N100 pro motor do N98

Které palivo je to pravé pro či ono auto?
Rtep2007
Spolujezdec
Příspěvky: 8
Registrován: sob 23 zář 16:18

N100 pro motor do N98

Příspěvek od Rtep2007 »

Dobrý den,

chtěl bych se vyptat co si myslíte o tomto. Pročítám manuál k nové Opel Insignia a zde jsem se dočetl, že pro benzínový 1.5T motor mohu tankovat N91, N95 a N98. O N100 jsem se nic nedočetl pouze, že nemám používat benzíny a aditiva s příměsí MMT ( nikde jsem zatím nenarazil, že by bylo někde obsaženo).

A nyní otázka, myslíte, že dokonce takto více oktanové PHM může motoru i neprospívat? Nebavme se prosím o nárůstu výkonů a podobných věcech. Nikdo by ani po 1.5T nemohl chtít aby najednou zářilo silou o 10 kW víc. Jde mi čistě o životnost ventilů v důsledku kvalitnějšího (pomalejšího?) hoření benzínu.
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: N100 pro motor do N98

Příspěvek od mattonecz »

to bych se fakt nebál, ale je to zbytečný. do astry sem lil vervu jeden čas a moc užitku to nepřineslo. doporučuju Efektu 95 od benziny, ta má aditiva.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 783
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: N100 pro motor do N98

Příspěvek od Spectral »

Vyšší oktanové číslo tvému motoru rozhodně neublíží, bez obav.
:ar!
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: N100 pro motor do N98

Příspěvek od x2005 »

Pokud lepší palivo, tak bych primárně doporučil palivo s druhou generací biosložky = tj. bez Babišový řepky. To ale reálně v ČR nikdo moc neprodává. Navíc se lze jen těžko dopátrat skutečného složení paliva. Podle historických testů * mají v ČR biosložku druhé generace Benzina Verva 100, Agip/MOL/Slovnaft Natural 100+ a ten nejvíc prémiový benzín od OMV OMV MaxxMotion 100 plus.

U běžných benzínů prodávaných v ČR se často dosahuje vyššího oktanového čísla větším poměrem biosložky (první generace).

Taky bych se snažil tankovat jen u pump s velkou výtočí.

A opravdu vyšší oktanové číslo modernímu motoru neuškodí.



_____
*) Pokud si dobře pamatuji, tak to bylo ještě za dob Agip v ČR a Benziny s původním vlastníkem. Jestli byl nějaký aktuální test víceoktanových paliv v poslední době, tak to netuším. Dopátrat se nějakého produktového listu platného v současné podobě se mi nepodařilo. Například na stojanu s Verva100 je napsáno "splňuje ČSN pro benzin 98 oktanů"
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2418
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: N100 pro motor do N98

Příspěvek od Brus »

zbývá ale otázka: čemu pomůže ? (pomůže od peněz, to je jasné, ale kromě toho?)
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: N100 pro motor do N98

Příspěvek od mattonecz »

napr. aby se nausazoval bordel na ventilech a vstricich coz je u primovstriku docela problem. na to ale staci ta 95 s aditivy
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2418
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: N100 pro motor do N98

Příspěvek od Brus »

to není odpověd na N100 vs N95/N98
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: N100 pro motor do N98

Příspěvek od mattonecz »

je protoze ta 100 je automaticky s aditivy
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2418
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: N100 pro motor do N98

Příspěvek od Brus »

ok :-)
Pravda vyděsí
retron
Letec
Příspěvky: 1384
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: N100 pro motor do N98

Příspěvek od retron »

na stojanu s Verva100 těžko může být napsáno něco jiného než "splňuje ČSN pro benzin 98 oktanů", protože norma na 100 oktanový benzin neexistuje. Při jakýchkoliv testech nikdy nebyl problém s výší oktanového čísla, naopak vždy bylo mírně vyšší i běžná 95ka měla kolem 96 oktanů. Další věc je, že u nás se vysokooktanový benzín nevyrábí, není kde, tzn. všechny 98+ jsou dovoz, ať už z Rakouska, Německa nebo Slovenska (MOL) a většina ne-li všechny by měli být s aditivy druhé generace už kvůli vyšší stabilitě. Jak je to s aditivy, těžko soudit, "obyč." 98 už skoro nikde není, napadá mě akorát Avanti, což je lowcost odnož ÖMV, což málo kdo ví a pochybuju, že by tam vozili jiný benzín.
Odpovědět