziplynu nebo jen s falešným se musí ozubené kolečko na vstupní hřídeli nechat roztočit na rychlost svého protikusu (který se točí podle rychlosti kol) pomocí synchronů.

Důležitý hint - neutrál neznamená nutně pouze šaltpáka ve vystředěné pozici, jako když stojíš na místě s nastartovaným motorem.
Stejnou funkci má i mezipoloha např když ze 2° řadíš 1°, tj páka vyhlá doleva. Pro poctivý meziplyn tedy nemusíš páku vracet pokaždé doprostřed kulisy :-)
Dál - pokud ti spojka zabírá už od spodu, pro zrychlení manévru není nutné ji v tom neutrálu úplně pustit a stačí ji jen trochu "popustit", pro roztočení koleček v převodovce to přenese dostatek síly.

Když ještě na Autoforu vycházely testy a k nim občas jízdní videa, byla na nich tahle technika vidět vypilovaná do vysoké přesnosti a rychlosti. Kde ty časy jsou...

《》
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2539
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Vrooom »

Hanz píše:kdyby jsi to koupil, protože na to má a líbí se mu to, neřeknu ani slovo. Ale když s tím dělá takový bordel a kompezuje si s tím nedostatky, tak je něco špatně. Lidská hloupost je neomezená jak pravil Einstein :)
Ale ale ... Jsem za tim jel pres pulku Olomouce az temer do Sternberka a staci mirne povolit plyn a uz to strili do vyfuku ... bez toho strileni s tim nejde jet. Asi to ma decat nebo nevim.
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Vrooom píše:
Hanz píše:kdyby jsi to koupil, protože na to má a líbí se mu to, neřeknu ani slovo. Ale když s tím dělá takový bordel a kompezuje si s tím nedostatky, tak je něco špatně. Lidská hloupost je neomezená jak pravil Einstein :)
Ale ale ... Jsem za tim jel pres pulku Olomouce az temer do Sternberka a staci mirne povolit plyn a uz to strili do vyfuku ... bez toho strileni s tim nejde jet. Asi to ma decat nebo nevim.
To jsme se nepochopily, já jsem řešil řidiče a auto vůbec ne. Jasně je to supersport a ten bude práskat snad každý, mě šlo spíš o to, že si takový auto koupíš na okruh nebo na hodně rychlé svezení po silnici a né že budeš lidi budit brzy ráno a tůrovat to za studena ve vesnici nebo dokonce jezdit na dvojku vesnicí a stále přidávat plyn aby o tobě každý věděl a nutně musel obdivovat tvoje auto, prachy a neskutečý ego, který se nevejde ani do mrakodrapu v Dubaii.
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Hanz »

Jarka, Zajda moc děkuji, teď už je mi to jasné. Akorát přemýšlím jestli fakt nemám začít pozvolna tím falešným a pak přejít na ten dokonalejší poctivý. Vyzkouším a uvidím jak moc složité to bude.
Tak a to jsem si říkal, že se budu učit jen rozdílnosti od předokolky a nakonec se začnu učit meziplyny a driftování. S tím driftováním jsem tak nějak časem počítal a zbývá najít už jen správné místo na trénování :) Ale raději v létě, nechce se mě rasovat zimáky :)
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od jarka »

Naopak máš lepší zkoušet odsazování zádě při menší adhezi - menší rychlosti, všechno je plynulejší atd (halt po zimě koupíš dva nový zimáky :) - uvidíš, že to bude super investice). Na suchu je to o něco složitější, páč potřebuješ větší rychlost a větší kule :) .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2539
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od Vrooom »

Hanz píše:
Vrooom píše:
Hanz píše:kdyby jsi to koupil, protože na to má a líbí se mu to, neřeknu ani slovo. Ale když s tím dělá takový bordel a kompezuje si s tím nedostatky, tak je něco špatně. Lidská hloupost je neomezená jak pravil Einstein :)
Ale ale ... Jsem za tim jel pres pulku Olomouce az temer do Sternberka a staci mirne povolit plyn a uz to strili do vyfuku ... bez toho strileni s tim nejde jet. Asi to ma decat nebo nevim.
To jsme se nepochopily, já jsem řešil řidiče a auto vůbec ne. Jasně je to supersport a ten bude práskat snad každý, mě šlo spíš o to, že si takový auto koupíš na okruh nebo na hodně rychlé svezení po silnici a né že budeš lidi budit brzy ráno a tůrovat to za studena ve vesnici nebo dokonce jezdit na dvojku vesnicí a stále přidávat plyn aby o tobě každý věděl a nutně musel obdivovat tvoje auto, prachy a neskutečý ego, který se nevejde ani do mrakodrapu v Dubaii.
Ono to bude možná mít docela dlouhý převody takže klidně může být 2 ideální rychlosti při 50km/h ... To auto nemusíš tůrovat aby dělalo rambajz.

Souhlas s jarkou, zima je ideální doba si vyzkoušet trochu podriftováníčka. Na sněhu ti gumy nemizí.
retron
Letec
Příspěvky: 1384
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od retron »

Co jsem jezdil s BRZ, tak odhodit zadek na suchu šel max při rozjezdu s kontra nebo při odbočování max na dvojku, na víc ten motor nemá sílu, takže začít s tím na sněhu někde na vylidněném parkovišti ideál.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86

Příspěvek od jarka »

Jak mi vždycky říká kámoš o miatě, jo miaťácký drifty - to je něco o čem kadeřníci pořád povídají, jen to ještě nikdo nikdy neviděl :D .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět