Mazda MX5 (Miata)

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5571
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Snowman000 »

Hahaha...neopakuj :D

Kazdopadne proti E46 je to hole, bose, jednoduche auto lacne na udrzbu a spolocny zivot...iked spotrebovo su si narovnako... :)

Najvacsou bolistkou je hrdza a bohuzial aj jedna jedina zima na posolenych cestach si svoju dan zobrala, s tym som ale tak trochu aj pocital. Nie je to nic strasne, ale urcite miesta kde hrdza jemne vykukala, tak sa trosku zvacsila.
Pozor na nosniky (vytocit koleso a pozret na neho), prahy, dvere a zadne lemy.
VVTI, je uplne bezudrzbove, len treba aby vsetky tesnenia boli dobre, citit ak si motor pricucava vzduch.
Odporucam odskusat prevodovku, niekedy 5ka ide cez synchrony (pri 5 rychlostke), niekedy 6ka vyskakuje (pri 6 rychlostke).
Svor sa vyskusa uplne jednoducho...T-cko krizovatka, vytocit rejd, plny plyn, pustit spojku...gumuje 1 koleso, nebrat...gumuju obe, svor je OK ;)
Strecha ma bolave miesto nad sklenenym oknom, rada sa tam trha a potom pozor na zamky aby sa spravne zacvakavali a nevyskakovali. Kazdopadne sam bral Mazdu ktora mala strechu KO a za 270€ som mal uplne novu z UK a aj moje dve lave ruky ju dokazali nahodit na ram...

Myslim, ze treba ist po stave a ci to bude FL alebo nie je jedno, kazde ma svoje male vyhody nevyhody:
FL: Novsie, ale nosniky akoby viac rezli, sedi sa vyssie a vacsina ma kozene vyhrievane sedacky, ktore su este vyssie nez latkove. Lepsie svetla. Viac vykonu a nizsia spotreba. Vacsina je 6 rychlostka. Vacsina ma vacsie brzdy a bilstein tlmice. Vyzera mladsie.
NonFL: Opacne ako FL ;)
Ked bych mal nabuduce nejaku vyberat tak asi skocim do 10th Anni ;)

Kazdopadne k E46 je to urcite super auto na doplnok, ta lahkost a akcnost je neporovnatelna...len to neni zrovna extra pohodlne a clovek akoby sa vratil tak 20rokov do minulosti, so vsetkym co k tomu patri ;)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Si nemůžu pomoct :D . Teď byla jedna podobná za 160k na prodej na mx-5 foru - zmizela jak pára nad hrncem.

metaljohn: jediný co doporučím, tak neřeš jestli je to fl, atd - spíš bych se snažil o spárování 6st převodovky a krátkého převodu z 5stupňové a pokud by to mělo být ideální tak zároveň s novou spojkou s lehkým setrvákem. Auto to hodně probudí a ten setrvák je prostě nutnost, s tím oem to má tak zoufale letargické reakce na plyn až to hezký není. Jinak jak psal sněhulák, zkontroluj rez a jestli neteče střecha - ostatní věci se nějak povymění.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5571
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Snowman000 »

Ja bych tu strechu tak nehrotil, minimalne sa da dobre ukecat na nej cena ;)

Na ten swap prevodovky o ktorom pise Jarka sa chystam, len zohnat 6rychlostku ktora nebude stat ako polka mojej Mazdy ;))
Ale aj s obyc 5rychlostkou a seriovym zotrvakom, je to akcne dost a dost a tie letargicke reakcie na plyn su daleko akcnejsie ako cokolvek co je v autach teraz alebo E46 ;)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Nevím jak je na tom tvoje poface, ale moje když jsem do ní poprvé sedl, tak měla reakce na plyn o hodně horší než Ignis, kterým jsem se na ní přijel podívat. OEM setrvák má asi 8kg, ten nový méně jak polovinu (otáčky prostě nepadaly). Teď to má reakce skoro na úrovni ctr a je to prostě chováním úplně jiný motor. Neřeším výkony atd, jde mi jen o zážitky a ta moje byla teda v sériovým stavu strašná lemra :) .

6st převodovku mi kluci s anglie před rokem sehnali kolem 15k, jestli chceš pošlu kontakt, třeba něco najdou.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od metaljohn »

Díky moc za poznatky :)

Jarko ty seš zvyklej na reakce z upravenýho CTR, kde motor reagoval na plyn snad ještě před šlápnutím :D Myslím, že z E46 to bude v pohodě.
S tím šestikvaltem je to otázka, jestli na něm trvat nebo ne. Chci ho kvůli 2 věcem (a zatím nevím, jestli to tak je) - mohl by být živější (kratší převody než 5q) a díky 6 to nebude tak řvát při cestovních rychlostech. Nevím totiž, jestli je třeba zpřevodovanej víc do krátka, tudíž zrychluje líp jak 5q. Kolik třeba točí 6q a 5q při 100? Upřímně nechce se mi na koupeným autě řešit jiná převodovka, když už investovat, tak do podvozku.

Vanos se dá poznat rachtáním, VVTI taky může vydávat nějakej varovnej zvuk? To přisávání bych asi poznal houpáním otáček, co?

btw nebudu to mít k E46, ale na otročinu si vezmu Fábii do pronájmu v rámci škodovky :)

1.4. bych rád kouknul do V.Mýta a pak bych se rád s někým domluvil, jestli by mě neprovezl, rád bych si ještě ověřil, že má touha po MX5 je správná :) Kdysi mě svezl vavris na czechringu a byl jsem vysmátej neskutečně :) Ale už je to dlouho
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Máte štěstí, že jdu zrovna kolem :D . Tady máš porovnání 5st vs 6st:
Obrázek
Pokud by jsi to chtěl jako rychloběh, tak to nemá smysl. Jediný smysl to má pro častější kvedlání a lepší akceleraci. Z tohohle pohledu je ta 6st převodovka poskládána krásně starosvětsky, jen kvůli ježdění :) .

Ad. svezení: jsem přemýšlel už o jarním poježdění na CzechRingu, ale volal jsem tam a mají nového majitele a nedá se už jezdit na celým okruhu a je to nějaký osekaný. Teď tam prý dělají hlavně kurzy na odpočet bodů... Jinak kdyby jsi byl někde poblíž Lib, tak není problém se svézt.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od metaljohn »

Pokud by to šlo, tak bych se rád svezl, já jsem v Boleslavi, takže do Liberce bych klidně dorazil a aspoň bych viděl, jak si to stojí na ještědu, kterej mám najetej s E46 :) To by bylo super, děkuju :) Kdy budeš odzimovávat?
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Už mám odzimováno, stačí jen rozumný počasí. Domluvíme po sz.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5571
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Snowman000 »

Ja len doplnim ze NB FL ma o 500ot posunuty obmedzovac ot. takze sa na jednotlive rychlosti dostane dalej.
A 2x som na nej bol BA-BJ co je asi 70% po dialnici a okrem vetra a prachu nebol problem tych cca 450km letiet 160km/h co vychadzalo nejakych 5000 ot...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Dneska skvělý svezení, mokrá silnice a sluníčko >> smýkání nahoře bez :x :
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět