Rychlodotazy
Re: Rychlodotazy
rRhinos: Viděl jsi někdy nějakou karoserii?
Jsou to svařené výlisky z plechu a oceli hrubé jak papír, když to trošku přeženu
Zrovna zadek Fabie je z největší části kombinace hlubokotažné a vysokopevnostní oceli, to je vlastně to nejhorší, co na karosérii je, je tam odolnost jen 100-400Mpa. Za tepla tvářená vysokopevnostní ocel je použitá jen na A+B sloupek, tam je pevnost asi 10x vyšší, z toho vidíš, jak je ten zadek měkký a mimochodem, nárazu kamionu se nedá moc odolávat v běžném provozu ničím, to je nějakých 40tun, že
Jsou to svařené výlisky z plechu a oceli hrubé jak papír, když to trošku přeženu
Zrovna zadek Fabie je z největší části kombinace hlubokotažné a vysokopevnostní oceli, to je vlastně to nejhorší, co na karosérii je, je tam odolnost jen 100-400Mpa. Za tepla tvářená vysokopevnostní ocel je použitá jen na A+B sloupek, tam je pevnost asi 10x vyšší, z toho vidíš, jak je ten zadek měkký a mimochodem, nárazu kamionu se nedá moc odolávat v běžném provozu ničím, to je nějakých 40tun, že
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Rychlodotazy
ty ale vycházíš z toho že ta fábie má při nárazu nekonečnou přilnavost. Proto jsem psal že to chápu při slisování o jinou "pevnou" překážku.Tady do toho ten kamión praštil ale díky malé adhezi tu fábii musel katapultovat a nějak mi to nesedí s tím poškozením. Svého času jsem řešil 'tukanec na manželčině Peugeotu 407SW a tam vzadu opravdu není jen svařenec plechů. Silně mi to připomíná jak skončila ta octávka co ji vybrzdil ten blb v bmw a zezadu ji nabralo to audi. Tam byl ten kufr a zadní část taky smrtelná...
To pomalu vypadá že sedadlo smrti není u škodovek sedadlo spolujezdce ale zadní část auta
To pomalu vypadá že sedadlo smrti není u škodovek sedadlo spolujezdce ale zadní část auta
Citroen C4 GP
Re: Rychlodotazy
Ty nebudeš mít kinetickou energii ani rovnice pohybu silničních vozidel v malíčku, natož odpory protipohybu či základní charakteristiky SV, rovnováhu sil, kinematiku, charakteristiku a mechaniku brzdění vozidel, brzdové diagramy a spotřebu energie...
Vystačíš si s hejtováním nějaké značky
Vystačíš si s hejtováním nějaké značky
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Rychlodotazy
Tohle tema by se taky mohlo jmenovat: Proc si koupit Volvo (i ctyrem valcum navzdory )
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Rychlodotazy
z obrázku je docela jasné, proč Fabka přišla o 3 místa vzadu...
Ale jinak zajímavý porovnání, kde se dají najít podobný obrázky více aut?
Ale jinak zajímavý porovnání, kde se dají najít podobný obrázky více aut?
Re: Rychlodotazy
Rhinos: podobně jako ta Fabie dopadla před 20 lety mámina P206, když za ní při popojíždění v koloně zapomněl brzdit autobus.
Ve třídě malých a budget aut budeš těžko hledat výrazně lepší výsledky...
Ve třídě malých a budget aut budeš těžko hledat výrazně lepší výsledky...
2.9T RWD
Re: Rychlodotazy
teda fakt čumím. Dokonce se s tím Škodovka chlubí na svých stránkach - opravdu nemám potřebu nějakou automobilku hatovat.
http://archive.skoda-auto.com/en/models ... bia/safety
a jestli tomu rozumím správně tak celé slavné ANCAP testy neřeší náraz zezadu
http://www.howsafeisyourcar.com.au/2017 ... -5sp-1_2T/
To jsem netušil. Čekal jsem že je to komplexní test. Myslím že náraz zezadu není nic neobvyklého.
http://archive.skoda-auto.com/en/models ... bia/safety
a jestli tomu rozumím správně tak celé slavné ANCAP testy neřeší náraz zezadu
http://www.howsafeisyourcar.com.au/2017 ... -5sp-1_2T/
To jsem netušil. Čekal jsem že je to komplexní test. Myslím že náraz zezadu není nic neobvyklého.
Citroen C4 GP
Re: Rychlodotazy
hlavni je usetrit a prizpusobit to na NCAP stejne jako na WLTP atd
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Rychlodotazy
Obrázky sice hezký, ale o výsledku havárie to vypovídá jen z části. To Volvo váží totiž nejmíň jako dvě Fabie a po nárazu zezadu do volně stojícího vozu je tak jeho karoserie vystavena násobně vyššímu zatížení než u lehkého vozu. Takže ve výsledku to může skončit stejně.