Stojí Jaguár za to?

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
lampa
Pan Řidič
Příspěvky: 273
Registrován: pát 31 led 21:40

Re: Stojí Jaguár za to?

Příspěvek od lampa »

Jak jsi psal o tom zvuku, tak hlavni důvod, proc ti prisel Jaguar na benzince jako lepe znejici auto oproti tvému Superbu je ten, ze ten superb je ctyrvalec. S objemem to zase tak nesouvisi. Nektere ctyrvalce jsou tissi, jiné hlucnejsi, něco udela naladeni vyfuku, ale zvuk auta nejvic ovlivnuje počet valcu.
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Stojí Jaguár za to?

Příspěvek od Japan power »

lampa píše:Jak jsi psal o tom zvuku, tak hlavni důvod, proc ti prisel Jaguar na benzince jako lepe znejici auto oproti tvému Superbu je ten, ze ten superb je ctyrvalec. S objemem to zase tak nesouvisi. Nektere ctyrvalce jsou tissi, jiné hlucnejsi, něco udela naladeni vyfuku, ale zvuk auta nejvic ovlivnuje počet valcu.
S tím bych tak úplně nesouhlasil. Existují čtyřválcové motory, které maji hodně pěkný zvuk a nedají se charakterem tak úplně porovnávat s klasikou, kterou zná většina Čechů v podobě německých, benzínových motorů, které se opravdu vysokootáčkovým atmosférám třeba z Japonska nevyrovnají ani náhodou. Napadájí mě typicky VTEC motory od Hondy z řady B nebo H a K. Proto častokrát vyhrávají různé minisoutěže o nejhezší zvuk. Ale tím samozřejmě netvrdím, že si mi zvuk 8V taky nelíbí. B-)

https://youtu.be/vOL0ofYRyQA?t=1m24s
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
lampa
Pan Řidič
Příspěvky: 273
Registrován: pát 31 led 21:40

Re: Stojí Jaguár za to?

Příspěvek od lampa »

Tak kdybys nemeckou klasiku nechal tocit do 9 tisíc, tak taky bude znit jako Honda. Navíc k limuzine, at uz by to byl Superb, nebo Jaguar, se zvuk vysokootáčkového ctyrvalce s rourou od kamen stejne nehodi.
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Stojí Jaguár za to?

Příspěvek od Japan power »

lampa píše:Tak kdybys nemeckou klasiku nechal tocit do 9 tisíc, tak taky bude znit jako Honda. Navíc k limuzine, at uz by to byl Superb, nebo Jaguar, se zvuk vysokootáčkového ctyrvalce s rourou od kamen stejne nehodi.
Systém Vtec (i-Vtec) s proměnlivým časováním ventilů je návyková věc a snad nikdo nepřekonal hondu s tímto systémem u čtyřválců. Je to něco jako turbo (bez turba) s kopancem a druhým nádechem v horním spektru otáček a super zvukovým projevem. Spousta atmosférických čtyřválců nad 6 000 ot./min. jenom nepěkně řve a nejede.

Není náhodou, že S2000 byla dlouho nepřekonaná s atmosférickým výkonem kW na l objemu. Typově se to více hodí do sportovnějších aut, ale Honda/Acura je vlastně takové BMW pro Japonsko (přeloženo jednoduše pro Čechy :D) . Jenom u nás není tak známá a rozšířená z důvodu vyšších pořizovacích cen, které jsou opodstatněné vysokou spolehlivostí a dobrou technikou/výbavou. Byť se mi také nové modely až tak designově nelíbí (vyjma modelů od Acury) jako v minulosti. Ale to je problém většiny dnešních značek s nějakou tradicí.

Ano, na limuzínu se to nehodí, byť zrovna Superb není klasický příklad, když z 80% je to uřachtané, nekultivované čtyřválcové 2.0 TDI pod kapotou, což je mnohem horší a otravnější řešení. U nové generace už žádný V6 není, je tam jenom přeplňované 2.0 TSI. Ale ten V6 3.6 FSI u Superbu z minulé generace měl stejně jen málokdo. Ale na to má/měla Honda odpověď v podobě Accordu 3.5 V6, který je zase o kus dál ve výkonu, projevu. Bohužel se tady, z důvodu patriotismu a zažitých stereotypů, neprodává.

https://www.youtube.com/watch?v=tk4Q2NzMdAo
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Odpovědět