Jsi si jisty ze i pri akcni jizde za za zhorsenych podminek kdy ti kazdy prerazeni skube autem a motor se pere s prevodovkou?911T píše:Spomalit tazko. Manual uz z podstaty nemoze rychlostou radenia konkurovat dnesnym automatom.
BMW Divize
Re: BMW Divize
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: BMW Divize
Škubání (pominu-li technický stav a špatné nastavení převodovky) je veskrze zapříčiněno špatnou obsluhou pravou nohou....
A navíc jsme se tady bavili o příkladu čistého zrychlení - tam žádné škubání nenastane, ne o proplétání se vlásenkami..
A navíc jsme se tady bavili o příkladu čistého zrychlení - tam žádné škubání nenastane, ne o proplétání se vlásenkami..
MG - radost až na kost.
Re: BMW Divize
Už to tu zaznělo, ale zopakuju to, páč to potvrzují i má praktická zjištění:
pokud PŘED zkracováním sem 0->100 dal pouze s jedním řazením (tj. dlouhá dvojka až někam ke 105-110kmph) a PO zkrácení (dvojka jen někam 85-90kmph) musím řadit 2x, tak logicky tím pádem budu stejně rychlý nebo i pomalejší co se týka času zrychlení 0->100 .... ale dynamika BEZ řazení je VÝRAZNĚ lepší PO zkrácení.
A už fakt dost k tomu...
pokud PŘED zkracováním sem 0->100 dal pouze s jedním řazením (tj. dlouhá dvojka až někam ke 105-110kmph) a PO zkrácení (dvojka jen někam 85-90kmph) musím řadit 2x, tak logicky tím pádem budu stejně rychlý nebo i pomalejší co se týka času zrychlení 0->100 .... ale dynamika BEZ řazení je VÝRAZNĚ lepší PO zkrácení.
A už fakt dost k tomu...
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: BMW Divize
Sakra, přepsal jsem nechtěně ten původní příspěvek ze včerejška nejdřív
1.původní test
Diff 5,5, zkrácená 4,5,6 z JDM verze
0-100 km/h: 6,70 s
0-200 km/h: 23,05 s
0-400 m: 14,73 s @ 163 km/h
2.test
Diff 5,5, dlouhá 4,5,6 z EURO verze
0-100 km/h: 6,75 s
0-200 km/h: 22,62 (na 5°)
0-400 m: 14,68 @ 163 km/h (na 4°)
3.test
Diff 5,086, dlouhá 4,5,6 z EURO verze
0-100 km/h: 6,80 s
0-200 km/h: 22,52 (na 5°)
0-400 m: 14,66 @ 164 km/h (na 4°)
MX-5 NB, 145 HP, 1030 kg (nejslabší JDM provedení
), převody jsem použil z tabulky, NB8A 10 AE
1.test
Diff 3,91
0-100 km/h: 9,73 s
0-199 km/h: 45,45 s
0-200 km/h: došla dráha
2.test
Diff 4,223
0-100 km/h: 9,58 s
0-199 km/h: 44,43 s
0-200 km/h: 45,18 s
Type-R 248 HP, omezovač v 9000, odlehčeno a dováženo na 1120kg (cca 1200 s řidičem):jarka píše:Každopádně pro tu poslední specifikaci se to trefilo poměrně přesně. Reálně má nový majitel naměřeno 10Hz loggerem 22s (0-200), ale to nemá na letišti, takže bych se spíš klonil k tvýmu času. On ještě naměřil 0-100 za 6s, což akorát dělá ten rozdíl cca 1s. Tady by bylo ještě zajímavý zkusit vrátit v GT4 původní diff 5,086 a rozložení stupňů ponechat. A sledovat pak vliv na čas 0-200 (podle mě se to pohorší). Taky by to nejlíp odpovídalo původnímu dotazu vlivu zkrácení stálého převodu na dynamiku n/a auta. Prosím tě a není náhodou v GT4 mx-5 nb? Pokud jo, tak by mě zajímal vliv zkrácení stálýho převodu u 6st. převodovky z 3,91 na 4,223 (víš jak to je - podáš prst)
1.původní test
Diff 5,5, zkrácená 4,5,6 z JDM verze
0-100 km/h: 6,70 s
0-200 km/h: 23,05 s
0-400 m: 14,73 s @ 163 km/h
2.test
Diff 5,5, dlouhá 4,5,6 z EURO verze
0-100 km/h: 6,75 s
0-200 km/h: 22,62 (na 5°)
0-400 m: 14,68 @ 163 km/h (na 4°)
3.test
Diff 5,086, dlouhá 4,5,6 z EURO verze
0-100 km/h: 6,80 s
0-200 km/h: 22,52 (na 5°)
0-400 m: 14,66 @ 164 km/h (na 4°)
MX-5 NB, 145 HP, 1030 kg (nejslabší JDM provedení
1.test
Diff 3,91
0-100 km/h: 9,73 s
0-199 km/h: 45,45 s
0-200 km/h: došla dráha
2.test
Diff 4,223
0-100 km/h: 9,58 s
0-199 km/h: 44,43 s
0-200 km/h: 45,18 s
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
//// 1.6 ECOjet
//// 1.6 ECOjet
Re: BMW Divize
Super - moc díky. Jen to stále dle simulace vypadá, že stálý převod je alespoň v simulátoru úplně šumák... Nechápu a zkusím si někde pohledat po netu. Jinak, ale ty hodnoty zrychlení pro upravené ctr odpovídají až překvapivě dobře...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). 
Re: BMW Divize
Asi jsem to spatne pochopil, myslel jsem, ze jde o rychlost obecne, ne jen tupy zrychlovani v primceKDB píše:Škubání (pominu-li technický stav a špatné nastavení převodovky) je veskrze zapříčiněno špatnou obsluhou pravou nohou....
A navíc jsme se tady bavili o příkladu čistého zrychlení - tam žádné škubání nenastane, ne o proplétání se vlásenkami..
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: BMW Divize
Ale to o škubání a pravé noze platí i obecně....
A nejsou jen dvojspojky...
Já zapoměl, že "svižně" se dá jen s manuálem.
Ale to se už fakt vzdalujeme od původního tématu.
A nejsou jen dvojspojky...
Já zapoměl, že "svižně" se dá jen s manuálem.
Ale to se už fakt vzdalujeme od původního tématu.
MG - radost až na kost.
Re: BMW Divize
Pro skutečnou jízdu to podle mě má o něco větší význam než čistě pro zrychlení. Velkým zkrácením třeba omezíš řazení na 1°, což už samo o sobě bude plus u většiny sériových převodovek, kde je otřesný propad otáček po řazení dvojky.jarka píše:Zpět k tématu: pokud je zkracování zbytečný, tak proč to všechny n-kový auta v rally využívají (s tím, že zachovávají rozložení převodů)?
Ano, na 1° při nejvyšším krouťáku. Kupodivu ne při výkonu. Ale kdybys použil lehčí zpřevodování a ve stejné rychlosti byl v otáčkách max. výkonu, jelo by to ještě líp. A zase i u toho lehčího zpřevodování by to jelo ještě líp v pásmu max. krouťáku atd. Je to takové nekonečné honění za stínem, které můžeš zremizovat jen s CVT převodovkou, která bude držet otáčky max. výkonu při každé rychlosti jízdyjarka píše:Zeptal bych se spíš na jaký převod bude mít auto nejlepší zrychlení (když nebudu uvažovat prokluz kol)? Logicky mi vyplyne, že nejlíp (a bohužel po nejkratší dobu) zrychluje auto na 1.převodový stupeň.
jarka píše:S rostoucím převodem pak klesá i schopnost akcelerace. A tedy zcela podobně, pokud zkrátíš stálý převod zlepšíš i zrychlení (a samo snížíš Vmax).
Přemýšlím jak smysluplně převést do grafické podoby sílu na kolech v závislosti na rychlosti a zpřevodování, něco snad vymyslím. Každopádně u Mazdy nastalo citelné a opakovaně změřitelné zlepšení po zkrácení, jelikož dala 200 km/h ještě před nárazem do svodideljarka píše:Super - moc díky. Jen to stále dle simulace vypadá, že stálý převod je alespoň v simulátoru úplně šumák... Nechápu a zkusím si někde pohledat po netu. Jinak, ale ty hodnoty zrychlení pro upravené ctr odpovídají až překvapivě dobře...
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
//// 1.6 ECOjet
//// 1.6 ECOjet
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5753
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5753
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:

