Vyšší podvozek pro začátečníka

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Zlatka
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: pon 04 čer 10:01

Vyšší podvozek pro začátečníka

Příspěvek od Zlatka »

Zdravím zkušené řidiče,
potřebovala bych pomoc. Googlím o sto šest, ale potřebuji rady zkušenějších a ne jen novinářů prodávajících značku či typ auta ve formě článku.
Budu si pořizovat své první auto. Rodina mi vymluvila úplně nové, protože "na oťukání" stačí cokoliv. Auto si ale pořizuji právě kvůli rodině a právě kvůli nim sháním vyšší podvozek, aby mohli pohodlněji nastoupit a vystoupit.
Rovněž mi byl doporučen benzín před naftou, kvůli mému "častému" jezdění. Jenže tady je otazník, protože jakmile budu mít auto, rozhodně se chci dál učit a ne, aby stálo a já na něj koukala, když nikam nemusím.
Na první pohled jsem se zamilovala do Nissan Juke. Žel patří do kategorie o 50tis. cca víc než bych byla ochotná za něj dát. V posledním výběru mi zbyla Suzuki SX4, Fiat Sedici a Hyundai ix20.
Pokud mám napsat celé parametry, tak nejdůležitější je opravdu ten vyšší podvozek (ideální i předek), do 150tis.km, rok výroby 2011+ a do 150tis. Za výbavu si klidně ale připlatím, protože bych stejně uvažovala nad park.senzory, resp. kamerou.

Tedy mé otázky:
Doporučili byste rovnou auto s těmi park. pomocníky nebo jsou na trhu kvalitní kamery/senzory, které lze domontovat a při koupi auta toto zatím neřešit?

Hlavní otázka: Prosím Vás, co říkáte na můj výběr finální trojky? Jsou to auta na nástup a výstup pohodlná? Znáte případně ještě nějaký typ, po kterém bych se měla také poohlížet?

Budu ráda za každou radu a přeji krásný den! (*)
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Vyšší podvozek pro začátečníka

Příspěvek od Zajda »

IX20 máme 5 let v rodině od novoty a je to příjemné a pohodlné auto s příkladným využitím prostoru. Vyšší pozici sedadel od země určitě splňuje. Brát jen 1.6 benzín. Žádné problémy s autem nebyly, ale má najeto jen 50 tisíc nebo kolik. Na korejce po záruce můžou být dražší některé díly. Trochu obtěžuje svist větru nad 100 km/h a na větších nerovnostech zadní kola dost drncají a znejistí.
Sedici a SX4 jsou dvojčata, preferoval bych Suzuki. Téhle značce věřím co do spolehlivosti, hlavně motory M13 a M16 jsou neprůstřelné, ale zkušenost s autem nemám.

Jestli nenajezdíš přes 20 000 km ročně, o dieslu vůbec neuvažuj. Jednoduchý benzinový motor je u ojetiny správná cesta pokud člověk nemá známého mechanika.
《》
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 448
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Vyšší podvozek pro začátečníka

Příspěvek od PepaSFI »

taková typická "důchodka" je třeba Ford Fusion. Pokud nevadí "nadčasový" vzhled, neboli je to hnusná škatule, je to velice praktické auto, právě s tím trochu vyšším podvozkem. Dobře se do toho nasedá i hůř pohyblivým lidem, práce s dětskýma sedačkama taky ujde, kdyby to mělo vzadu posuvné dveře bylo by to ideální. Kufr je dost velký, bednovitého tvaru, s minimální zadní hranou takže manipulace s nákladem je snadná. Příjemná vychytávka je sedadlo spolujezdce. Jde sklopit dopředu takže se dá vézt dlouhý předmět naskrz celým autem, opěradlo má na "zádech" plastový kryt který má navíc prohlubně takže při jízdě bez spolujezdce může sloužit jako odkládací stoleček. Ten nadčasový vzhled je hodně ovlivnitelný barvou. Šedé jsou nijaké, černý vypadá jak pohřebák, nejhroznější je tmavě modrá, to je úplně neviditelný. Sluší tomu výrazné barvy ale je jich málo. Kolega má zářivě modrou a je to krásný.
Jinak SX4 a Sedici bez výhrad, fajn auta. Z menších by se dalo doporučit Suzuki Swift nebo Ignis, Fiat Panda, našlo by se toho spousta, záleží na osobním pocitu. Chce to obejít pár známých a do něčeho se posadit, projít bazary, vyzkoušet.
Ty parkovací pomůcky, já si myslím že auto téhle velikosti to nepotřebuje, to se dá naučit. Pískací senzory se dají pořídit za pár stovek. Ideální je samozřejmě dobře udělaná kamera ale opravdu umět zaparkovat bez pomůcek je k nezaplacení.
Zlatka
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: pon 04 čer 10:01

Re: Vyšší podvozek pro začátečníka

Příspěvek od Zlatka »

Zajda píše:Jestli nenajezdíš přes 20 000 km ročně, o dieslu vůbec neuvažuj. Jednoduchý benzinový motor je u ojetiny správná cesta pokud člověk nemá známého mechanika.
Moc děkuji za konstruktivní "Tohle ano, tohle ne, protože...". Vážně jako ženská, k tomu začátečník, se neorientuji v tom, zda opravdu nafťáku je pro mě škoda či nikoliv. Rozhodně ale nechci doničit auto špatným či nepřiměřeným používáním a zbytečně si platit :-) Díky!

PepaSFI píše:taková typická "důchodka" je třeba Ford Fusion. Jinak SX4 a Sedici bez výhrad, fajn auta. Z menších by se dalo doporučit Suzuki Swift nebo Ignis, Fiat Panda, našlo by se toho spousta, záleží na osobním pocitu. Chce to obejít pár známých a do něčeho se posadit, projít bazary, vyzkoušet.
Ty parkovací pomůcky, já si myslím že auto téhle velikosti to nepotřebuje, to se dá naučit. Pískací senzory se dají pořídit za pár stovek. Ideální je samozřejmě dobře udělaná kamera ale opravdu umět zaparkovat bez pomůcek je k nezaplacení.
Ten Ford vypadá vážně hrozně :-D Ale děkuji za tip! Úplně šlo toto vozidlo mimo mě. Já vím, že je potřeba se naučit parkovat, jen jako ženská...mám raději ten pocit jistoty. I když už mi bylo v autoškole řečeno, že řidič získá odhad až tehdy, kdy ťukne toho před sebou a toho za sebou. Z této praktické rady bych si nejraději pořídila kouli dozadu a rám dopředu. Jsem hrozně sobecká :-) Ještě jednou děkuji za radu a tipy!
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16306
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Vyšší podvozek pro začátečníka

Příspěvek od pavproch »

Já bych doporučil Pandu II.gen s atmo motorem 1.2i 8V - máme doma (ve verzi Climbing) a bylo to její první auto - právě kvůli tomu parkování a dobrému výhledu a zvýšenému podvozku jsme ji pořizovali (a taky kvůli mně a 4x4 - v zimě na lyže)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Noldo
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Vyšší podvozek pro začátečníka

Příspěvek od Noldo »

Asi by som poopravil, že asi nie je dôležitý vysoký podvozok, ale výška sedenia, čo nám pridáva kategóriu malých mpv. Benzín je pre začiatočníka určite správna voľba.
Momentálne mám dorábanú cúvaciu kameru a display v speťáku a pravdu povedať skôr neoporúčam. Za dňa je na to občas zle vidieť, v zime je to stále špinavé. Volil by som parkovacie senzory už vo výbave, ale pri najhoršom sa dajú pomerne lacno dorobiť, tie by som naozaj odporúčal.
Suzuki a fiat môže byť, ale sem tam sa ľudia sťažujú na hlučnosť a sparťanský interier. Taktiež toho miesta tam nie je až tak toľko.
Pandu by som vylúčil, pretože je malá a najmä dozadu sa starším ľudom nebude dobre nastupovať.
Fusion napriek tomu, že je nevyzerá vábne je dobré a nenáročné auto, prekvapí dobrým vnútorným priestorom, dobrým nastupovaním a aj slušným kufrom. Tiež je z tých hlučnejších. Tu by som úplne neodsudzoval ani naftový motor, pretože nemá dvojhmotu, dpf a jazdí skoro zadarmo. S benzínom sa ale bude lepšie jazdiť.
IX20 nepoznám, ale kľudne by som to skúsil, asi by to bol jeden z favoritov.

Ak je to vozenie ľudí vážnejšie, tak by som možno pozrel o triedu vyššie na malé mpv. Ponúkajú veľa vnútorného priestoru na rozumnom pôdoryse a sú pohodlnejšie. Sám mám forda C-max 1,6, ktorých bude v tejto cene habadej a myslím si, že jazda v ňom je o triedu pohodlnejšia ako v spomínaných autách. U fordov pozor na pomerne tuhé riadenie, radenie rýchlostí a spojku, ktorá okrem toho, že je trochu posilovňa, tak zaberá nezvykle vysoko. Chlapy takéto spojenie s autom možno odcenia, žena skôr nie. Alternatívou môže byť nejaký Renault scénic, citroen C4 picasso. Treba zvážiť či to už niesu moc veľké autá.
Ešte ma napadla Opel meriva, Honda Jazz.
Určite si so sebou zobrať niekoho skúsenejšieho, preferovať súkromných majitelov. Vyhnúť sa AAA auto a bazárom so zlou reputáciou.
Zlatka
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: pon 04 čer 10:01

Re: Vyšší podvozek pro začátečníka

Příspěvek od Zlatka »

Noldo píše:Asi by som poopravil, že asi nie je dôležitý vysoký podvozok, ale výška sedenia, čo nám pridáva kategóriu malých mpv. Benzín je pre začiatočníka určite správna voľba.
Momentálne mám dorábanú cúvaciu kameru a display v speťáku a pravdu povedať skôr neoporúčam. Za dňa je na to občas zle vidieť, v zime je to stále špinavé. Volil by som parkovacie senzory už vo výbave, ale pri najhoršom sa dajú pomerne lacno dorobiť, tie by som naozaj odporúčal.
Suzuki a fiat môže byť, ale sem tam sa ľudia sťažujú na hlučnosť a sparťanský interier. Taktiež toho miesta tam nie je až tak toľko.
Pandu by som vylúčil, pretože je malá a najmä dozadu sa starším ľudom nebude dobre nastupovať.
Fusion napriek tomu, že je nevyzerá vábne je dobré a nenáročné auto, prekvapí dobrým vnútorným priestorom, dobrým nastupovaním a aj slušným kufrom. Tiež je z tých hlučnejších. Tu by som úplne neodsudzoval ani naftový motor, pretože nemá dvojhmotu, dpf a jazdí skoro zadarmo. S benzínom sa ale bude lepšie jazdiť.
IX20 nepoznám, ale kľudne by som to skúsil, asi by to bol jeden z favoritov.

Ak je to vozenie ľudí vážnejšie, tak by som možno pozrel o triedu vyššie na malé mpv. Ponúkajú veľa vnútorného priestoru na rozumnom pôdoryse a sú pohodlnejšie. Sám mám forda C-max 1,6, ktorých bude v tejto cene habadej a myslím si, že jazda v ňom je o triedu pohodlnejšia ako v spomínaných autách. U fordov pozor na pomerne tuhé riadenie, radenie rýchlostí a spojku, ktorá okrem toho, že je trochu posilovňa, tak zaberá nezvykle vysoko. Chlapy takéto spojenie s autom možno odcenia, žena skôr nie. Alternatívou môže byť nejaký Renault scénic, citroen C4 picasso. Treba zvážiť či to už niesu moc veľké autá.
Ešte ma napadla Opel meriva, Honda Jazz.
Určite si so sebou zobrať niekoho skúsenejšieho, preferovať súkromných majitelov. Vyhnúť sa AAA auto a bazárom so zlou reputáciou.
Moc děkuji za skvělou odpověď! S C4 Picassem jsem absolvovala autoškolu :-) Naprosto mi seděly pedály, které byly takové "prošlápnuté", ale fakt mi to sedělo. Osobně z těch kategorií automagazínů a wikipedií se poohlížem po miniSUV stylech případně městských crossoverech. Nemusí být auto nejmenší, kdyby záleželo na mě a ne tolik o tom "nejdříve si auto oťukej, zajezdi se a pak si pořiď pořádné auto", tak vybírám pouze mezi Hyundai Tucson a ix35. S C-maxem mám také zkušenost, ale nelíbí se mi tak až výrazně krátký čumák. Ťuknu popelnici a rozsekám až spolujezdce za sebou. Popřípadě se skládá už na první pohled jen z obalových plechů, které se mi nezdá, že by ochránily. Právě proto se mi nejvíce líbí Juke, který na mě působí robustně. Ten pocit bezpečí, co ve mě vyvolává je prostě super. Ale v něm jsem nejela,takže - ženská vybírá očima. Kouknu ještě na Vámi zmiňované alternativy. Především moc děkuji za radu kamera/senzory a AAA auto. Někoho zkušenější si vyberu :-) Děkuji!!!!!
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Vyšší podvozek pro začátečníka

Příspěvek od ctrl_j »

Ono od tech dojmu co ma jakou prid a jakou ochranu to ma k realite trochu daleko. Takze prekvapeni:
euroncap.jpg
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3959
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Vyšší podvozek pro začátečníka

Příspěvek od HondaMan »

Od dojmů k testům je asi stejně daleko jako od testů k realitě.

Testy nezohledňují třeba umístění příčky a nosníků, které v reálu hrají vcelku zásadní roli...
2.9T RWD
Noldo
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Vyšší podvozek pro začátečníka

Příspěvek od Noldo »

Myslím, že bezpečnosť všetkých dnešných áut je veľmi podobná a všetky ochránia posádku dostatočne. Cmaxa mám ešte staršieho, ale na mňa práve pôsobí ako veľmi bezpečné auto. Stačí si otvoriť ohromne ťažké dvere, či pozrieť šírku A stĺpika (cez ktorý je naozaj zle vidieť) a je vidieť, že materialom sa nešetrilo.
Inak dnes som sedel v Renaulte Kadjar, čo sa podobá velkostne podobá Juku a pekné auto, interier sa mi páčil, pôsobil hodnotne, ale potom som sa obzrel za seba a teda sám by som si sadol za seba len tak tak a to mám 175cm. Naozaj sú malé autá, kde je viac miesta. Na dieťa v sedačke asi fajn, len sa tam bude ťažko súkať cez ten menší otvor. Čo sa priestoru týka tak tie mpv s krátkou kapotou majú svoje čaro.
Odpovědět