Pomoc s výběrem auta

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.

Re: Pomoc s výběrem auta

Příspěvekod Max2018 » pát 05 led 12:47

Noldo píše:Volil by som Megane, alebo i30 s turbobenzínom. Ale ak ti na motore nezáleží, tak Ti bude stačiť aj tá atmo 1,6ka.
Spotrebu tomu renaultu by som veril.


Ok, diky za názor :)
za měsíc (pokud sem napíše více lidí teda) vezmu doporučení od všech lidí a určitě mi to zúží výběr na dvě finální auta :)
takže si cením každého příspěvku, doporučení, názoru :)
Uživatelský avatar
Max2018
Spolujezdec
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 05 led 10:04

Re: Pomoc s výběrem auta

Příspěvekod V12 » pon 08 led 11:46

Tiez by som volil i30FB 1.4TGDI. Mazda ma sice velmi dobre atmosfericke motory - Mazda 3 a Skyactive 2.0 88kW aj 122kW, pruser je v priserne dlhych prevodovkach, ktore potencial tych motorov uplne zabijaju. Pokial chces vyuzivat sestku, tak s 88kW aj v najmensom kopceku budes podradovat do patky (este lepsie do stvorky), mozno aj castejsie, ako zo stvorky do trojky ma S105L. 210 Nm jednoducho nestaci na odprevodovanie sestky na 325, patky 264 a stvorky 215 km/h. Aj trojka natiahnuta na 170 km/h je docela dost. Ked Mazdu 3, tak jedine s motorom G165. Prevodovka je poskladana podstatne rozumnejsie (rozumej kratsie), ako ma 88kW verzia. Motory G120 a G165 su po vykonovej stranke totozne do 4000 otacok, takze pokial ma mat kupec silnejsieho modelu moznost za beznych podmienok bez zuriveho vytacania citit jeho silu, musela Mazda skratit prevody. G165 tym neskutocne ziskala na dynamike napr. 80-120 na :
trojka G120 7.1 sec vs G165 5.5 sec
stvorka 9.9 vs 7.5
patka 14.2 vs 10.2
sestka 21.8 vs 14.7

S 88kW Mazdou 3 budes skratka radit pri kazdej poziadavke vykonu a auto sa bude zdat zufalo slabe, co samozrejme nie je.

Teraz vseobecne - ked kupis auto so zakladnym motorom, nebudes spokojny. To auto bud nepojde a pomaly s nim nepredbehnes nic rychlejsie ako traktor, alebo na dialnici pri 130 bude motor revat na 4000 a viac otacok. Ani jedno, ani druhe sa mi nepaci, osobne preferujem motorizaciu pred vybavou.
V12
Autoškolák
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19 říj 12:26

Re: Pomoc s výběrem auta

Příspěvekod mattonecz » pon 08 led 12:37

V12 ty mas velky problem s razenim asi :D G120 jezdi i mesto do 8 litru a kdyz umis radit tak to jede fakt bezproblemove.
Opel Astra K 1.4T 92kw - EDS Phase 1 180Ps/290Nm
mattonecz
Mistr volantu
 
Příspěvky: 626
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Pomoc s výběrem auta

Příspěvekod V12 » pon 08 led 12:57

mattonecz píše:...a kdyz umis radit...

Nemam problem s radenim, 20 kvaltov armadnej 8x8 som aj bez papierov radil hladko aj s medziplynom. Ked ale mienim kupi nove auto, tak chcem, aby sa ovladalo najmenej tak dobre, ako predosle.
mattonecz píše:...to jede fakt bezproblemove.

Ani nahodou. Skus ist po kopcovitej a zatackovitej okreske, kde je povolena 90tka. Napr. taky Buchlov. Bud pojdes trojkou a 3500 otackami (lebo to dlhu stvorku neutiahne), alebo v domneni, ze ides "sportovo", zaradis 100x na 5 kilometroch :)
Osobne mam radsej ruku na kolene spolujazdkyne, ako na saltpake :))

Specialne jedna otazka specialne pre Teba :
Siel si s tou Mazdou 3 88kW aj mimo mesta v kopcoch ? Ked ano - s cim sa Ti ide prijemnejsie - s Mazdou alebo Tvojou Astrou ? Mne s Astrou (chcel som kupit K-cko 110 kW, po precitani fora o trhani motora som si ten nakup rozmyslel) a stale jazdim s "legendarnym 2.5T"...

Nehodnotim auta podla vysledkov sprintu 0-100, to prenecham pubertiakom, ktori si na kazdej krizovatke porovnavaju svoje ega. Z toho som uz davno vyrastol. Hoci ukazat chrbat cmudiacej Octe nie je nikdy na zahodenie, z casu na cas sa necham vyprovokovat. Zaujimaju ma ine vlastnosti - napr. prave frekvencia radenia. Cim menej, tym lepsie.
V12
Autoškolák
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19 říj 12:26

Re: Pomoc s výběrem auta

Příspěvekod mattonecz » pon 08 led 13:33

V tom pripade je automat jasna volba :)
Opel Astra K 1.4T 92kw - EDS Phase 1 180Ps/290Nm
mattonecz
Mistr volantu
 
Příspěvky: 626
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Pomoc s výběrem auta

Příspěvekod Noldo » pon 08 led 19:12

Neverím, že 88kw mazda nedá buchlov na 4ke. Forďácka archaická 1,6 74kw bez točivého momentu dáva s rozbehom na 5ke a zo zákrut kde sa spomaluje na 50 idem zo 4ky. Ale je pravda, že 4ku treba vytočiť až 100, aby to 5ka zase potiahla.
Tých 210 nm to musí dávať lepšie aj s ťažšími prevodmi. Na druhú stranu potom prídu rovinky, dialnice a benzínová atmosféra je tichá a úsporná. Mne by to stálo za horšiu dynamiku. Podradiť sa dá vždy, ale keď to reve a niet dalšieho prevody, tak je to mrzuté.
V každom prípade turbo má aj točivý moment aj dlhé prevody a pôjde lepšie za plynom. Ale ani to nepôjde hore buchlebami na 6ke.
Noldo
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 141
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Pomoc s výběrem auta

Příspěvekod Stepan » pon 08 led 20:24

Poslušně hlásím, že G120 je fakt mrdka a proto se rodiná rada usnesla koupit G165. A to hlasovala jenom máti, já měl zákaz a podle otce to jede pomalu všechno. A hlavně, je to červený :x
1.3MPi --> 2.0CRDi --> 1.4 16V --> 2.0TDi -->R6T? :ymdevil:
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 2059
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Pomoc s výběrem auta

Příspěvekod V12 » úte 09 led 07:53

Noldo píše:Neverím, že 88kw mazda nedá buchlov na 4ke. Forďácka archaická 1,6 74kw bez točivého momentu dáva s rozbehom na 5ke a zo zákrut kde sa spomaluje na 50 idem zo 4ky. Ale je pravda, že 4ku treba vytočiť až 100, aby to 5ka zase potiahla.
Tých 210 nm to musí dávať lepšie aj s ťažšími prevodmi. Na druhú stranu potom prídu rovinky, dialnice a benzínová atmosféra je tichá a úsporná. Mne by to stálo za horšiu dynamiku. Podradiť sa dá vždy, ale keď to reve a niet dalšieho prevody, tak je to mrzuté.
V každom prípade turbo má aj točivý moment aj dlhé prevody a pôjde lepšie za plynom. Ale ani to nepôjde hore buchlebami na 6ke.

G120 to da aj na stvorke. Ale s ukrutnym trapenim a silne pod otackami rovnako, ako Focus II 1.6i na patke, pretoze stvorka na G120-tke je na urovni patky toho Focusu.
Nebranim sa extremne dlhemu poslednemu prevodu - da sa pouzit ako dialnicny rychlobeh. Ked je ale ukrutne dlhe vsetko od trojky hore, je to v haji. naco je ta sestka na G120 natiahnuta na 325 km/h, ked to pouzijes vyhradne na dialnici, lebo pri 90-tke ide na 1800 otacok, co robi velmi dobre dvojhmote a saniu motora...
Toto za paierovo lepsiu spotrebu nestoji ani nahodou.
V12
Autoškolák
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19 říj 12:26

Re: Pomoc s výběrem auta

Příspěvekod HondaMan » úte 09 led 09:04

Já si tu G120 snad někdy půjčím. Do té doby jsem přesvědčený, že to V12 a spol moc hrotí... Zdali jedu do "prudkého" kopce na 3q při 3000rpm nebo na 4q při 3000rpm mi je vcelku jedno. Podobně jako jestli při jízdě městem řadím 2-3 nebo 3-4 či při 90 na okresce mám zařazeno za 5 nebo 6. Naopak ocením, pokud je auto na dálnici tiché, moc nežere...
Ošlajfkovaný píííčus ve fleetovým autě s pražskou značkou, kerý straaaaašně spěchá zachraňovat svět pavprochovi navzdory! :-D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 2121
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Předchozí

Zpět na Výběr auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron