mmira píše:trenink, trenink, trenink - jedu po rovine 90, radim 2-3-4-5-6-5-4-3-2 apod furt dokola bez zmeny rychlosti, casem se to zautomatizuje. pak je mozno pridat brzdeni.
v principu plati, ze se clovek musi dostat co nejniz tak, aby podrazoval do co nejvyssich smysluplnych otacek, takze ne tesne pred redline. teprve tam se ukaze, ze ten meziplyn opravdu k necemu je. zive si pamatuju na uplne novou e91 325i, kde se nad 5t otackami ze 3 na 2 nedalo bez meziplynu podradit. tady dalo, ale trvalo to asi tak 3 sekundy, nez se o to synchrony postaraly.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Já jsem meziplyny považoval spíš za takovou libůstku, která mírně zlepšovala komfort podřazování (u 2.0 TSI), ale co mám i 3,5 V6, tak mi ty meziplyny přijdou skoro jako nutnost. Ne, že by to bez nich nešlo, ale úplně mám pocit, že se to tomu autu moc nelíbí, když podřadím jenom přes spojku.
Dvojita spojka pri razeni nahoru neni samozrejme nutnost, ale u nekterych aut dost pomaha... typicky Z4M z vytocene jednicky sla na dvojku bud jen pres zuby, nebo pres dvojitou spojku hladce... u podrazovani ma meziplyn smysl vzdycky, ale ten kdo to neumi tak to neoceni, protoze nikdy necitil jak hladce a rychle se pak radi
Ovsem v tom pripade na tej Z4M neboli v poriadku synchrony, alebo nebol zohriaty olej. Normalne to ta prevodovka nerobila.
Mel jsem dve a obe delaly to stejny jinak ale radila uplne v pohode, jen to melo zihle specifikum
Ale to nemoze byt v poriadku. Ja by som to reklamoval. Daleko vykonnejsie auta s radenim problem nemaju, preco by mala mat Z4.
911T píše:
Ovsem v tom pripade na tej Z4M neboli v poriadku synchrony, alebo nebol zohriaty olej. Normalne to ta prevodovka nerobila.
Mel jsem dve a obe delaly to stejny jinak ale radila uplne v pohode, jen to melo zihle specifikum
Ale to nemoze byt v poriadku. Ja by som to reklamoval. Daleko vykonnejsie auta s radenim problem nemaju, preco by mala mat Z4.
Delalo to jen kdyz se radilo tesne pred redline, takze mi to neprislo jako chyba, ale vlastnost. A dalo se to efektivne resit tim dvojitym vyslapnutim spojky... Prislo mi to jednodussi reseni nez mistni experty nechat rozebirat prevodovku...
Pane Bonde, jsem rád že jste pochopil, že když je špatná převodovka (80% vina řidiče obvykle, pak až konstrukce), je vhodné řadit meziplynem.
Děkuji za doplnění a upozornění na skutečnost, že když selžou v převodovce synchrony, se jinak než bez meziplynu člověk nikam nepohne (další důvod proč to umět - ovšem nikoliv důvod proč to nutně dělat)
PS: rád bych aby si tady dotyční závodníci uklidnili nervy dřív než budou zbytečně rejpat. Mám za to že jde o fórum pro veřejnost a né nějaký underground největších podivínů, opravdu se dohadovat o tom, jestli má smysl meziplyn při řazení nahoru nebo nemá, nechci... já sem jasně uvedl že nemá a dokazuje to i fakt, že se dá řadit směrem nahoru i bez spojky....... A Teď zkuste pane Bonde zapřemýšlet proč asi a zda to tak nějak nesouvisí i s tím, že to vaše nucené meziplynování směrem nahoru je pohopouhý drill ale užitek prakticky žádný.
jak už jsem psal jinde, tady je to samý profesionální závodník, řeší se 0,1 baru na tlaku pneu a pak člověk zjistí, že je to vlastně jen obyčejný smrtelník lítající v paštice s vylágrovanou převodovkou, kterou si nejspíš takhle "vytunil" sám