Stránka 2 z 21

Re: Subaru Boxer Sport Car

PříspěvekNapsal: pát 11 bře 19:39
od harry
mmira píše:vazeny pane harry,

za prve, diskuze pod clankem rozhodne zablokovana neni, takze mate prostor vyjadrit se tam.

za druhe, prectete si mou reakci na vasi prvni vyhradu poradne. pisu tam, ze veskera mechanika phonu predni napravy je z celniho prumetu umistena pod motorem. jestlize se podivame treba na tento obrazek
Obrázek
tak je to zrejme. pak je taky zrejme ze me vyjadreni ve clanku, byt s mylne zminenym kardanem, je spravne.

stejne tak to jde velmi pekne videt v prvnim z vami zaslaneho videa. zastavte si ho ve 24. sekunde a uvidite presne to, o cem ja pisu.

Řeči se povídaj, a pivo se pije.... ;)
Tak, jak jste to napsal, to zákonitě budilo dojem, že přední osa je i s přední rozvodovkou pod motorem, stejně jako to má starý Jeep, GAZ 69 nebo ARO 461, či z novějších Nissan Patrol a jiná auta. Asi proto jste tam uvedl i ten kardan. ;)
Takže to je právě Váš omyl.
Veškerá mechanika není pod motorem ale za ním. Pod motorem je leda dekl, který ho má částečně chránit.... http://www.subaru.cz/09outback_awd.html
Jediný kardan vede dozadu, a je v ose motoru. :-!
Rozvodovka je v jednom bloku s převodovkou, je tedy na úrovni spodní hřídele převodovky.
MT2x5SL.jpg
Je tedy i s poloosami za vanou motoru, nikoliv pod jeho úrovní. [-x
V tom je právě specifika systému Subaru AWD - symetrické uspořádání, nikoliv jako u Mercedesu,
4-matic11amaly.jpg
4-matic12amaly.jpg
nebo BMW. :-!
Právě tohle symetrické uspořádání, společně s nízko uloženým (a stavebně nízkým) motorem boxer, dává autům Subaru abnormálně perfektní jízdní vlastnosti.
I když odpadne vepředu rozvodovka s poloosami, převodovka mít druhou hřídel asi bude, ;) jednohřídelovou převodovku zatím nikdo neudělal.
Takže druhá hřídel převodovky bude přibližně ve stejné poloze jako je nyní, tedy z čelního pohledu za olejovou vanou motoru, nikoliv pod motorem. ;) pouze nebude, směrem dopředu, pokračovat rozvodovkou.


Pokud si zastavíte toto video [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2Jdfsst8Dj4&NR=1[/youtube] kolem 1:14, přesvědčíte se sám. Na těch dalších [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uRsdIRgJCQc&feature=related [/youtube][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ysWHx_zgk0I&NR=1[/youtube] je to vidět skoro všude.
Já jsem netušil, že je to tady asi víc pro srandu, než pro techniku, takže proto jsem se sem zaregistroval a reagoval. Patrně jsem udělal chybu.... :-\

Re: Subaru Boxer Sport Car

PříspěvekNapsal: pát 11 bře 19:45
od harry
Z přiložených obrázků je detailně vidět, že Váš popis byl naprosto mylný.
tribecarez2.jpg
tribecarez3.jpg
tribecarez.jpg

Je mi jedno, komu patří tento web. :)
Nemám rád diletanty. :-! ;)

Re: Subaru Boxer Sport Car

PříspěvekNapsal: pát 11 bře 20:20
od mmira
vy byste se uz konecne mel naucit cist a opustit svou zaslepenost. 2x jsem to upresnil a vy si stale melete svou. myslim, ze prumerne inteligentni cech presne pochopil, o co jde.

doplnim jeste jednu vec. proste tam, kde dnes mate vse souvisejici s pohonem prednich kol je u toyobaru co? spravne, motor. takze osa motoru, a tim i osa prevodovky a kardanu, je umistena niz prave kvuli absenci vseho toho zeleza, ktere tam u jinych "zavazi". a protoze ani podelne neni potreba tolik mista, je mozno dat motor dal smerem vzad. shodneme se alespon na tomhle?

a pokud vam tolik vadi ma zminka o kardanu, tedy opakuji. ano, zadny tam neni, zmylil jsem se. nemam problem s tim uznat chybu.

mimochodem, ja mam to subaru taky doma. a rozhodne si nemyslim, ze to je nejaky supr zazrak. normalni auto s neprilis vytribenymi vlastnostmi. a co jsem mel moznost poznat, rozhodne bych awd system od subaru nepovazoval za neco extra vyjimecneho.

Re: Subaru Boxer Sport Car

PříspěvekNapsal: pát 11 bře 22:53
od harry
mmira píše:vy byste se uz konecne mel naucit cist a opustit svou zaslepenost. 2x jsem to upresnil a vy si stale melete svou. myslim, ze prumerne inteligentni cech presne pochopil, o co jde..

Víte co, vážený pane, Vy mě neučte číst, a raději čtěte po sobě, co napíšete, než svoje zmateční informace (to je velmi ohleduplný výraz, ;) ) dáte na veřejnost. :-!
mmira píše:doplnim jeste jednu vec. proste tam, kde dnes mate vse souvisejici s pohonem prednich kol je u toyobaru co? spravne, motor. takze osa motoru, a tim i osa prevodovky a kardanu, je umistena niz prave kvuli absenci vseho toho zeleza, ktere tam u jinych "zavazi". a protoze ani podelne neni potreba tolik mista, je mozno dat motor dal smerem vzad. shodneme se alespon na tomhle?
.
Motor určitě může být nepatrně níž, než je u Imprezy, podstatné to ale nebude, důležité bude, že jde zároveň více dozadu. Absence předního náhonu samozřejmě pomůže k lepšímu vyvážení celého vozu a posunu (svislé osy) těžiště více k ideálnímu středu. Tak lze podvozek doladit co nejblíže k neutrálnímu chování.
mmira píše:a pokud vam tolik vadi ma zminka o kardanu, tedy opakuji. ano, zadny tam neni, zmylil jsem se. nemam problem s tim uznat chybu.

Vážený pane, kdyby jste svůj omyl uznal v plné míře hned, dále bych to neprobíral, ;) ale Vy jste "lehce v rytmu" poznamenal,
"castecne musim uznat mylku"
ale to není jen jedna jediná chyba. :-! Vy dále tvrdíte
Vsadil bych se ale, že se bude jednat o jednotku FB20, která byla nedávno představena ve Forestru. Navazuje na předchozí EJ20 a jedním ze základních rozdílů je změna poměru vrtání a zdvihu. Při hodnotách 90 x 84 mm se jedná o podčtvercový motor, jehož hlavní výhodou má být nižší spotřeba paliva.

Jiní tvrdí něco jiného :-!
Agregát FB20 je novou konstrukcí, která přináší zásadní změny. Už z letmého pohledu do technických údajů je patrné, že se jedná o nadčtvercový motor – vůbec první takový čtyřválec v historii Subaru. Vrtání je 84 mm a zdvih 90 mm, zatímco u předchozího dvoulitru to bylo 92x75 mm. Odvozený 2,5litr bude mírně podčtvercový, přesto je prodloužení zdvihu i u něj markantní – 94x90 mm proti 99,5x79 mm u dosavadní konstrukce.

Že to asi není bluff, vylpývá z následující informace z http://www.iwsti.com
Originally Posted by Autoblog
In fact, the piston design changed pretty significantly, from the oversquare EJ (92 x 75mm) to a new undersquare layout of 84 x 90mm. This change accounts for the engine's low-end grunt, and achieving such a stroke increase without further widening the horizontally-opposed engine is admittedly impressive.

Ostatně potvrzuje to i http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Su ... _FB_engine
Subaru FB engine
New generation boxer engine announced 23 September 2010.[5]
FB20: 1995cc, 84mm bore x 90mm stroke, 10.5:1 CR, 109 kW 196 Nm to be used in the 2010 JDM Subaru Forester[6]
FB25: 2498cc to be used in the 2011 Subaru Forester[7

(Jestli Vám to náhodou nic neříká, tak jsou to přesně míry z BMW Diesel, ale to Vám asi je jedno, protože Vy se uživíte i bez detailních znalostí.... ;) )

***************************************************************************************************
mmira píše:mimochodem, ja mam to subaru taky doma. a rozhodne si nemyslim, ze to je nejaky supr zazrak. normalni auto s neprilis vytribenymi vlastnostmi. a co jsem mel moznost poznat, rozhodne bych awd system od subaru nepovazoval za neco extra vyjimecneho.
Subaru sice není "supr zázrak", ale Vy by jste měl psát raději o politice..... ;) :)

Re: Subaru Boxer Sport Car

PříspěvekNapsal: pát 11 bře 23:45
od nzg
Po trvalem banu na SFC si vsevedouci harry nasel dalsi plochu, kde muze prudit. :-(

Re: Subaru Boxer Sport Car

PříspěvekNapsal: sob 12 bře 00:37
od harry
nzg píše:Po trvalem banu na SFC si vsevedouci harry nasel dalsi plochu, kde muze prudit. :-(
S Tebou se není o čem dohadovat, protože Ty většinu věcí vůbec nepochopíš. :) Často ani základní věci..... ;)

Re: Subaru Boxer Sport Car

PříspěvekNapsal: sob 12 bře 11:26
od mmira
Motor určitě může být nepatrně níž, než je u Imprezy, podstatné to ale nebude, důležité bude, že jde zároveň více dozadu. Absence předního náhonu samozřejmě pomůže k lepšímu vyvážení celého vozu a posunu (svislé osy) těžiště více k ideálnímu středu. Tak lze podvozek doladit co nejblíže k neutrálnímu chování.


vida, dostavame se k meritu veci. jsem rad, ze jsme se nakonec shodli.

co se tyce motoru, sam citujete nasledujici
Originally Posted by Autoblog
In fact, the piston design changed pretty significantly, from the oversquare EJ (92 x 75mm) to a new undersquare layout of 84 x 90mm. This change accounts for the engine's low-end grunt, and achieving such a stroke increase without further widening the horizontally-opposed engine is admittedly impressive.

Pokud umite anglicky, snad jiste rozumite vete from the oversquare EJ (92 x 75mm) to a new undersquare layout of 84 x 90mm. Toto byl i zdroj, ze ktereho jsem vychazel. Pravda, bylo mi to divne, ale neoveril jsem si to. Presto jsem ve clanku samotnem uvedl cisla opacne tak, aby to sedelo s popisem. Ostatne pokud se podivate po internetu, vetsina zdroju pise o "undersquare 84 x 90 mm" Evidentne taky prejali informace od autoblogu. Jak se ukazuje, byla mylka zde.

a jsem taky rad, ze uznate, ze Subaru neni zadny supr zazrak. Z vasi vety
Právě tohle symetrické uspořádání, společně s nízko uloženým (a stavebně nízkým) motorem boxer, dává autům Subaru abnormálně perfektní jízdní vlastnosti.
by totiz jeden mohl nabyt dojmu, ze neexistuje nic lepsiho nez Subaru. Dle meho nazoru je tohle jeden z velkych uspechu marketingoveho oddeleleni Subaru.

ve clanku opravim chybne zmineny udaj o motoru a upresnim formulaci ohledne "kardanu pod motorem".

Re: Subaru Boxer Sport Car

PříspěvekNapsal: sob 12 bře 11:56
od vasco
Tady je ale sranda :-D

Re: Subaru Boxer Sport Car

PříspěvekNapsal: sob 12 bře 11:58
od Smrťák
Co je to SFC?

Re: Subaru Boxer Sport Car

PříspěvekNapsal: sob 12 bře 19:03
od lacomme
SubaruFanClub