petrhorak90 : Nic nového, mě se stejně chová Fabia II s 1.6Tdi. Jezdím po městě jak kokot na 3ku, protože při 50km/h má 4ka asi jen 1300ot a nedá se s tím ani po absolutní rovině bez požadavku na zrychlení (takže prostě takový ten režim - plachtím..) jet. 55km/hod už relativně se skřípěním zubů ano. Je to daň za to, že při 130-140km/hod to točí asi jen 2200ot. Vždycky když pak jedu Sharanem s rotačkou, kterej je těžší o půl tuny a přitom by klidně uměl jezdit na 1100otáček, chytám se za hlavu kam ten pokrok došel...
Zajda : A nejzábavnější jsou na těch nízkých otáčkách (dle rádce v přístrojovce) pak ty dopady na motor. Přirovnal bych to k tomu, když bohatý 70letý pán stižen běžnými chorobami svého věku atrefí na zlatokopku. Chtějí se po něm výkony, které není schopen podat a odnese to svým zdravím.
Léta upozorňuje Mahle, Federal Mogul a další výrobci komponent do motorů, že emisní svěrací kazajky v podobě natahování převodů, snižování objemů atd. v kombinaci se zvyklým užíváním..ničí motor (typicky 1.0Tsi zvládne lépe zátěž a vytáčení a dálniční rytmus, než městské šmrdlání a podtáčení obecně...) Navíc lidi se tím rádcem řazení řídí a jde to pak rychle. Nějaká prasklá klika už tady taky byla...
Já se přiznám, že čas od času se chci pomstít počítači. A tak teda na autě, když mi ukazuje abych v 1800ot/min zařadil vyšší stupeň si řeknu...táááák ty kurvo, já ti dám 4ku...Jebnu to tam a říkám si - ha a teď se ukaž...Motor překvapen situací začne protestovat, rádce stagnuje, nakonec uzná, že je debil a píše abych podřadil
A tu já, ten vítěz situace radostně zvolám - vidíš....sám si debil a na druhé to svádíš, ještě pořád mám větší mozkovou kapacitu, než ty tlustej obvod !
Dneska maj lidi pocit, že otáčky jsou špatně. Hovno špatně. Pak to teprve funguje. Dobře se to vyplachuje, dobře se to chladí, adekvátně se ohřívá motor. Mě Sharan točí ve 130Km/hod přesně 3000ot/min (ne, nezapomněl jsem řadit, je to nejvyšší rychlostní stupeň). Ano, je to hrůza. Ale asi nikdy nebudu mít problém se zatuhlýma lopatkama na turbu, nebudu řešit zakarbonovanej motor nad nějakou běžnou normu atd...
Jak je to teplý, dejte tomu napít proboha...Jak mi kdysi řekl dnes už známý závodník Martin Kolomý, když jsme jeli do Německa pro auto - "Dej tomu napít, neboj se toho jen ať ta kurva zpívá"
Mimochodem on byl asi jediný, komu nekleknul 2.5Tdi V6 - měl to v A4, tahal za ní vozík a byl i s naloženým autem rychlejší, než většina lidí bez vozíku na D1...