Stránka 1 z 2

Klepání v motoru Rav4

Napsal: čtv 27 srp 09:54
od Teressa
Nedávno jsem si koupila rav4 d4d, 2006, postupně se začal objevovat problém s klepáním v motoru, nemyslím si že by takový zvuk mohl pocházet odjinud. Připadá mi to jako když písty klepou do hlavy. Zvuk se objevuje při otáčkách od 1500 - 2000, neklepe pokud je motor v tahu nebo když povolím plyn, hned přestane. S klepáním to zní jako starej zetor. Motor olej nežere, spotřeba nízká. Najeto 240 tis. Dle předchozího majitele rozvody původní. Co dalšího by to mohlo být? Že klepání pochází z motoru nemohu říct na sto procent.

Re: Klepání v motoru Rav4

Napsal: čtv 27 srp 10:12
od Jenyk
Bez prohlídky to nikdo spolehlivě neřekne. Dejte to do servisu.

Re: Klepání v motoru Rav4

Napsal: čtv 27 srp 13:13
od Lachende Bestien
Nedošlo v nedávné minulosti k výměně oleje, kdy nebyl zrovna po ruce výrobcem auta doporučovaný typ, tak se použil nějaký jiný?
Respektive je vůbec olej přítomen v motoru v odpovídajícím množství a nepřipomíná barvou a konzistencí roztavený asfalt? :p
Spíše ale bude pravděpodobnější, že původní majitel dobře věděl, proč se 14 let staré smradometné tojóty zbavoval. ;)

Re: Klepání v motoru Rav4

Napsal: čtv 27 srp 13:31
od Teressa
Lachende Bestien píše:Nedošlo v nedávné minulosti k výměně oleje, kdy nebyl zrovna po ruce výrobcem auta doporučovaný typ, tak se použil nějaký jiný?
Respektive je vůbec olej přítomen v motoru v odpovídajícím množství a nepřipomíná barvou a konzistencí roztavený asfalt? :p
Spíše ale bude pravděpodobnější, že původní majitel dobře věděl, proč se 14 let staré smradometné tojóty zbavoval. ;)
Olej byl měněn a to za originální od toyoty,konzistence i množství je ok ale to klepání bylo i předtím. Původní majitel a tím si jsem jistá, sotva věděl co je to za auto :-D

Re: Klepání v motoru Rav4

Napsal: čtv 27 srp 13:52
od ctrl_j
Tomu zjevne odpovidala i udrzba jestli 240 tis. jezdil na puvodnich rozvodech. Lehce o tom pochybuji, ale kdyz to tvrdi… a novyho majitele to netrapi…
Kazdopadne klepou tak mozna ventily, nebo tak dvouhmota. Kdyz se na volnobeh vyslapne spojka prestane to?

Re: Klepání v motoru Rav4

Napsal: čtv 27 srp 14:05
od Teressa
ctrl_j píše:Tomu zjevne odpovidala i udrzba jestli 240 tis. jezdil na puvodnich rozvodech. Lehce o tom pochybuji, ale kdyz to tvrdi… a novyho majitele to netrapi…
Kazdopadne klepou tak mozna ventily, nebo tak dvouhmota. Kdyz se na volnobeh vyslapne spojka prestane to?
Nového majitele to samozřejmě trápí, že nejsou dělané rozvody :-D sešlápnutí spojky na klapání žádný vliv nemá, protože mi to dělá, jak jsem na začátku psala jen v rozmezí 1500-2000 ot. tudíž při volnoběhu a na neutral při jakýchkoliv otáčkách nic neklape.

Re: Klepání v motoru Rav4

Napsal: čtv 27 srp 18:54
od 970ka
Že by přeskočil řemen ? Ž by vstřiky ? D4D stál jako tak za howno.

Re: Klepání v motoru Rav4

Napsal: čtv 27 srp 19:43
od M.Z.
Kontrola rozvodů, příp. vstřikování.

Re: Klepání v motoru Rav4

Napsal: čtv 27 srp 21:38
od Lachende Bestien
Mě by každopádně ještě zajímalo, na základě čeho jste se nakonec rozhodla pro pořízení 14 let starého, v nízkých otáčkách klepajícího smradometu (dieselu) s 240 tkm najetými na údajně ještě původních rozvodech.
"Neodolatelně" nízká cena a vidina onanování u hodnoty průměrné spotřeby smradliva na displeji? :p

Ještě mě napadá seřízení ventilů, ale netuším, jestli se to provádí u vaší konkrétní motorizace.
Docela mě překvapilo, že se tyto úkony prováděly např. ještě u nějakého cca 2010 prodávaného turbodieselu od Micubitchi. Já se zjevně mylně domníval, že se podobné věci řešily naposledy u stodvacítek. :-?

Re: Klepání v motoru Rav4

Napsal: čtv 27 srp 22:36
od Teressa
Lachende Bestien píše:Mě by každopádně ještě zajímalo, na základě čeho jste se nakonec rozhodla pro pořízení 14 let starého, v nízkých otáčkách klepajícího smradometu (dieselu) s 240 tkm najetými na údajně ještě původních rozvodech.
"Neodolatelně" nízká cena a vidina onanování u hodnoty průměrné spotřeby smradliva na displeji? :p

Ještě mě napadá seřízení ventilů, ale netuším, jestli se to provádí u vaší konkrétní motorizace.
Docela mě překvapilo, že se tyto úkony prováděly např. ještě u nějakého cca 2010 prodávaného turbodieselu od Micubitchi. Já se zjevně mylně domníval, že se podobné věci řešily naposledy u stodvacítek. :-?
Smradomety, jak jim říkáte, si budu pořizovat tak dlouho, dokud na trhu nějaké budou. 240t pro smradomet není zdaleka konec životnosti, své poslední auto jsem prodala s nájezdem 360 t a jestli neshnije auto, tak ten motor 500 ujede. Každopádně potřebovala jsem čtyřkolku s tažným min. na 2 t bez DPF filtru (čímž se výběr hodně zužil), přijatelnou spotřebou, auto které bude jak pracovní tak osobní, pohodlné na cesty (první auto ze kterého opravdu nebolí záda). Žádný vrak do lesa, který nemá ani klimatizaci, zároveň nic s jízdníma asistentama a dalšími elektronickými zbytečnostmi. A že si kupuju jetý auto, do kterýho nasypu peníze mi bylo jasný. No a nízká cena u toyoty zrovna nehrozí, to jsem si mohla za polovic pořídit třeba Sorento :-D nebo xtrai s tím šíleným interierem......

Tipuju to na rozvody, i když, být to rozvodama mělo by to klepat pořád né jen někdy.....a jestli se seřizujou ventily to nevím