Malé auto do práce okolo 50 000

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Doorn
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: stř 08 srp 14:12

Malé auto do práce okolo 50 000

Příspěvek od Doorn »

Ahoj, vybírám své první auto prosím o pomoc s výběrem. Chtěl bych malý hatchback, roční nájezd odhaduju max 10 000km.

Ze 70 % s ním bude jezdit přítelkyně do práce, což má cestu tam tak 7km. Zbytek občas na chatu, na výlet, na nákupy. Cenu bych chtěl okolo 50 000, 60 000 se servisem. Požadavky mám akorát klimatizaci.

Mezi čím mám vybírat? Napadla mě zatím jen Fabie 1,2 htp. Co koukám na jiné značky všechno vychází dráž.

Díky
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Malé auto do práce okolo 50 000

Příspěvek od Japan power »

To máš teda hodně hororové sny na to, že jsi nejspíše mladý člověk, který hledá své první auto. Chápu, všichni mají Fabie, tak ji musím mít taky. :))
Fabia 1,2 HTP v základu za 50 nebo 60 tisíc. Nejede to a žere to doslova trávu kolem (klidně i průměrně 9l/100km), když tomu šlapeš po krku na dálnici a potřebuješ to více rozhýbat. A o spolehlivosti tohoto agregátů vyšel nejeden článek. Většinou mizerná, základní výbava (kličky, bez klimy), krade se to, pro usedlé nudný design (subjektivní) a hodně předface kusů má uhnilé prahy a korozi. A lidi to budou chtít pořád kupovat za ty nesmyslné peníze. Když už Fabii, tak alespoň tu prehistorickou, českou 1,4i (8v) nebo slabší (16v). Nejsilnější 1,4 74 kW trpí na nadměrnou spotřebu oleje, té bych se vyhnul taky.

Za tu cenu koupíš mnohem vyspělejší vozy s podobnou cenou za servis a lepší image pro mladého člověka.

Z opravdu malých vozů mrkni třeba na:
Suzuki Swift 1,3i (svižné, malé vozítko)
Ford Fiesta 1,4i (super podvozek, spolehlivá motorizace)
Toyota Yaris 1,3i (etalon kvality)
Honda Jazz 1,2i (jako u Toyoty + výborné motory, většinou dražší, ale drží si cenu při následném prodeji)

Z větších potom na:
Ford Focus MK2 1,6i (Cena/výkon, dobré jízdní vlastnosti)
Honda Civic 7g (ideálně 1.6 Vtec - jede to víc než slušně a za málo, případně stačí i agilní, základní 1.4 = Je to Honda :-bd )
Fiat Stilo 1,6i - povedená, pěkná generace, nemusíš mít strach z itala, pokud nekoupíš vrak (vytopený kus, horší elektroinstalace, ale většinou slušná výbava a dobrá cena).

Motorizace jednoznačně benzínová pro daný účel a servisní náklady.
Naposledy upravil(a) Japan power dne čtv 09 srp 07:02, celkem upraveno 1 x.
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Doorn
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: stř 08 srp 14:12

Re: Malé auto do práce okolo 50 000

Příspěvek od Doorn »

Já netvrdil, že musím mít Fabii a už vůbec ne proto, že jí má každý. :D Osobně jsem spíše na druhé straně barikády a nechápu tu českou posedlost škodovkou. Jen když jsem porovnával inzeráty, tak podle požadavků a výbavy vycházela ta Fabii prostě nejlevněji. Samozřejmě už to neporovnám motorově nebo spolehlivostí, protože tomu ho*no rozumím. :D Proto taky píšu tady. Díky za odpověď.
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Malé auto do práce okolo 50 000

Příspěvek od KDB »

Když jsme u italů, tak ještě Punto - všechny generace nemají problémy s korozí, instalací, nebo mechanikou. Motory jedou a nežerou, nežerou a jsou blbovzdorné.
MG - radost až na kost.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Malé auto do práce okolo 50 000

Příspěvek od jirka87 »

Možná špatně, ale z úvodu cítím, že tvůj vztah k autu je přesně takový, jako drtivé většiny. Tedy přepravit se a neřešit. A to není nic špatného, každý to máme nějak.

Fiesta 1.4i se mi taky líbí.
Punto je též dobrá volba. To auto vypadá mladší, svěžejší..A problémy nejsou.

Ale právě pro výše uvedené, bych to neřešil a koupil Fabii 1.4i 55kw. Pokud je ti jedno jak to jede, tak klidně tu ještě starší s motorem z Favorita. Proč ? Už na začátku ušetříš cca 6-7 000Kč za rovzody. Auto je trochu hlučnější,jede míň a žere malinko víc, ale nemusíš mít v hlavě bubáka, že to někde rupne.

Měl jsem 3 Fabie a ikdyž to fakt není úžasné, skvělé, charismatické, prostorné .... auto. Tak jedno se tomu upřít nedá. Levný a bezproblémový provoz. A na 10 000Km ročně s převažným provozem 7km tam a 7km zpět bych asi nevymýšlel, co už někdo jiný vymyslel.

Jako bonus ber směšný pokles ceny a náhradní díly v ceně nákupu na víkend. Brzdový kotouč normální kvality za 500Kč apod...
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Malé auto do práce okolo 50 000

Příspěvek od Japan power »

jirka87 píše:Ale právě pro výše uvedené, bych to neřešil a koupil Fabii 1.4i 55kw.
Zrovna jsem nedávno vybíral s mladším bráchou pro rodinu jeho první vlastní auto (on je také nepolíbený auto fanda a občas měl doma služebáka) a ten si původně vyhlédl zelenou Fabii Combi 1.4 MPI (řetězový rozvod) z roku 2002. Snažil jsem se mu to hned rozluvit jako fanda do japonských značek. Byl jsem s ním to auto projet a jakože nic mi v tom vyloženě nevadilo, ale nic mě ani nenadchlo. Motor klasicky zdechlý a nekultivovaný, ale nějak to jelo. Interiér neútulný (tvrdé plasty trpí na nadměrné škrábance), audio zvukově podprůměr a sedačky nepohldné, prakticky žádné boční vedení. Podvozek sice tvrdší, ale řizení mdlé. Emočně naprosto chladné, že to snad mladého člověka nemůže bavit a ničím přitahovat (realita je v Česku bohužel jiná, jak vidime :D). Výbava socka s kličkami vepředu a bez klimy. To druhé bych klidně oželel, ale točit s kličkou si už dneska neumím představit při absenci klimy. Šíbr to klasicky nemělo. Navíc byla dost prohnilá u prahu, že při zatlačení prstem se udělala dirka v kastli :)). A jako největší problém byla cena. Chtěl za to 45 tisíc korun českých (slevu dát nechtěl), což mi přijde hrozné vzhledem ke stavu, výbavě. A co jsem koukal ještě v místních bazarech, tak je to hodně podobné u předface verzí. Navíc skoro každá byla prohnilá u prahu a evidentně do toho auta (asi koncepční vada obecně) zatéká přes těsnění oken, protože koberečky byly v každém voze zdeformovaný včetně té zelené.

Zminuješ nízkou cenu náhradních dílů, ale ani u konkurence to není o moc jiné (+- nastejno) a vzhledem k pořizovací ceně mi dává konkurence větší smysl. Takový Yaris nebo Jazz jsou přes svoje roky stále spolehlivé vozy, do kterých se nemusí prakticky nic investovat, nereznou tolik a tam si tu vyšší pořizovací cenu dovedu představit. Přece jenom jsou to věhlasnější značky. Škoda Fabia je ale jen průměrné auto a taková Fiesta dneska vyjde levněji, díly má Ford srovnatelné se Škodou, dílů je taky mraky a jízdně je na tom také lépe (vyjma letargického 1.3i motoru :ymsick:). Navíc se Fabia stále krade, takže další důvod proč nekoupit.
Naposledy upravil(a) Japan power dne pon 13 srp 09:27, celkem upraveno 1 x.
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Malé auto do práce okolo 50 000

Příspěvek od jirka87 »

Jediné, čím se mi chce na to reagovat je fakt, že MPI znamená "Multi Point Injection", a motor z Favorita, ani žádná jeho mutace té doby nebyla nikdy vícebodový vstřik. Tedy 1.4 Mpi motor nemá a nikdy neměl rozvod řetězem.

Případně se zakladatel vlákna může podívat na Octavii I generace 1.6mpi. Teď jsem na to z legrace koukal a třeba v Opavě je na Bazoši slušně vypadající kus za 39 000Kč.

P.S : Clio nebrat. Ty zadní torzky nikoho nebaví. Nikoho. Jinak zbytek auta je celkem ok, ale bourat bych v tom nechtěl.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne pon 13 srp 11:18, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Malé auto do práce okolo 50 000

Příspěvek od Japan power »

jirka87 píše:...Tedy 1.4 Mpi motor nemá a nikdy neměl rozvod řetězem..
Na 99% ten motor řetěz měl (MPI a HTP).
Řemen měly 1.4i "VW" motory s 16V (55 kW, 59 kW a 74 kW verze).
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Malé auto do práce okolo 50 000

Příspěvek od jirka87 »

Moje chyba. Ty auta byly skutečně Mpi i přesto, že měly 44/50kw a původ v 1.3 z Favorita (a ještě předtím i ze starých 105/120/...) - tím je dán ten řetěz.

Poslední jednobod byl zřejmě skutečně Favorit + asi první Felicia.

P.S : Kamarád má nějakou bývalou firemní hujdu s 324 000Km. Stav auta celkově hrozný. Motor byl příšerně zanešený, evidentně velmi zanedbávaný servis. Pod víkem ventilů byl gumoasfalt. Po léčebné kůře za asi 1500Kč (proplach motoru, nové svíčky a filtry + aiditvum do benzínu) se to jaksi rozjezdilo, zvuk se úplně změnil a jezdí to teď už (motoricky) úplně normálně.

Ostatně já jsem ty svoje Fábie taky odevzdával při 300+ a pak ještě třeba 3 roky jezdily někde na firmě. Jednu vidívám stále a ta má dnes 420K (upozorňuju, že kdyby tam od 200-250 000Km+ byla fatální závada za 40 000Kč apod, tak by to firma vyhodila, takže to jezdí na původním motoru apod.)
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Malé auto do práce okolo 50 000

Příspěvek od Japan power »

Tak dřívější auta v nižší střední taky neměla problém najet vyšší nájezd. Není to jen Fabie nebo Octavia. Jen našinci si neustále myslí, že nájezd začínající 3 a víc je u benzínového auta na odpis a nezajímá je aktuální stav vozu. Proto se u nás, ale i v zahraničí stáčí ve velkém a kupující si za to můžou jedině sami svojí hloupostí a naivitou. Tvrdím to už dlouho a stále jsme národ nepoučitelných, ale to platí i v jiných odvětvích. :D Kdyby každého zajímal stav podvozkových částí, brzdového systému, motorového prostoru atd. víc, jak číslo na budíku, nikomu by se to nevyplatilo stáčet ve velkém. U dieselů jsou ty nájezdy ještě mnohem horší.

Jsou leštěnky, které mají najěžděno opravdu málo a v zimě třeba nejezdí a mají 10 a více let. Proto nemám rád ty řeči o starých popelnicích. Ono není auto jako auto, že? :)) Sám jednu takovou raritnější leštěnku mám a najezdím s ní málo a přes zimu stojí v garáži. Ale rozhodně to nebude obyčejná Fabia, Oktavia, Passat, Superb, Mondeo, Golf, V60, A6 apod. Proto mě vždycky tachometry nejstarších TDI oktávek se stavem kolem 170 000 km dovedou neskutečně pobavit. Může se stát, že se jeden takový kus najde, co ho měl děda a chtěl si udělat škodovkou radost. Ale je divné, když to má každé druhé auto na budíku v inzerci nebo bazaru. Proto málokdo fotí stav podvozku a motorového prostoru. Podle toho se dá většinou tutově říci, jak bylo auto provozováno a kolik má cca naježděno. Lak se dá dneska vyleštit za pár tisíc a interiér nevypovídá mnohdy taky o ničem. :p

My zase měli (v bývalé práci) jedničkového Focuse, poface 1.6 Combi 2003 a to auto mělo před 3 roky najeto cca 420 000 km a stále jezdilo. Už malinko škubal motor od spodu, klima nechladila (věčné netěsnosti v okruhu), řízení a řazení ale naprosto v pohodě. Interiér vypadal slušně. To u té Fabie jsou interiéry v mnohem horší stavu, co tak pozoruju a taky se mi tolik nelíbí. Je to taky nižší třída narozdíl od Focusu, ale cenově ho většinou lehce předčí, takže je na místě srovnání. Rodiče mají 1.4 HB přes 15 let a až na línější motor taky držák. Trpí jen na kolísání otáček, což je taková bolístka těchto motorů. Naučil jsem se na něm jezdit, takže mám pěkné vzpomínky. Byť moje srdcovky jsou z Japonska, tak benzínového Focuse vždycky rád doporučím.
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Odpovědět