Neutrál a zatáčky

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Noldo
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Noldo »

Za ideálnych podmienok pri bežnej jazde na tom asi nezáleží. Ak sa podmienky zhoršia tak určite na správnej rýchlosti. Častokrát sa to nezdá a stačí aby jemne spŕchlo a už sa mnohé miesta šmýkajú aj pri bežných rýchlostiach. Raz som takto vletel do jednej dedinskej zákruty 60 a neuvedomil som si, že pršalo. Asi je jasné, čo sa dialo, auto letelo po predku von a zaradená 5ka pri 1800 ot. auto nedokázala spomaliť. Nebolo to až také kritické a na cestu som sa zmestil, ale ten pocit bezmocnosti bol hrozný. Mať tam zaradenú 4ku, tak by sa auto po pustení plynu chytilo. Takže zákruty na neutrál iba s vedomím, že strácaš kontrolu nad motorom a že to v danej situácií nevadí.
Uživatelský avatar
eLzyx
Autoškolák
Příspěvky: 57
Registrován: pon 07 kvě 11:38

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od eLzyx »

d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.
to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.
Volvo S60 2.4T
VW T2
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Bond007 »

To jsou hrozný zvěrstva co tu prezentujete :)

Vyšlapávat spojku nebo jezdit na neutrál v zatáčkách, to je totální amaterismus a ti co to uci v autoskolach by meli vratit licenci.
Ti co rikaji, ze je v pripade neutralu v zatacce idealni prenos sil, jsou traky jen pouzi teoretici.

Jak rika besip, mezi ridici je rpzsirena spousta polopravd a omylu. #-o
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Bond007 »

eLzyx píše:
d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.
to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.
blbost, zarazenej kvalt a decentni plyn, aby bylo auto neutralni...
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Bond007 »

eLzyx píše:
d1.8t píše: Žádnej neutrál, žádná vyšlápnutá spojka.
to platí u RWD. U FWD to sice běžně takto také praktikuji, ale na uklouzaném sněhu je to o hubu. Tam je lepší to projet setrvačností, tedy s vyšlápnutou spojkou.
a co budes delat v pripade ze budes chtit v zatacce z nejakyho duvodu pridat plyn? lupnes tam bez meziplynu kvalt, totalne to urves a co potom dal?
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26980
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od řidičBOB »

nikdy jsem nikde a na žádném povrchu nevyřazoval... Jak píše Bond - jemný plyn...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Zajda »

Bond007 píše:Ti co rikaji, ze je v pripade neutralu v zatacce idealni prenos sil, jsou traky jen pouzi teoretici.
No tak ta teorie funguje i v praxi, čím menší síla na gumu působí dopředu nebo dozadu, tím víc se nechá zatížit do boku. Akorát v realitě do toho vstupuje milion dalších dynamických vlivů, které to posouvají do jiného vesmíru než co si představují samozvaní učitelé fyziky - tedy 4 gumová kolečka a podložku. Kdybych to praktikoval u svého krátkého hatchbacku s ingotem z traktoru vepředu, který je při konstantním plynu výrazně nedotáčivý, tak ze zatáčky vyplužím po předku klidně o desítky km/h dřív než při troše snahy pracovat se zatížením.

Ale zrovna na ledu nebo extra uklouzaném sněhu kde jde jet pěší rychlostí si to jako nouzové řešení představit dokážu - tj. když auto není ve správném rozpoložení už před kritickým místem, přilnavosti je tak málo, že se podvozek stejně nemá šanci rozhýbat při čemkoliv a jakákoliv drobná akce s plynem blokuje nebo protáčí kola.
《》
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5428
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Stepan »

U FWD na klouzavém povrchu tam ten kvalt potřebuju mít už tuplem, protože když mě začně předbíhat zadek, tak mi nic jiného než plyn nepomůže...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od janjan »

já opět žasnu, co tady místní řidičská elita nevymyslí :D

Zjednodušil bych to takhle - dokud auto jede, tak mít vždy zařazeno a hotovo...
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od jerry »

Bond a janjan absolutní souhlas. Připouštím jedinou výjimku, jak už jsem psal. Když dojíždím k semaforu nebo k překážce, tak brzdím a když skoro stojím, dávám neutrál. Na ten pak s povolenou spojkou čekám. Jezdit na neutrál někde z kopce nebo v zatáčce, to fakt ne :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět