pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Volné diskuse na libovolná témata...
jjilek
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: pon 03 pro 17:41

pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od jjilek »

Stále čtu o zimích pneumatikách s vyznačenou vločkou v popředí pro Německo a j. Jak jsou na tom ale celoroční pneumatiky pro 4x4, takto deklarované některými předními výrobci, např. Bridgestone. Pokud mají vzorek hlubší 6 mm, mohu je v Německu nebo v Rakousku používat i když nemají požadované označení?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27031
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od řidičBOB »

ne
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3968
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od HondaMan »

Ne.
Zároveň je potřeba dodat, že i celoroční off gumy s vločkou na sněhu a ledu nefungují (nedrží v zatáčce/nebrzdí).
2.9T RWD
zdeny
Řidič začátečník
Příspěvky: 165
Registrován: stř 10 čer 12:07

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od zdeny »

Musí mít značení M+S a vločku na pozadí horského štítu a vzotek>4mm. Pak můžeš. Obojí značení je PODMÍNKA, nestačí buď jen vločka na štítu nebo M+S. Platí pouze v Německu. Navíc pneu s jiným značením, ale klasifikované jako zimní, jous z tohoto vyjmuty do ledna tuším 2024 nebo 2022.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1874
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od Zajda »

Může mi někdo zodpovědné říct jak je to v Itálii s tolerancí nižšího rychlostního indexu zimnich pneu? Z translatorového překladu jejich směrnic a nějakých článků mi vyplývá, že mají letní, zimní a 2 přechodná období. A v letním, i kdyby to bylo na sněhu v Alpách, nelze použít jakekoliv pneu s nižším indexem než v TP (homologaci vozidla). V mém případě takové zimní pneu např. neexistují. V TP mám "W" a zimní se dělají max. "V"
《》
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od driver »

Rychlostní index můžeš mít nižší, musí být uvedeno v zorném poli řidiče označením, tedy nálepkou například, ale nesmí být v rozném poli předního skla, aby nezabraňovalo výhledu. Takže třeba na palubovce. Nebo to mají všechny běžné vozy, kromě základních levných modelů už několik let v menu počítače. Nastavíš tam varování zimní pneu pro rychlost dle indexu. Akorát ta nálepka je bez diskuse v jakékoliv zemi stačí prstem ukázat. To menu budeš muset umět předvést a okomentovat případně v cizím jazyce... Může být nepohodlné, neumíš třeba Španělsky atp...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1874
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od Zajda »

Vím že to takto funguje v Německu, ale právě mám obavu že Italové mají místní úpravu.
https://auto.idnes.cz/rychlostni-index- ... tomoto_fdv
Ne že bych bral idnes za zaručený zdroj, ale podobné znění jsem viděl i v italštině. Čili v letním období nesmí být rychlostní index nižší - ale nižší než co, tam už se prameny rozcházejí. Jedni píšou než předepsaný index v TP a druzí nižší než odpovídá maximální rychlosti. To jsou ale 2 různé věci. Ve velkém TP mám "W" a maximálkou bych se o pár km/h vlezl i do "V". Stejně tak u všech ostatních aut co jsem měl by šlo jít o kategorii níž než v VTP a stále být nad maximálkou. Tudíž vyhovět údaji v malém TP. Jestli mají nějakou vlastní databázi, kde jim vyskočí homologační údaje netuším. No, nakonec stejně budu jezdit na tom, co mi napoví předpověď počasí. Jen mě zajímalo, kde je pravda.
《》
406 Coupe
Pan Řidič
Příspěvky: 239
Registrován: čtv 28 zář 21:12

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od 406 Coupe »

zdeny píše:Musí mít značení M+S a vločku na pozadí horského štítu a vzotek>4mm. Pak můžeš. Obojí značení je PODMÍNKA, nestačí buď jen vločka na štítu nebo M+S. Platí pouze v Německu. Navíc pneu s jiným značením, ale klasifikované jako zimní, jous z tohoto vyjmuty do ledna tuším 2024 nebo 2022.

Mám na autě dva roky staré Michelin Alpine 5 a nemají ani označení M+S, ani vločku na pozadí horského štítu. Takže do Německa nejezdit, nebo si vyžádat od Michelina notářsky ověřené potvrzení, že se jedná skutečně o zimní pneumatiky? ;)


Ještě k té "nálepce v zorném poli řidiče" - jako šéf autoprovozu jsem s tím řidiče vyhodil. V zemi, kde je maximálka 130 km/hod jim nebudu motat hlavu nálepkou "Nejvyšší rychlost 190 km/hod", aby pak při každém přestupku ukazovali policajtům na nálepku a říkali "Ale my to máme od šéfa dovolený..." B-)
Uživatelský avatar
rejdy
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: ned 17 srp 17:59

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od rejdy »

406 Coupe píše:
zdeny píše:Musí mít značení M+S a vločku na pozadí horského štítu a vzotek>4mm. Pak můžeš. Obojí značení je PODMÍNKA, nestačí buď jen vločka na štítu nebo M+S. Platí pouze v Německu. Navíc pneu s jiným značením, ale klasifikované jako zimní, jous z tohoto vyjmuty do ledna tuším 2024 nebo 2022.

Mám na autě dva roky staré Michelin Alpine 5 a nemají ani označení M+S, ani vločku na pozadí horského štítu. Takže do Německa nejezdit, nebo si vyžádat od Michelina notářsky ověřené potvrzení, že se jedná skutečně o zimní pneumatiky? ;)


Ještě k té "nálepce v zorném poli řidiče" - jako šéf autoprovozu jsem s tím řidiče vyhodil. V zemi, kde je maximálka 130 km/hod jim nebudu motat hlavu nálepkou "Nejvyšší rychlost 190 km/hod", aby pak při každém přestupku ukazovali policajtům na nálepku a říkali "Ale my to máme od šéfa dovolený..." B-)
Michelin Alpin 5 je normální zimák s vločkou v hoře, měl jsem je taky, koukni na to znova, někdy bývá ten symbol poměrně malej...
e36 328i coupe
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27031
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvek od řidičBOB »

Zajda: íčka na to hlavně serou. Mám příhodu, kdy známej s SX4 (ale pouze FWD) chtěl nahoru do střediska, ale silnice od dálnice cca 20-30 cm sněhu bez jakéhokoliv ošetření. Dole hlídka a nepouštěla nikoho bez řetězů nebo 4x4 a to si ještě vybírali, které čtyřkoly jo a které ne. Takže konec pod kopcem, protože neměl ani řetězy. Stál tam takhle asi hoďku a půl. V šest skončila policajtům směna, nová nedorazila a tak bylo volno :D
Funguje to jako v jiných normálních krajinách - dokud nic neuděláš, nikoho nezajímáš.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět