Mazda MX5 (Miata)

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Odpovědět
nota
Řidič začátečník
Příspěvky: 123
Registrován: sob 12 bře 19:23

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od nota »

V mx5 NC jsem vozil 5W30, po oturbení 5W50.. u toho atmo motoru pokud máš NC2 tak bych lil doporučené (u NC1 hlídat hladinu... jinak fakt stálo za to dát do převodovky XT-M5-QS. Hodně se zlepšilo řazení za studena
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Zajda »

KDB píše:V manuálu musí být předepsaná výkonostní třída/norma + doporučená viskozita.... toho bych se držel.
Však už to tu psal.
API SL nebo vyšší (SM/SN - což ale neznamená automaticky lepší ochranu motoru, pletou se tam už nějaké eko ohledy)
ACEA chceš pro své použití A3, nikoliv A5 se snížnou vysokoteplotní viskozitou...

Jinak že máš v manuálu 10W40 neznamená, že nemůžeš použít 5W40, což je prostě jen olej s větším rozsahem do minusových teplot.
Naopak to bude ještě lepší v tom, že křivka řídnutí je příznivější - 5W40 olej startuje na nižší viskozitě než 10W40 ale dál řídne už míň, při 100°C se potkají. Pro letní provoz ale zanedbatelný rozdíl.

Opravdu to bude spíš o pocitech a o víře, pokud to nemáš vyzkoušené na desítkách aut.
Pokud má auto budík tlaku oleje, bude to aspoň dobré vodítko k výběru viskozity.
《》
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Přesně, víra a pocity a jebu na to a měním po 10kkm. Páč takovejch mouder co je na netu o olejích, ale podložených informací minimum. Držím se základních norem v manuálu a pak kupuju levný normální značky.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Zajda »

Je každopádně lepší levný olej určité kvality, než papírově nejlepší olej pochybného původu :-)

Nachvíli si ukradnu vlákno a jako bývalého Hondaře se tě zeptám, jaké máš zkušenosti s kultem Castrolu 10W60 :-)
Je jasné, že v zátěži funguje, což je ověřené. Akorát to pak všem žere litry oleje mezi výměnama. Nedejbože když tam prozměnu nalijí něco normálního a žere to ještě víc, čímž se utvrdí že 10W60 je jediná volba. Skoro to vypadá, že jak se jednou vymezí vůle na takový olej, pak už nejde použít nic jiného.

Já zatím žádné praktické poznatky nemám, tak můžu jen rozjímat, co mě čeká.
《》
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

V ctr jsem olej neřešil, prostě Dany z typer.cz řekl 10W-60 a tím to bylo vyřešeno :) . Prošlo mu těch motorů pod rukama desítky a mohl porovnat jak co má vliv a nakonec pro K20A zvolil ten 10W-60 castrol a dál už neřešil (mrkni tu: http://typer.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=230&start=70). Jsem s tím v zimě nejezdil, ale přes léto to dostávalo sodu slušnou a motor od repase ještě dneska točí šestou sezónu. Dolíval jsem za rok tak 2-3l na cca 8tis., ale bylo v tom hodně okruhů a K20A má volnější konstrukci...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jerry »

Zajda píše:Jinak že máš v manuálu 10W40 neznamená, že nemůžeš použít 5W40, což je prostě jen olej s větším rozsahem do minusových teplot.
Naopak to bude ještě lepší v tom, že křivka řídnutí je příznivější - 5W40 olej startuje na nižší viskozitě než 10W40 ale dál řídne už míň, při 100°C se potkají. Pro letní provoz ale zanedbatelný rozdíl.
Díky za konzultaci. V týdnu jsem už oleje nakoupil. Nakonec to dopadlo takto:
Motor: Valvoline SynPower 5W-40 API SL ACEA A3
Převodovka: Valvoline Gear Oil 75W-90 GL4
Diferák: Valvoline Axle Oil 80W-90 GL5
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jerry »

U klíče přestalo fungovat dálkové ovládání. Vyměnil jsem baterku a stejně nic. Nastartovat auto s tím jde. Mám klíč ještě jeden, ale stejně, nevíte v čem je problém? V tom tištěném spoji uvnitř klíče?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
konys
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: pon 06 srp 10:00

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od konys »

Zdravím, mám dotaz na majitele MX5. Přemýšlím o zakoupení verze NB. Zajímalo by mě jak je to mezi soft topem a hard topem. Dá se na klasický softop dokoupit pevná střecha a jednoduše ji namontovat jako to má hardtop? nebo to tak funguje jen u hardtopu, který je na to upravený? Kdybych to auto neměl používat občasně i v zimě a horším počasí tak bych tohle vůbec neřešil a rovnou šel do kabria. Případně jestli jsou ještě nějaké rozdíly mezi těmito 2 verzemi? Díky za všechny odpovědi a omlouvám se za případný hloupý dotaz..
retron
Letec
Příspěvky: 1384
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od retron »

NB, pokud vím, je vždy softtop, hardtop se na to nasadí při sklopené střeše.
konys
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: pon 06 srp 10:00

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od konys »

Snad nevadí odkaz. https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazd ... oFrom=list například tohle je NB a je to softop, který se dá předělat na hardtop. Šlo mi o to, jestli když koupím klasický softtop, tak jestli mohu jen dokoupit pevnou střechu a nasadit ji na to.
Odpovědět